Jeg vil også klart anbefale AutoPilot.
Mht. batteristørrelse, så er det måske ikke et must med et stort batteri, hvis du har mulighed for at lade i begge ender af din pendlertur. Hvis man kører nogenlunde fornuftigt, burde en 60'er også sagtens kunne køre begge veje, hvis du en dag ikke får opladet i den ene ende. Du kunne måske overveje en softwarebegrænset S60. I modsætning til den gamle S60 har den nye softwarebegrænsede faktisk et 75 kWh batteri, som dog er softwarebegrænset til 62,5 kWh brugbar energi (ved ikke lige hvorfor 62,5 og ikke 60, men det er der altså nogen, der har målt, så den er god nok). En af fordelene er, at du roligt kan lade den op til 100% hver dag uden at slide ret meget på batteriet, da en fuld opladning faktisk kun svarer til, at batteripakken fysisk er ladet op til ca. 85%. Da batteriet i forvejen er softwarebegrænset burde der ikke blive problemer med, hvis det taber kapacitet. Teslas batterier og deres batteriovervågningssystem er desuden sandsynligvis markedets bedste og der ses kun ganske behersket tab af kapacitet selv efter flere 100.000 km kørsel. Leaf har omvendt et crappy batteristyringssystem, så de mister meget kapacitet med tiden. Specielt hvis man cykler batteriet helt ud i enderne og endnu værre, hvis det er meget varmt, da Leaf batteriet ikke har aktiv køling. Dumt!
Hvis du regner med ofte at køre længere ture, f.eks. ferieture, så bør du måske overveje en 85'er. Den længere rækkevidde giver mere fleksibilitet og lidt kortere ventetid på SuperCharger, da den også lader lidt hurtigere.
Mht. 1. gen. sæder vs. next gen. sæder, så synes jeg, de nye er bedre. De støtter bedre i siden og er nok generelt bedre, hvis man ikke er for bred midtpå. Andre synes dog, de gamle sæder er bedst, så det er nok individuelt. Men prøv at sidde i begge sæderne og sammenlign, så ved du, hvad der passer dig bedst. Det er jo en ret enkel test.
Ellers ville jeg gå efter 19" hjul. De er billigst, dækkene er også billigere, de ruller bedre (= større rækkevidde), giver bedre komfort, støjer mindre og er knap så følsomme for skader ifm. kantsten/huller i vejen. Nogle mener dog, at 21" ser bedre ud på sådan en stor bil, men det er jo subjektivt.
Overvej vinterpakken. Jeg er fuldstændig vild med varmen i rattet - det er genialt! Specielt hvis man har tendens til kolde fingre.
Mht. techpakke, så mener jeg, at elbagklap er en del af techpakken, så jeg forstår ikke helt dit spørgsmål.
Soltag ved man nok, om man har brug for og om det er pengene værd.
Standard anlægget spiller ganske OK. Jeg har hørt Ultra HiFi anlægget og det giver lidt flere detaljer i mellemtone- og diskantområdet og mærkbart mere punch i bassen (pga. subwoofer). Selvom jeg er HiFi entusiast, så synes jeg alligevel, det er en høj merpris i forhold til standard anlægget. Så man skal virkelig værdsætte god lyd, hvis man skal retfærdiggøre merprisen.
Mht. interiør, farver osv., så er det meget subjektivt. Gå efter det, du kan lide. Du bliver nok glad for den uanset hvad.