Loading...
dk

Tesla navi og kø | Tesla Forum

koden
koden Feb 12 '17
Er på vej til Østrig.
På et tidspukt. I Tyskland Viser Tesla navi at vi skal køre fra ned på hovedvej.
Virker skørt men jeg gør det alligevel.

Kører så langs motorvejen.
Kant se røde streger på kortet på motorvejen.
Der havde været et uheld længere fremme og navi ledte os udenom.
Ganske smart.... men undrer mig bare at den ikke siger noget.
Men det er måske oplysninger der kommer fra Google og igen fra alle de Android tlf. Der ikke bevæge sig. Eller hvad?

Oplevede det igen et par timer senere på vej ud fra en rasteplads.
Navi ville have os til at køre forbi tilkørsel til motorvej.
Her valgte vo dog at køre på og læste det som en fejl.
Der var ikke røde streger på kortet.

Vi kørte lige op i stillestående 5 km kø.
Bianco
Bianco Feb 12 '17

Ja, det er først og fremmest fra Android mobiltelefoner - og så de utallige Tesla'er ;-)

koden
koden Feb 12 '17
Har nu ikke set mange Teslaer hernede i syd Tyskland.
Nordpå var der en del.
Her er der kun alle de dyre tyske modeller
Klaus_
Klaus_ Feb 13 '17

Der er også sensorer i visse veje som bruges til at registrere trafiktætheden, men om google bruger/køber disse data, ved jeg ikke. Men mon ikke.

SuneH
SuneH Feb 13 '17

Har oplevet det samme som koden sidste år på vej til Frankrig, hvor navi ville have os af motorvejen og ned på hovedvejen. Og ganske rigtigt, her kunne vi så køre 80 km/t og kigge op på motorvejen hvor trafikken var gået næsten i stå på grund af vejarbejde/sammenfletning. Ret smart, men hvor den får data fra aner jeg ikke :-)

Gronhund
Gronhund Feb 13 '17
Citat fra Bianco

Ja, det er først og fremmest fra Android mobiltelefoner - og så de utallige Tesla'er ;-)

Jeg har også hørt det med mobiltelefoner. Ved ikke om Google tyvstjæler de data fra alle Android telefoner på vejene, eller kun "kikker med" når man bruger Google maps (det sidste er nok mest sandsynligt). Og Tesla kortet er jo også Google maps med lidt ovenpå. Så det er mit gæt.

Raymond
Raymond Feb 13 '17

Google bruger alle telefoners placering og hastighed  til at udregne køer. At forestille sig at Google kun baserede sin info på de få som benytter Google maps er .....

koden
koden Feb 18 '17
Citat fra Gronhund
Citat fra Bianco

Jeg har også hørt det med mobiltelefoner. Ved ikke om Google tyvstjæler de data fra alle Android telefoner på vejene, eller kun "kikker med" når man bruger Google maps (det sidste er nok mest sandsynligt). Og Tesla kortet er jo også Google maps med lidt ovenpå. Så det er mit gæt.

Mange af os har sagt ja til at google må indsamle oplysningerne.

Ikke fordi jeg anede det var til det.

Man siger jo ja til så meget i dag. Så glem alt om at gemme dig
jramskov
jramskov Feb 20 '17
koden
koden Feb 20 '17

føj da...og flere år tilbage... :-)

Ved ikke om det er godt eller skidt... 

Nå men går nok. Har jo ikke noget at skjule.

jramskov
jramskov Feb 20 '17

Det er jo den "evige" diskussion - reelt bliver vil alle overvåget mere en østtyskerne blev det i STASI tiden, men nu går vi vist offtopic :)

koden
koden Feb 20 '17

Nej det synes jeg nu ikke...at det er off topic.

Jo måske til forum her bla bla... men skidt :-)

For det giver nogle fordele som ovenstående.

Men der er også bagsiden...med overvågningen.

Tror bare det er lige meget.

For er det ikke den vej vi overvåges så er det bare en af de andre veje.

torvalstrom
torvalstrom Feb 21 '17
Hvis I er nysgerrige efter et eksempel på hvor langt man er med tracking så læs denne https://nakedsecurity.sophos.com/...hat-you-cant-delete/ Denne type tech er en af de grundlæggende årsager til at persondataforordningen endte med at definere personoplysninger som enhver oplysning der direkte eller indirekte kan henføres til en fysik person. Vildt hvad man kan opnå med deanonymiserings teknikker.
Gronhund
Gronhund Feb 24 '17

Det diskuteres åbenbart andre steder end her:

https://www.version2.dk/artikel/vores-ret-privatliv-fortid-google-gemmer-oplysninger-hvert-skridt-du-har-taget-flere-aar

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Feb 24 '17
jramskov
jramskov Feb 24 '17

Det er ganske velkendt at Facebook, Google, osv. nærmest kender os bedre end vi selv gør. De kender en stor del af din browser history. Tænk blot på alle de Facebook/Google/Twitter links du ser overalt på nettet. Hver gang du henter en side hentes et unikt Facebook/Google/Twitter link, du behøver ikke klikke på disse links, de kan se at du har hentet det unikke link og dermed ved de også hvilken side du har besøgt.