Loading...
dk

Autopilot 2,0 | Tesla Forum

Renedyhr
Renedyhr Jan 7 '17

Hvornår bliver Autopilot 2,0 aktiveret i de nye biler?

Kiefer
Kiefer Jan 8 '17

Elon Musk tweetede at de i sidste uge sendte det ud til de første 1000 kunder, herefter ville de evaluere og så ellers begynde at sende ud til resten.

Har du fået en Model X med den nye hardware?

/Martin

Bilen
Bilen Jan 8 '17

I følge nye tweets fra Elon idag, så skulle der være håb i slutning af næste uge

https://electrek.co/2017/01/08/tesla-enhanced-autopilot-update-ludicrous/

Venter også i min nye Model X med den nye hardware...

Forummets indlæg er redigeret af Bilen Jan 8 '17
JohnUJ
JohnUJ Jan 9 '17
Vi venter alle i spænding. Er spændt på hvor meget der bliver aktiveret af den nye AP 2,0 funktionalitet og det de lover.
Renedyhr
Renedyhr Jan 10 '17
Kiefer: ja jeg nåede at købe en Model X 90D inden nytår.
JohnUJ
JohnUJ Jan 11 '17
Min vogn har lige meldt update er klar til installering. Siger det tager 1:40. Er spændt på om der kommer noget AP2.0 funktionalitet
Kiefer
Kiefer Jan 11 '17

Rene: Super fedt, tillykke :-)

Vi har vores første 20K eftersyn i bilen i morgen, hvor kunen og en teslamedarbejder skal ud og køre i bilen, da "nogen" hører sjove lyde fra motoren. Da hun skule forklare det overfor Tesla var det med en forklaring om at det lød som en syg honda... så måske ny motor på vej...

Jeg må nok tilstå at jeg stadig er pænt irriteret over Tesla laver en 100% ny bil og dernæst 3 måneder siger, aj den er altså for gammel til de nye funktioner... De har vidst i meget lang tid, at den nye hardware var på vej på, i udviklingscenteret i Hawthorne.

Renedyhr
Renedyhr Jan 11 '17

Kiefer: Helt eing, havde også beholdt min P90DL hvis det havde haft autopilot 2,0

P85DK
P85DK Jan 11 '17

@Kiefer - men det er jo en risiko som du har været bevidst om, sådan en tråd kan du jo trække hele vejen op igennem Model S. Irriterende for folk der allerede har købt, men Teslas politik er jo at smide forbedringer på bilerne nogle måneder før de når beta stadiet, og ikke at køre årsmodeller.

Vi skal bare være glade for at de ikke laver medicin :-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 11 '17
JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Jan 12 '17

Ja, da vi købte for bare et år siden blev vi tudet ørene fulde af at Tesla var en bil der aldrig blev forældet da den blev opdateret OTA :-) her et år efter må vi nok erkende at de "gamle" modeller er glemt og at Tesla er på vej videre. Der blev for et år siden ikke nævnt noget om at det krævede ny hardware at blive selvkørende, kun at der skulle samles data fra de allerede eksisterende biler og at det så skulle kodes. Det er en lidt anden virkelighed vi står i her et år efter.

 

mbk
mbk Jan 12 '17
Altså, hvis vi kigger i krystalkuglen, så gætter jeg på at Tesla ikke får lov at lave fuld selvkørende før de har redundante systemer så som i fly. Ja, AP2 er en stor opgradering over AP1, men selvfølgelig kommer der også en AP3 med flere sensorer. Måske med stort set dobbelt antal kameraer, måske endda redundans på kontroller.
Jeg tror AP2 er kraftigt nok til at løfte opgaven, men kke sikker nok til at komme igennem lovgivning. 
AP1 er vision leveret af MobileEye og de har altid ment at Tesla havde lukket op for mere funktionalitet end der er sikkert. Jeg tror faktisk at AP1 bliver mere tøset i fremtidige opdateringer. 
P85DK
P85DK Jan 12 '17
Quote from JeppeB_HinnerupAuto

Ja, da vi købte for bare et år siden blev vi tudet ørene fulde af at Tesla var en bil der aldrig blev forældet da den blev opdateret OTA :-) her et år efter må vi nok erkende at de "gamle" modeller er glemt og at Tesla er på vej videre. Der blev for et år siden ikke nævnt noget om at det krævede ny hardware at blive selvkørende, kun at der skulle samles data fra de allerede eksisterende biler og at det så skulle kodes. Det er en lidt anden virkelighed vi står i her et år efter.

Det er jo så 100% forkert

1: Allerede for i 2012 var det tydeligt at Tesla pga sin størrelse ikke var i stand til både at udvikle nye modeller og videreudvikle på gamle biler - Roadsteren blev godt glemt da Model S kom frem. Og for 2 år siden var det tydeligt at pre-ap biler ville få færre opdateringer end ap bilerne. At Tesla så havde til dels ret i deres udtagelser vises jo med at siden er der kommet nyt batteri til Roadsteren og pre-ap biler modtager stadig opdateringer indenfor den eksisterende hw's begræsninger

2: Tesla har aldrig lagt skjul på at AP1 ALDRIG ville blive selvkørende.  Og det kræver ikke særlig meget teknisk forståelse at kunne se på AP1 HW at den ikke har de nødvendige sensorer, specielt bagpå.

Har du aldrig ejet en computer før?

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Jan 12 '17

Hej P85DK tak for din indsigtsfulde kommentar :-) det ændrer ikke på hvad bilen blev annonceret som og hvad der blev sagt af salgspersonalet :-) hvordan virker din Summon ? eller elektrisk ladeport, eller varmeregulering :-) jeg tror jeg kan blive ved længe endnu. Tesla bruger rigtig meget tid på "gadgets" som lyder godt i forbindelse med salg, det kniber dog lidt med at følge visionerne til dørs. Det ville være rart hvis de basale ting blev taget alvorligt og at der blev brugt energi på at få det til at fungere frem for at jagte det næste markedsføringshit

P85DK
P85DK Jan 12 '17

?? Basale ting og så nævner du Summon og elektrisk ladeport? Varmereguleringen virker fint, ingen problemer, men der kan være lidt forskel fra opdatering til opdatering, hvilket nok er en indikation på at de stadig arbejder på den.

Jeg skal selvfølgelig ikke gøre mig klog på hvad Tesla har sagt til dig ved køb, men udover antal hk og kWh så synes jeg nu de leverer.

Du forventede vel ikke at Tesla kom med ny hw til dig i takt med at de udviklede nye ting? Og du får da software opdateringer?

ODE90D
ODE90D Jan 12 '17

@JeppeB_HinnerupAuto: Jeg tvivler stærkt på du kan finde en eneste officiel udtalelse fra Tesla, hvor du bliver lovet at din Model S fra 2015 er udstyret med al den nødvendige hardware så bilen med tiden vil understøtte L4/L5. De har derimod lovet løbende at forbedre bilen - og det er bestemt også sket og sker stadig.

Jeg medgiver det kan være lidt træls, at Tesla allerede nu har en ny generation af Model S, der med tiden vil kunne meget mere end den vi købte sidste år, men sådan er det jo. Det er da fedt udviklingen går så stærkt - og din bil er jo ikke blevet ringere af den grund.

Det kan være sælgeren har været lidt for hurtig med lovprisningerne, men der er ingen der har fået "tudet ørerne fulde af Tesla" at man købte en bil som aldrig blev overgået af nyere modeller.

Gronhund
Gronhund Jan 12 '17

Så lige en Model S AP2 holde ved Aarhus SuC.

Det så ikke ud til, at der var kommet ekstra lir på bagenden.

Ja, der er træls, at man ikke har det nyeste af det nyeste, men jeg er stadig glad for men AP1. Det er jo det samme med alt muligt andet IT. Hvornår skal man købe. Jeg står også og skal have ny mobil, men hvornår skal jeg købe. Det eneste der er sikkert er, at der går ikke længe før noget bedre dukker op (og det kan selvfølgelig ikke sammenlignes pga prisen, men alligevel...) ;-)

mbk
mbk Jan 12 '17

Synes det er en flot måde de har fået de har integreret de kameraer på.

Tesla er virkelig langt foran konkurrenterne nu på selvkørende biler, det er utroligt at de etablerede producenter har haft sådan et lille fokus på det.

Kiefer
Kiefer Jan 12 '17

P85DK: Jeg er tildels enig med dig, men forskellen er at på Model X, der går der under 6 måneder fra bilen kommer på gaden til den er forældet. Det er det jeg synes er forkert af Tesla. 

Det var jo ikke det samme som da Model S blev opgraderet til AP1. Her var det gået over 1 år fra den kom til der kom en opdatering hvor den gamle model så blev glemt igen.

Tesla er på mange måder et lidt for amerikansk firma der lever fra kvartal til kvartal og hvor seneste kvartal er glemt igen...

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jan 12 '17

Hvis man ikke for længst har forstået at en ny æra er igang på bilfronten, som i høj grad lugter af konceptet fra mobiltelefoner, så skal man nok holde sig helt væk og i stedet finde sig en feks. Toyota Avensis, den holder da i det mindste hardware (så nogenlunde) i en 3 år ad gangen ...;-) . 

mbk
mbk Jan 12 '17
Quote from Hookmaker

Hvis man ikke for længst har forstået at en ny æra er igang på bilfronten, som i høj grad lugter af konceptet fra mobiltelefoner, så skal man nok holde sig helt væk og i stedet finde sig en feks. Toyota Avensis, den holder da i det mindste hardware (så nogenlunde) i en 3 år ad gangen ...;-) . 

Den ser bare 10 år ud på dag 1
Sider: 1 2 »