Loading...
dk

Parkering CPH - Lade andre steder end de 6 pladser i P8 | Tesla Forum

ODE90D
ODE90D Feb 24 '17
Jeg parkerer ofte i CPH, hvor jeg efterhånden har opgivet at få en af de 6 pladser i P8, og holder istedet i P7 hvor der er både røde og blå stik overalt. Det har ikke givet anledning til problemer tidligere, men forleden oplevede jeg at man havde taget stikket ud. Jeg synes engang at have læst, at CPH Parkering uofficielt i både skrift og tale havde sagt ok til, at man benyttede sig af de udtag der var tilgængelige rundt omkring, men kan ikke finde et sådant indlæg ved en søgning i forum.

Har i oplevet noget lignende og/eller har nogen herinde haft en dialog med CPH Parkering omkring lademulighederne. Det er jo helt til grin de kun har de 6 pladser i P8 når hele P7 vælter sig i udtag.


CanEl
CanEl Feb 25 '17


 

Quote from ODE90D
 CPH Parkering omkring lademulighederne. Det er jo helt til grin de kun har de 6 pladser i P8 når hele P7 vælter sig i udtag.


 

på deres side skriver de:

Når du parkerer i Københavns Lufthavn, kan du få din el-bil ladet op gratis

Københavns Lufthavn har i øjeblikket seks parkeringspladser som er forbeholdt el-biler. Disse seks pladser ligger placeret i vores direct-anlæg P8 niveau -2, som ligger lige under Terminal 3. Ved hver plads er der installeret to ladestik (220V og 400V), som passer til de fleste bilmodeller. Som rejsende i Københavns Lufthavn, kan du dermed se frem til at komme hjem til en fuldt opladt elbil. 

Selve parkeringen foregår på samme vilkår som med almindelige biler. Dog, er det ikke muligt at resevere en specifik elbilsplads. Det begrænsede antal gør naturligvis, at der er rift om pladserne. Så hvis du rejser i travle perioder, kan du ikke være sikker på at få en plads ved et af vores ladestik. 

Opladning af din elbil i vores directanlæg er gratis.

 

den sidste linie kunne indikere at det var muligt at lade når du har betalt for parkering i directanlæget som er p7+p8.

men... de skriver også at der er begrænsede pladser (6). så hvordan vil du tolke det?

kunne det tænkes at det er en anden kunde, som er misundelig, der har fjernet stikket?

 

Torben_E
Torben_E Feb 25 '17

For ca et års tid siden skrev jeg til CPH. Se venligst svaret nedenfor. Jeg har ikke hørt om at de skulle have ændret dette. Mvh Torben

 

 

Så er der rigtig gode nyheder fra CPH (Kastup Lufthavn).

Som bekendt har lufthavnen kun 6 ladepladser i Parkeringshus nummer 8.

Jeg spurgte tilbage i juli om vi måtte bruge de røde og blå CEE stik som er tilgængelige i de andre parkeringshuse...... 

 

Idag kom svaret :

 

 

Jeg tog forskud på glæderne i søndags da jeg parkerede i P7 (som jeg foretrækker) så Teslaén er fuldt opladet når jeg kommer hjem her i aften kl 19.00. 

 

ODE90D
ODE90D Feb 25 '17
@Torben_E: Det var lige præcist den jeg var ude efter. Det kan narturligvis være at det er en misundelig privatperson, som har trukket stikket ud, men tror nu nærmere det er en medarbejder, som ikke har fået ovenstående besked.. Var nysgerrig efter at høre hvorvidt andre havde oplevet det samme.
KXR
KXR Feb 26 '17
Der er sådan cirka 100 ladepladser i P 7 -2 blå og rød CEE, værsågod at benytte. Har ikke parkeret i håbløse P 8, de ladepladser er jo helt til grin.
KXR
KXR Feb 26 '17
Jeg har for øvrigt samme bekræftelse som Torben - min mail et fra 4Q2015.
Har parkeret i P 7 ca hver anden uge, aldrig mødt problemer.
Reducere dog altid ladestrøm, har oplevet automat sikringen gå. Det er samme problem de har med de 6 stik i P 8.
Rødt combi CEE stik, med en fase trukket til et 220v stik, når så folk plugger ind på begge stik samtidigt ryger sikringen.