Loading...
dk

Ingen EL biler solgt i januar 2017 | Tesla Forum

PeterE
PeterE Apr 19 '17
Skridt i den rigtige retning? Utvivlsomt, men dælme et meget, meget lille skridt - og vi kommer da ikke tilbage i førerfeltet af den grønne omstilling på den måde. Afgifterne skal tages af igen hvis der skal gang i salget.
mbk
mbk Apr 19 '17
Quote from PeterE Skridt i den rigtige retning? Utvivlsomt, men dælme et meget, meget lille skridt - og vi kommer da ikke tilbage i førerfeltet af den grønne omstilling på den måde. Afgifterne skal tages af igen hvis der skal gang i salget.

Hvis der skal 'ske noget' skal man kigge mod Norge for at se hvad der skal til. Det vil man så ikke herhjemme, men så skal man også være ærlige omkring det.

"Vi er skide ligeglad med fremtiden, en bil er fra tyskland og den siger brum, brum."

MOS
MOS Apr 19 '17
Citat fra mbk 

"Vi er skide ligeglad med fremtiden, en bil er fra tyskland og den siger brum, brum."

*ROFLOL*

Har dog svært ved at forestille mig nogen politiker udtrykke sig så ærligt og direkte! 

Johannelund
Johannelund Apr 19 '17
Hvorfor skulle man købe en ny model s, når der er biler til salg, uden afgift med fuld garanti, der har kørt under 5000. Når de er væk, skal salget nok komme
henrik_dk
henrik_dk Apr 19 '17
Quote from Johannelund Hvorfor skulle man købe en ny model s, når der er biler til salg, uden afgift med fuld garanti, der har kørt under 5000. Når de er væk, skal salget nok komme
 

 

Nu kan jeg jo kun tale for mig selv, men jeg ville ikke vælge en brugt Tesla.

 

Der er ingen brugte Model S på bilbasen med facelift, eller med det udstyr og farve, som jeg vil have. Samt vil da kun skifte min P85DL ud med en P100D og dem er der ingen af på bilbasen.

Tesla DK har godt nok 2 stk. brugte P100D, men ikke i den rigtige farve eller det ønskede udstyr...

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Apr 19 '17
Johannelund
Johannelund Apr 20 '17
Tjaa, hvis man vil betale over 300000 kr for faceliftet der bestod af en anden kølergrill + rigtig kurvelys istedet for at anvende tågeforlygterne, bare for at få en helt ny istedet for en demobil med 5000 km på tælleren, de 5000 er jo alligevel kørt på under 2 mdr, dvs man betaler en merpris på 300000 som skal afskrives på 2 mdr, ja så har man for mange penge
henrik_dk
henrik_dk Apr 20 '17

Tjaa, til gengæld kan man så selv sammensætte sin bil, som man nu vil have den.

jramskov
jramskov Apr 20 '17

Udfordringen er at elbiler fortsat ikke er konkurrencedygtige på pris og rækkevidde. Eneste bil der kan købes her i landet der er blot rimeligt konkurrencedygtig på rækkevidde er en Tesla og de er alt for dyre. Se blot på hvor mange mikrobiler der bliver solgt. Fleksibiliteten i at have en lille bil du kan køre på arbejde i, men samtidigt også kan bruge til at tage et smut over til familien på den anden side af storebælt. Det klarer en lille VW Up fint, mens en elbil i den størrelse...hvis vi skal have folk over på elbiler, så skal bilerne enten tilbyde noget bedre (det kommer ikke til at ske lige foreløbig - rækkevidde/tid er efter min mening meget vigtig) eller der store økonomiske incitamenter til. Sidstnævnte kan vi vist godt skyde en hvid pil efter.

koden
koden Apr 20 '17
Citat fra Johannelund Tjaa, hvis man vil betale over 300000 kr for faceliftet der bestod af en anden kølergrill + rigtig kurvelys istedet for at anvende tågeforlygterne, bare for at få en helt ny istedet for en demobil med 5000 km på tælleren, de 5000 er jo alligevel kørt på under 2 mdr, dvs man betaler en merpris på 300000 som skal afskrives på 2 mdr, ja så har man for mange penge
 
-----------------------
 
Fuldstændig enig hvis man har alm. økonomi og selv en brugt er over hvad man normalt ville bruge på en bil.
På en ny skal man nok også regne med et enormt værditab i og med at de "gamle" afdragsfrie jo huserer i stort tal.
Samt usikkerhed om hvad regering finder på næste gang.
bare se dem der købte Tesla i 2016.
De må da føle sig lidt snydt.
Forummets indlæg er redigeret af koden Apr 20 '17
koden
koden Apr 20 '17
Citat fra jramskov

Udfordringen er at elbiler fortsat ikke er konkurrencedygtige på pris og rækkevidde. Eneste bil der kan købes her i landet der er blot rimeligt konkurrencedygtig på rækkevidde er en Tesla og de er alt for dyre. Se blot på hvor mange mikrobiler der bliver solgt. Fleksibiliteten i at have en lille bil du kan køre på arbejde i, men samtidigt også kan bruge til at tage et smut over til familien på den anden side af storebælt. Det klarer en lille VW Up fint, mens en elbil i den størrelse...hvis vi skal have folk over på elbiler, så skal bilerne enten tilbyde noget bedre (det kommer ikke til at ske lige foreløbig - rækkevidde/tid er efter min mening meget vigtig) eller der store økonomiske incitamenter til. Sidstnævnte kan vi vist godt skyde en hvid pil efter.


---------------------------------------
 
Synes at have læst at de nye mindre el biler godt kan komme op på 400 km på en ladning.
Opel f.eks. ?
jramskov
jramskov Apr 20 '17

Koden: Jeg snakker om mikrobiler, den nye Opel er større og koster 3x så meget når den engang kommer her til landet.

koden
koden Apr 21 '17
Citat fra jramskov

Koden: Jeg snakker om mikrobiler, den nye Opel er større og koster 3x så meget når den engang kommer her til landet.


---------------------
 
Nåee.. ok :-)
Var bare kommentar til :
"Eneste bil der kan købes her i landet der er blot rimeligt konkurrencedygtig på rækkevidde er en Tesla"
Der mener jeg godt at Opel kan være med i dag, forudsat at man har lademulighed hvor man skal hen.
Tesla har jo stadig deres ladestationer som en fordel.
Men mon ikke Opel kan tilbyde noget snart :-)
http://www.fdm.dk/nyheder/opels-elbil-overhaler-tesla
400 km. Måske reelt 300 km. ved mere "normal" kørsel
Johannelund
Johannelund Apr 21 '17
Ikke enig i at en tesla ikke er konkurencedygtip mht pris, hvis man ønsker er bil med automatgear, premium størrelse, 4weel drive, aktiv fartpilot, med mere, koster de mindst hvad man skal give for en tesla. Og med hensyn til driftudgifter er en tesla meget billige end tilsvarende bil.
Har kørt elbil 30000 km pr år, sparet 35000 pr år i forhold til min gamle dielsesbrænder, brugt 0 tid på tankstation, og kan snildt køre +300 pr opladning, så det er vel en rigtig god timeløn man får når man lader, og med 8 års garanti på batteri og drivline, hvad er så problemet med at købe en Tesla demobil
koden
koden Apr 21 '17

Men måske har du brugt en del på kedelige Tesla ladestationer :-) Det har jeg..

Hvordan kom du af med 35.000 om året for din diesel brænder?

Vægt afgift var sikkert nogle af de 35.000... men resten?

Den må da have været en del på værksted?

Må have været en gammel slæde så...

 

Hvis jeg køber en ny BMW 5 serie eller Audi A6 (hvilket jeg godt synes man kan sammenligne med).

Så forventer jeg ikke at skulle besøge et værksted de første 5 år :-) (150.000 km), bortset fra olieskift.

(forbehold: mandags biler fås alle steder).

 

Men ellers er jeg enig i at på den lange bane er teslaen nok billigst i drift.

Det er i hvert fald hvad jeg håber på.

Men vi ved det bare ikke endnu, da bilen kun har eksisteret i hvad...5 år?

Værditab kan vi jo konstatere ikke er meget anderledes og det til trods for at de nye stiger i pris på grund af afgift og egentlig dermed burde holde hånden under priserne.

jensk2
jensk2 Apr 21 '17
Citat fra jramskov

Koden: Jeg snakker om mikrobiler, den nye Opel er større og koster 3x så meget når den engang kommer her til landet.

 

Opel Ampera kommer desværre ikke til Danmark - først blev lancering udskudt pga. den dårlige konkurrence situation for elbiler i Danmark: https://ing.dk/artikel/ny-elbil-koerer-uden-danmark-191309

Dernæst blev Opel jo købt af PSA (Citroen/Peuget med samarbejde med Nissan) så Opel Ampera udgår. Så muligheden er selv at importere en Chevrolet Bolt. Ærgerligt, en Golf størrelse med over 60kWh batteri var interessant! 

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Apr 21 '17
koden
koden Apr 21 '17

Øv.. havde ellers lidt kig på den opel...

Johannelund
Johannelund Apr 21 '17
De 35000 fremkommer volvoxc90 vægtafgift 12800 brændstof 30000 vedligehold 5000, og vedligehold på en bil til 1000000 er det nådigt sluppet, ved ikke om i kan huske de forhøjede jo udligningsafgiften på dieselbiler, med 51% for at kunne finanicerede elbilernes afgiftfritagelse, og den nuværende delvise fritagelse er finanicerede ved at fjernelse af bundfradraget for bilradio, som ved et bilsalg på over 200000 stk giver mindst 180 mill, og da der næsten ikke er solgt elbiler med 20% afgift, har det været en rigtig god deal for staten
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Apr 21 '17
henrik_dk
henrik_dk Apr 21 '17

Den Volvo XC90 må da være en gammel spand med dertil hørende forventede dyre værkstedsbesøg. Har selv haft en ældre BMW 535d og der kostede bla. et nyt partikelfilter 18.000 kr....

 

En Volvo XC90 2,0 D5 225 Momentum aut. AWD 5d fra 2016 står opgivet til at køre 17.2 km/l diesel og en årlig grøn afgift på 6120 kr.

 

http:///...m-aut-awd-5d/3065893


Synes desuden, at det er forkert, at sammenligne en XC90 med en Tesla Model S / X. Det er vidt forskellige biler og det eneste de har tilfælles er firehjulstræk.

 

Så hellere sammenligne med en ny BMW 540i xDrive aut. (340 HK, 14.5 km/l og årlig grønafgift 2960 kr) eller en Mercedes E43 AMG 4-Matic (401 HK, 11.9 km/l og årlig grøn afgift 4700 kr). De er begge benzin biler og koster omkring 1.1 million kr, hvilket er samme pris som jeg gav for min P85D.

 

 

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Apr 21 '17
koden
koden Apr 21 '17

Jamen så er det jo som jeg forventede... ikke sammenlignlige biler.

Din Tesla er ny din volvo var gammel (mon ikke den som min A6 diesel hakker var fra midt 00'erne?).

Tesla'en bruger EL som koster 2,25 derhjemme, medmindre du har et abo.

Den kører så godt nok 20 på literen omregnet til udgift til brændstof.

Du har helt sikkert sparet en del i forhold til de 30.000 du brugte til diesel.

Måske det halve?

medmindre du bor ved siden af en SuC.

Men det er jo en helt anden sag :-)

 

 

 

 

Johannelund
Johannelund Apr 21 '17
Det er det jeg prøver at sige, en tesla er ikke dyrere en tilsvarende biler i anskaffelse, men vægtafgift og brændstof væsentlige mindre, og hvis man havde købt en servicekontrakt efteråret 2015 var man garanteret 4 års service incl alle sliddele på nær dæk for 19000. Og mht elprisen er den ikke mere 2,25 den er jo blevet reduceret med pso afgiften der nu opkræves over skatten, og de tilsvarende biler kører heller ikke det de er opgivet til, man skal normalt reducere de opgivne tal med 25-30%
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Apr 22 '17
Sider: « 1 2 3 4 5 6 »