Loading...
dk

Brug for svar af Jer med Tesla ! | Tesla Forum

JCBX
JCBX Jan 10 '17

Hej alle

Står med en pose penge og vil købe en brugt Tesla model S (måske to)

Lånte kort en S60er med autopilot , det spiller 100

men , hvordan får man sine gamle CDer afspillet i bilen, CD er vel no go, kan de så lægges på USB stick og sjoskes i de USB porte der er i midter armlænet, eller er det kun power udtag til mobilladning ?

Steppet op fra 1. gen. sæder og til new gen. sæder , er det noget der vægter ? er de nye sæder bedre ? syntes ikke selv 1. gen. er specielt gode

S60 er vel liiige lovlig lille i batteripakken når man pendler 2x120km dagligt (kan lade i begge ender) men den vil jo hurtigt ramme 200.000km loftet , og erfaring fra Nissan Leaf viser at batteriet taber i Kwh , min Leaf kørte 64.000km så kunne den ikke nå de 100km mere ved 90 km/t :-(

Ellers noget som I vil påpege som must eller no go i dagligdags brug af  Teslaen 

Kiefer
Kiefer Jan 10 '17

CD'er :-)

Man læser alle CD'erne ind på en USB og så forbinder du den til bilens USB porte. Det kan man godt. Men altså bilen kommer jo med indbygget spotify, så du er vist ude i nogle hjørner af musikbranchen hvis det ikke findes her...

Men hvis du ser på brugtmarkedet, så kan man finde nogle pænt billige biler fra 2015 med autopilot. Hvilket jeg helt klart vil anbefale når du pendler så meget som du gør. Og så prisforskellen på en brugt 60'er og en brugt 70'er ikke ret stor, men igen, vil jeg anbefale at du måske kigger efter en 85'er.

Du har ikke rigtig skrevet noget om dit prisramme for bilen, så er det lidt svært at gætte om 85'er måske er helt ude af billedet rent økonomisk.

Vi havde i vores første udgave 1. gen lædersæder og har sidenhen valgt stofsæderne både i Model X og S. da de slides mindre og er nemmere at holde. 

Men det er nok svært at finde en brugt uden lædersæder vil jeg tro.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 10 '17
JCBX
JCBX Jan 10 '17

@Kiefer

Har nogle sprogkurser på cd som man aldrig får ro eller tid til at høre på hjemmefronten ;-)

så er bilen oplagt 

Jeps Autopilot er ufravigeligt ...

Havde tænkt ½ million for en brugt vogn , men så går man også på kompromis med mange ønsker ...

ville nok strække mig lidt for rette Tesla med rette options, men jeg har ikke set "den" til salg de seneste 15 måneder :-(

Er der iøvrigt nogen der ved, om elbagklap kan etableres i en 2015 med Techpakke (dog uden elbagklap)

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 10 '17

Ja alt kan lade sig gøre men du vil helt sikkert ikke betale prisen... Tesla er vanvittige med deres priser på eftermontering

KimT
KimT Jan 10 '17

"Aftermarket" er et område som Tesla ikke dyrker. Dvs. de er ikke særligt villige til at eftermontere udstyr. Og DIY er udelukket da Tesla absolut ikke er villige til at vende et enkelt bit i opsætningen bare fordi en kunden selv kunne tænkes at ville montere udstyr (FredirikC prøvede bl.a med eftermontering af premium lyspakken - ambient kabinelys)

MrCoffee
MrCoffee Jan 10 '17

Hej ville helt klart gå efter en 85ér, da vi netop i disse måneder bliver ramt på rækkevidden. Jeg ladede bilen 100% op i weekenden og skulle køre noget familie i lufthavnen. Da jeg havde kørt 250 km var der kun 30-40 km på displayet. Synes også at jeg kørte pænt :)  Peter

mbk
mbk Jan 10 '17
Citat fra JCBX

Jeps Autopilot er ufravigeligt ...

Der er ikke så mange på bilbasen lige nu, der er en 70D til 550 hvor autopilot ikke er aktiveret, men det og høj km tal gør den nok uattraktiv. Der er en P85 med autopilot til 600k, men der er kun 15.000 km tilbage af garanti på bilen.

Så er der Teslas CPO'er, der er en S70 til 579 uden autopilot aktiveret og en S70 med autopilot aktiveret til 599. Hvis du køber hos Tesla får den en ny garantiperiode på 4 år og 80.000 km, og den resterende 8 år/unlimited km fra første salgsdato.

Generelt har Tesla haft deres brugte biler til salg længe, jeg tror der er luft i priserne hvis du ringer og snakker med dem, men jeg ved det ikke, jeg har ikke prøvet. Nogle af bilerne er ikke blevet sat ned selvom de har kørt 10.000km som servicevogn siden sidste prisnedsættelse. Evt. tjek ev-cpo.com for hvor længe Tesla har haft dem stående. 

Tjek VIN nummeret og alder på de biler du overvejer og sammenlign evt. med https://sites.google.com/...el-s/options-by-year

Tesla indfører ændringer løbende på bilerne, som regel er nyere bedre. VIN numre omkring 70k er fra omkring marts 15, der var dollar kursen lavere, så mange af bilerne står til samme pris som sælger gav fra ny. 100k numre var dyrere for køber. Det kan selvfølgelig være lige meget nu, men hvis du vil have en ide om hvad sælger kan gå med til af priser.

Vil sige at Tesla uden garanti kan blive bekostelig, hvis du sammenligner med biler uden, så sæt garanti til en værdi, et sted mellem 5-10k per år.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 10 '17
MOS
MOS Jan 10 '17

Jeg vil også klart anbefale AutoPilot.

Mht. batteristørrelse, så er det måske ikke et must med et stort batteri, hvis du har mulighed for at lade i begge ender af din pendlertur. Hvis man kører nogenlunde fornuftigt, burde en 60'er også sagtens kunne køre begge veje, hvis du en dag ikke får opladet i den ene ende. Du kunne måske overveje en softwarebegrænset S60. I modsætning til den gamle S60 har den nye softwarebegrænsede faktisk et 75 kWh batteri, som dog er softwarebegrænset til 62,5 kWh brugbar energi (ved ikke lige hvorfor 62,5 og ikke 60, men det er der altså nogen, der har målt, så den er god nok). En af fordelene er, at du roligt kan lade den op til 100% hver dag uden at slide ret meget på batteriet, da en fuld opladning faktisk kun svarer til, at batteripakken fysisk er ladet op til ca. 85%. Da batteriet i forvejen er softwarebegrænset burde der ikke blive problemer med, hvis det taber kapacitet. Teslas batterier og deres batteriovervågningssystem er desuden sandsynligvis markedets bedste og der ses kun ganske behersket tab af kapacitet selv efter flere 100.000 km kørsel. Leaf har omvendt et crappy batteristyringssystem, så de mister meget kapacitet med tiden. Specielt hvis man cykler batteriet helt ud i enderne og endnu værre, hvis det er meget varmt, da Leaf batteriet ikke har aktiv køling. Dumt!

Hvis du regner med ofte at køre længere ture, f.eks. ferieture, så bør du måske overveje en 85'er. Den længere rækkevidde giver mere fleksibilitet og lidt kortere ventetid på SuperCharger, da den også lader lidt hurtigere.

Mht. 1. gen. sæder vs. next gen. sæder, så synes jeg, de nye er bedre. De støtter bedre i siden og er nok generelt bedre, hvis man ikke er for bred midtpå. Andre synes dog, de gamle sæder er bedst, så det er nok individuelt. Men prøv at sidde i begge sæderne og sammenlign, så ved du, hvad der passer dig bedst. Det er jo en ret enkel test.

Ellers ville jeg gå efter 19" hjul. De er billigst, dækkene er også billigere, de ruller bedre (= større rækkevidde), giver bedre komfort, støjer mindre og er knap så følsomme for skader ifm. kantsten/huller i vejen. Nogle mener dog, at 21" ser bedre ud på sådan en stor bil, men det er jo subjektivt.

Overvej vinterpakken. Jeg er fuldstændig vild med varmen i rattet - det er genialt! Specielt hvis man har tendens til kolde fingre.

Mht. techpakke, så mener jeg, at elbagklap er en del af techpakken, så jeg forstår ikke helt dit spørgsmål.

Soltag ved man nok, om man har brug for og om det er pengene værd.

Standard anlægget spiller ganske OK. Jeg har hørt Ultra HiFi anlægget og det giver lidt flere detaljer i mellemtone- og diskantområdet og mærkbart mere punch i bassen (pga. subwoofer). Selvom jeg er HiFi entusiast, så synes jeg alligevel, det er en høj merpris i forhold til standard anlægget. Så man skal virkelig værdsætte god lyd, hvis man skal retfærdiggøre merprisen.

Mht. interiør, farver osv., så er det meget subjektivt. Gå efter det, du kan lide. Du bliver nok glad for den uanset hvad.

mbk
mbk Jan 10 '17

Der stod en hvid 70D på bilbasen med stål tag og aktiveret autopilot, 40.000km til 550k. Det er nok det tætteste på 500.000 med aktiveret autopilot og ikke 60'er jeg har set. Der er en 60 med meget lidt udstyr men dog autopilot til 465k. 

Hvis du kører motorvej giver 70D og en 85 (uden D) nok samme rækkevidde. 70 har 12.5 % mindre batteri, men bedre effektivitet på motorvejen. 
mbk
mbk Jan 10 '17
Citat fra MOS

Mht. 1. gen. sæder vs. next gen. sæder, så synes jeg, de nye er bedre. De støtter bedre i siden og er nok generelt bedre, hvis man ikke er for bred midtpå. Andre synes dog, de gamle sæder er bedst, så det er nok individuelt. Men prøv at sidde i begge sæderne og sammenlign, så ved du, hvad der passer dig bedst. Det er jo en ret enkel test.

Jeg er i 0.1 tonner gruppen og føler mig klemt ved max(omkreds) i next gen sæder.

mbk
mbk Jan 10 '17

Der kan jo også bydes her:

https://www.autocom.dk/consumer/expbid.do?zz=1&eid=12661392

JCBX
JCBX Jan 10 '17
Citat fra mbk

Ja den kunne have været spændende

Men 650.000kr kan den ikke købes for 

MrCoffee
MrCoffee Jan 10 '17

Husk at en servicepakke kan forlænges 4 år yderligere når bilen kysser 4 år eller 80.000 km når den er født med den, det har jeg tænkt at gøre, det ville være et stort aktiv når/hvis jeg skal sælge min egen. Kunne også forhandles med en privat sælger tænker jeg...

mbk
mbk Jan 10 '17
Citat fra JCBX

Hvis vi er oppe i den slags penge, så tag et kig på denne:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85d-5d/3086433

Altså, der er selvfølgelig nogle faresignaler, som den der krom indpakning, som de fleste mennesker nok vil have pillet af, og de der bremsekalibre der har en rød dækplade eller måske endda hjemmemalet.

Sælger har haft den på autocom uden succes, og den har været på i et stykke tid, så måske han kan bydes en pris der er spiselig for begge. Bemærkat der er gæld i bilen.

http://www.nummerplade.net/soeg/?regnr=az17091

Hvis du gider, kan du også se om du kan få de rigtige billeder af denne bil:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85-5d/2919884

Billederne i annoncen og teksten hænger ikke sammen, hvorfor er måske et godt spørgsmål. Tidligere var der en radar i fronten af bilen, men den er nu photoshoppet dårligt ud. Måske man skulle ringe med privat nummer og få af vide hvor bilen står før man gør for meget ud af den :)

JCBX
JCBX Jan 10 '17
Citat fra mbk

Det er så denne som er forsøgt solgt 

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85d-5d/3116821  
mbk
mbk Jan 10 '17
Citat fra JCBX
Det er så denne som er forsøgt solgt 

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85d-5d/3116821  

Det bliver nok svært med den pris, når man kan købe dem hos Tesla til mindre..

Hvis der er en blærerøv gemt i dig kunne denne også være sjov http://www.bilbasen.dk/...el-s/p85d-5d/3118365

Nu har jeg ikke prøvet en P85D, men man kan allerede få opkast i munden og svimmelhed som passager i P85 og 85D. Mærkerne på smækken er ikke så dyre :)

http:///...iyq&vxp=mtr ;

JCBX
JCBX Jan 10 '17
Citat fra mbk
Citat fra JCBX

Hvis vi er oppe i den slags penge, så tag et kig på denne:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85d-5d/3086433

Altså, der er selvfølgelig nogle faresignaler, som den der krom indpakning, som de fleste mennesker nok vil have pillet af, og de der bremsekalibre der har en rød dækplade eller måske endda hjemmemalet.

Sælger har haft den på autocom uden succes, og den har været på i et stykke tid, så måske han kan bydes en pris der er spiselig for begge. Bemærkat der er gæld i bilen.

http://www.nummerplade.net/soeg/?regnr=az17091

Hvis du gider, kan du også se om du kan få de rigtige billeder af denne bil:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla/model-s/85-5d/2919884

Billederne i annoncen og teksten hænger ikke sammen, hvorfor er måske et godt spørgsmål. Tidligere var der en radar i fronten af bilen, men den er nu photoshoppet dårligt ud. Måske man skulle ringe med privat nummer og få af vide hvor bilen står før man gør for meget ud af den :)

den chrome model er simpelthen så grim og ikke mindst dyr
er man oppe i de penge så vl jeg vælge Rød, ocean Blue eller Brun , alle med beige/hvidt interiør
men det er for meget .... ½mill kan gøre det ... faktisk en del 60ere og 70ere som kan handles til de penge
Har en S60 i perfekt farve/interiør , alt udstyr og fin pris , meeen det er kun en 60er med den gamle batteri pakke og gamle sæder
kigger så på en S70D , faktisk to , men de har ikke betalt  autopiloten ud , og den ene uden elbagklap, begge ellers ens med sort læder new gen. 
de ligger alle på ½mill ... 
kunne man nu hitte en S85er med autopilot .... og rigtige farver , så fandt man nok også 50.000kr mere 
eller måske 100.000kr , men selv til 600K er der ikke noget som springer i øjnene

Forummets indlæg er redigeret af JCBX Jan 10 '17
SuneH
SuneH Jan 10 '17

Køb 70D og tilkøb autopiloten senere for 25.000 eller hvad de nu tager for den? Så kan du jo se om du er tilfreds uden, og hvis ikke er 25 k jo trods alt til at overse. PS har ingen biler til salg :-)

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Jan 10 '17
JCBX
JCBX Jan 10 '17
Citat fra MrCoffee

Husk at en servicepakke kan forlænges 4 år yderligere når bilen kysser 4 år eller 80.000 km når den er født med den, det har jeg tænkt at gøre, det ville være et stort aktiv når/hvis jeg skal sælge min egen. Kunne også forhandles med en privat sælger tænker jeg...

hvordan ved man om tidligere ejer har valgt servicepakke og efterfølgende forlænge den 

mbk
mbk Jan 10 '17

@JCBX

70D med elbagklap til 500k lyder OK, selvom du skal smide penge efter autopilot. Hvis km stand er under 80k kan man måske nok opgradere garanti, hvis du har nummerpladen kan du jo ringe til Tesla og få tilbud på autopilot og udviddet garanti.

Sider: 1 2 »