Loading...
dk

Dårlig Karma på Gothersgade 52 i aften! | Tesla Forum

jensk2
jensk2 Feb 16 '17

Var i København i dag (vinterferie) og parkerede glad dytten kl 16:40 med 23% SOC ved én af seks EON ladere på Gothersgade 52 . Der var fortsat tre ledige pladser ud af de totale seks pladser. Sådan var det ikke da vi kom tilbage kl 19:30. Der var alle elbil pladser optaget og på to pladser holder der IKKE TILSUTTEDE Tesla S'er, medens der lige ved siden af er ledige IKKE elbil pladser.

Dårlig karma - jeg forstår at der måske ikke var ledige IKKE elbil pladser lige da Teslaerne parkerede og forhåbentlig holdt de der også kun kort tid. Men var jeg ankommet flad og uden mulighed for at lade, havde jeg godt nok følt mig til grin med mit EON abonnement! Specielt hvis de to Tesla'er IKKE har EON abonnement!

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Feb 16 '17
P85DK
P85DK Feb 17 '17

Model S ejere ... tsk tsk tsk

SuneH
SuneH Feb 17 '17
Quote from jensk2

Der var alle elbil pladser optaget og på to pladser holder der IKKE TILSUTTEDE Tesla S'er, medens der lige ved siden af er ledige IKKE elbil pladser.

Synes da det lyder godt, at de ikke var tilsuttede. Det er noget gris hvis folk går og sutter på andres - eller egne - biler.

Men de burde nok være sat til at lade. Det havde været godt stil :-)

(Undskyld, kunne ikke lade være, det ER jo fredag) 

Kiefer
Kiefer Feb 17 '17

jensk2: Nu er der jo ikke krav om opladning og krav om EON abb. for at holde på el-bilparkeringspladserne i København.

/Martin

jensk2
jensk2 Feb 17 '17
Citat fra Kiefer

jensk2: Nu er der jo ikke krav om opladning og krav om EON abb. for at holde på el-bilparkeringspladserne i København.

/Martin

Nej, og der er ikke krav om at man kører mindst 90 km/t i overhalingsbanen på M3, men det er alligevel en god ide! Hvis vi vil have mange el-biler i København, og det vil vi hvis vi vil vores børn bedst, så hjælper det ikke at  ladepladserne i København optages af gæste Tesla'er som ikke ønsker at lade. Elbil ejere i lejligheder har brug for pladserne, for hvor skal de ellers lade?. Og hvis vi gerne vil have MASSER af ladepladser i byen, hjælper det ikke, at vi over tid lukker EON's forretning ved at blokere deres ladepladser? Da de parkerede Tesla'er jo alligevel skal betale parkeringsafgift, hvorfor holder de så ikke et andet sted? Jeg fastholder: 'Dårlig Karma'

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Feb 17 '17
TorbenS
TorbenS Feb 18 '17

jensk2 du har fuldstændig ret. Der er jo heller ingen som parkerer på en benzintank.

MartinPedersen
MartinPedersen Feb 18 '17

Hehe, det er der så, den trælse type der skal ind på tanken og købe et eller andet, og så bare holder foran standeren nærmest indgangen til butikken...

P85DK
P85DK Feb 18 '17
Quote from TorbenS

jensk2 du har fuldstændig ret. Der er jo heller ingen som parkerer på en benzintank.

Jo, Model S ejere ;-) 

henrik_dk
henrik_dk Feb 18 '17

De skal bare lave være med at placere ladere på eksisterende P-pladser og slet ikke i boligkvarterer. Det er dømt til at gå galt.

I stedet burde der etableres dedikerede P-områder i byerne med ladere på alle pladserne og med krav om opladning. Lige som med Tesla´s Superchargere. Blot med Clever / Eon ladere.

TorbenS: I jylland er der nu mange tankstationer, der også har P-pladser. F.eks. til samkørsel.

Kiefer
Kiefer Feb 18 '17

Hvis der var krav om opladning, ville man jo pludselig opleve at kommunerne krævede betaling til et privat firma for at holde på en kommunal parkeringsplads. Udover den normale betaling for selve parkeringen som alle andre også betaler.

Men grundlæggende er der jo to forskellige opfattelser af denne typer parkeringspladser. Og diskussionen kommer op her med jævne mellemrum:

1. Dem der set parkeringsbåsen som en tankstation.
2. Dem der ser det som en p-plads forbeholdt el-biler med mulighed for opladning.

Jeg ser det sådan, at det er kommunerne der har ønsket at vise en grøn profil ved at lade pladser været reserveret til el-biler for at få flere af dem ind i byen. Et par private firmaer har så set en god forretning i at sætte en ladestander op som man har mulighed for at benytte.

En lille detalje, jeg er nu begyndt at se mange af dem der tidligere holdt uden at lade, nu sætter kablet i efter EON er kommet med deres all inklusive tilbud. Måske de bruger det for at skaffe sig en bedre samvittighed over for andre, og undgå dem der brokker sig over nogle holder uden at lade?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Feb 18 '17
Lars72
Lars72 Feb 18 '17
@jensk2
Ville jeg være træt af, at holde med lavt batteri, hvis anden tasla spærrede uden at lade op...HELT KLART
Kunne jeg selv falde i og holde uden at lade op i Kbh hvis ingen andre p pladser var ledige....HELT KLART
Måske dobbelt moral - men sådan er og bliver det fremover....så brug ikke energi på det (gælder alle).
Som nogle korrekt skriver, så er det jo ikke anderledes end at holde med fyldt batteri - men ledning i og spærre en plads.

Så hvis moralen skal være på plads hos dem som "brokker sig" over manglende etik - så skal i huske HVER GANG at flytte jeres bil til anden P-Plads når batteri er fyldt.
jensk2
jensk2 Feb 18 '17

@Lars27

Eller som jeg, komme med 23% og kun holde der til mine ærinder var udført, for at køre igen med kun 60%, som var nok til at jeg kunne komme sikkert til næste stop. Ref: :~~Kunne jeg selv falde i og holde uden at lade op i Kbh hvis ingen andre p pladser var ledige....HELT KLART - ja hvor ville du ellers holde:-)  Ved Planetariet er der i øvrigt en god løsning - gratis een time parkering ved hurtiglader + 8 langsom pladser med almindelig parkeringstarif.

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Feb 18 '17
MrCoffee
MrCoffee Feb 19 '17

Jeg synes ofte at jeg oplever ICE biler på elbilspladser. Senest ved den gamle by i Aarhus, hvor der er Eon standere. Vi kom heldigvis tidligt, og da jeg skulle køre var de øvrige pladser optaget af ICE biler. det er sgu ikke i orden. Var der ikke nogle herinde der havde lavet en "sød" flyer som man kunne printe og på en pæn måde henstille folk til at tænke sig om. Det har kun være held indtil nu der har gjort at jeg kunne komme til på elpladser når behovet har været der.

Gronhund
Gronhund Feb 20 '17

Clever har en, som de gratis sender. Skrevet på plast/papir, så den kan holde til vand:

https://clever.dk/ladeplads-ikke-parkeringsplads/

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/3468?language_id=1

MrCoffee
MrCoffee Feb 20 '17
Takker, man burde lave en man lige kunne printe.