Loading...
dk

Model X test i JP | Tesla Forum

jramskov
jramskov Jan 4 '17

https://jyllands-posten.dk/livsstil/biler/ECE9259497/the-falcon-has-landed/

Den får ikke udelukkende positive ord med på vejen.

koden
koden Jan 4 '17

Vi S ejere kender vel godt det med kvaliteten.

At den måske ikke kan nå Tyske biler som den gerne konkurrerer mod.

Men så har den jo nogle andre fordele.

 

Men det med affjedring lyder meget negativt og ikke noget jeg har oplevet i min 2 tons S model med luft.

 

Mågevingerne.. ja det har jeg aldrig forstået og er grund nok til at jeg ikke vil eje den.

Kiefer
Kiefer Jan 4 '17

Det er jo det samme der altid popper op, en Tesla er IKKE en tysk bbil, det er en amerikansk bil med amerikansk samlekvalitet og med deres (amerikanernes glæde ved plastik) sådan er det og det må man jo så bare acceptere når man vælger en Tesla. 

Det med affjedringen synes jeg godt jeg kan give anmelderen ret i, der er ret stor forskel på at køre over bump på vejen i vores X'er i forhold til vores S'er. 

Mågevingerne er super praktiske i vores tilfælde med to små børn. De har super nemt ved at komme ind og ud af bilen og har selv styr på at lukke ned når de er kommet ind i bilen. Så den er vi bestemt glade for. Og det er vel så snart også det eneste på bilen der har fungeret 100% siden vi fik den :-)

Nå ja, og så har begge børn (på 4 og 6 år) snart fået overbevist alle deres legekammarater om at, hvis man kører med dørene åbne kan bilen flyve... :-)

/Martin

krabbe
krabbe Jan 4 '17
Har du haft mange problemer med din X

Hvornår er den fra ?

Havde mange problemer med min S fra begyndelsen af, men det er fortsat den bil som jeg er aller mes glad for af alle biler jeg har haft

Og har både haft tysk og svensk kvalitet i garagen
jramskov
jramskov Jan 4 '17

@Kiefer: Hahaha @ flyvende model x :D

Kiefer
Kiefer Jan 5 '17

Krabbe: Jeg har ikke, min hustru har. Lad mig sige det sådan, hun har et par gange oplevet at hvis hun ikke har været forbi Tesla inden for en 1-2 ugers periode har de haft ringet og sagt de gerne lige ville have bilen ind. De første 2-3 måneder hun havde bilen var hun derude mindst en gang om ugen...

Det har mest været småting, men det der har været flest problemer med har været fordørene og specielt sideruderne.

Hun har haft sin Model X siden slutnigen af juni, og den skal til sit første 20.000km eftersyn i næste uge. Det lød på Tesla som om det var den første i DK der skal til et sådant eftersyn?

Vores Model S har der faktisk ikke været problemer med siden den fik skiftet motor efter 7000km. Nu har den kørt 42.000 siden december 2015 og fungerer upåklageligt. Jeg har forsøgt at forklare min hustru, at det nok er fordi det, efter vi fik vores Model X kun er mig der kører i vores Model S at den virker hele tiden, mens hendes konstant går i stykker :-)

/Martin

 

Dieselosaurus
Dieselosaurus Jan 5 '17

Jeg har forsøgt at forklare min hustru, at det nok er fordi det, efter vi fik vores Model X kun er mig der kører i vores Model S at den virker hele tiden, mens hendes konstant går i stykker :-)

LOL. Det lyder som om at i har den fornødne mængde humor og ironisk distance, som det kræver at være early Tesla adopter :-)

Mine unger omtaler også konsekvent model X som den flyvende Tesla. Det giver rigtig mange point på bagsædet at se en i bybilledet...

Dieselosaurus
Dieselosaurus Jan 5 '17

Btw... Her er lidt modgift til JPs småmavesure anmeldelse :-)

http:///...-an-awful-car-259957

ikiefer
ikiefer Jan 14 '17

Hmm... det der med kvinder bag rattet har måske et eller andet på sig alligevel. I kender godt det med, at bilen på en eller anden strækning beslutter sig for at begrænse AP-hastigheden til et eller andet tal deleligt med ti (bortset fra i en låne-S'er i sidste uge, som satte farten ned fra 55 km/t til 54 km/t ?!??).

Lillejuleaften kørte vi på en landevejsstrækning, hvor der var meget tydeligt optegnet både midterstriber, men også (motorvejs)brede kantstriber. Jeg kørte forrest i X'eren og Martin bagved i S'eren. Det var lige omkring spisetid, så der var ingen bilen foran eller bagved. Vi satte samtidig AP til 90 km/t, hvorpå hans begrænsede farten til 80 km/t og min til 70 km/t. Ligegyldigt hvilken fart vi satte den til begrænsede X'eren mig konsekvent 10 km/t lavere end Martin blev i sin S'er.

Er det min kørestil eller mangel på samme, der gør at bilen ikke mener, at jeg kan kontrollere en højere fart på den givne strækning? Eller fordi jeg kører pænt med børnene i konebilen og ikke suser afsted i racerbilen?
Tesla kan ikke give mig et svar. Eller også tør de ikke.

Og så var det ikke motoren, men trækakslerne, der skulle skiftes. Det kunne jeg så godt mærke, da Jon (tekniker i Aarhus) trådte på speederen. Nu må vi se, når de bliver skiftet, om jeg stadig hører underlige lyde, der ikke skal være der. Sådan nogle trækaksler er jo naturligvis ikke på lager i nærheden, så det bliver nok engang i næste uge.

Hvad står jeres odometer på?
Det kan da ikke passe, at der ikke er andre end mig, der har været til 20k-eftersyn? Tesla kunne på ingen måde skaffe en service plan til en X'er, så de fik at vide, at de måtte gå ud fra S'eren. Plus minus et par ting. Eksempelvis punktet med soltaget.

Venlig hilsen
Ida