Ja, det er først og fremmest fra Android mobiltelefoner - og så de utallige Tesla'er ;-)
Der er også sensorer i visse veje som bruges til at registrere trafiktætheden, men om google bruger/køber disse data, ved jeg ikke. Men mon ikke.
Har oplevet det samme som koden sidste år på vej til Frankrig, hvor navi ville have os af motorvejen og ned på hovedvejen. Og ganske rigtigt, her kunne vi så køre 80 km/t og kigge op på motorvejen hvor trafikken var gået næsten i stå på grund af vejarbejde/sammenfletning. Ret smart, men hvor den får data fra aner jeg ikke :-)
Ja, det er først og fremmest fra Android mobiltelefoner - og så de utallige Tesla'er ;-)
Jeg har også hørt det med mobiltelefoner. Ved ikke om Google tyvstjæler de data fra alle Android telefoner på vejene, eller kun "kikker med" når man bruger Google maps (det sidste er nok mest sandsynligt). Og Tesla kortet er jo også Google maps med lidt ovenpå. Så det er mit gæt.
Google bruger alle telefoners placering og hastighed til at udregne køer. At forestille sig at Google kun baserede sin info på de få som benytter Google maps er .....
Mange af os har sagt ja til at google må indsamle oplysningerne.Ja, det er først og fremmest fra Android mobiltelefoner - og så de utallige Tesla'er ;-)
Jeg har også hørt det med mobiltelefoner. Ved ikke om Google tyvstjæler de data fra alle Android telefoner på vejene, eller kun "kikker med" når man bruger Google maps (det sidste er nok mest sandsynligt). Og Tesla kortet er jo også Google maps med lidt ovenpå. Så det er mit gæt.
føj da...og flere år tilbage... :-)
Ved ikke om det er godt eller skidt...
Nå men går nok. Har jo ikke noget at skjule.
Det er jo den "evige" diskussion - reelt bliver vil alle overvåget mere en østtyskerne blev det i STASI tiden, men nu går vi vist offtopic :)
Nej det synes jeg nu ikke...at det er off topic.
Jo måske til forum her bla bla... men skidt :-)
For det giver nogle fordele som ovenstående.
Men der er også bagsiden...med overvågningen.
Tror bare det er lige meget.
For er det ikke den vej vi overvåges så er det bare en af de andre veje.
Det diskuteres åbenbart andre steder end her:
Det er ganske velkendt at Facebook, Google, osv. nærmest kender os bedre end vi selv gør. De kender en stor del af din browser history. Tænk blot på alle de Facebook/Google/Twitter links du ser overalt på nettet. Hver gang du henter en side hentes et unikt Facebook/Google/Twitter link, du behøver ikke klikke på disse links, de kan se at du har hentet det unikke link og dermed ved de også hvilken side du har besøgt.