Loading...
dk

Nye SuC i Danmark | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Jul 3 '17

I min optik:

Bane 1 er udgående, bane 2 er indgående, til den samme række standere.

Bane 3 er udgående, bane 4 er indgående, til anden række lade standere. Umiddelbart til højre for bane 4 er der transformer husene.

Jeg kom ind på pladsen, jeg så der var optaget ved banerne 2, 4, 5 8, og måske lidt flere.

Jeg kørte hen forbi Sunset, om bag standerne, så hele parken var på min venstre side, og så tog jeg bane 1, som jo er den udgående.

Så det var nok den nemmeste løsning med det setup af besøgende, der var der lørdag aften.

Og skulle jeg have brugt Jeres bane 3, som er den første fra venstre,med direkte ind fra p-pladsen, så havde jeg da bare kørt til højre, når jeg skulle ud.

Keine Hexerei, nur behändichkeit. ;-)

(og lidt imod en lille pils retning)

MOS
MOS Jul 4 '17
Citat fra DeaconWP

Og skulle jeg have brugt Jeres bane 3, som er den første fra venstre,med direkte ind fra p-pladsen, så havde jeg da bare kørt til højre, når jeg skulle ud.

Keine Hexerei, nur behändichkeit. ;-)

(og lidt imod en lille pils retning)

Deacon, din anarkist! FY!!! :-D

Men du må da indrømme, at hvis der står biler og lader i de inderste hjørner på (din) bane 1 og 8, så vil det være svært at komme forbi dem, når man skal ud. Og med trailer tror jeg slet ikke, det vil kunne lade sig gøre (medmindre man tager den op over kantstenen, bakker ud eller andre anarkistiske påfund).

TorbenS
TorbenS Jul 4 '17

Det er da dejligt at der er kommet så mange SUC lokationer i Danmark så vi nu kan diskutere om de er mere eller mindre besværlige at køre ind på....

MOS
MOS Jul 4 '17

@TorbenS

Du har da fuldstændig ret. First world problems...

Men det er mig alligevel ubegribeligt, at man ikke dimensionerer et så stort SC anlæg til de bilister, det er tiltænkt og må forventes at benytte anlægget. Det er jo ikke ligefrem raketvidenskab at bestemme venderadius på en Tesla og overføre det til en plantegning.

Det minder mig om en anekdote fra min studietid. En tømrer påpegede under et byggeprojekt, at en dør ikke ville kunne åbnes pga. et trappegelænder, der stod for tæt på. I hvert fald ikke, hvis man byggede det, som det var angivet på byggetegningerne. Arkitekten blev tilkaldt, men denne kiggede dårligt nok på byggetegningerne og svarede arrogant, at tømrerne bare skulle følge tegningerne og se at få det bygget færdigt i en fart. Næste dag, da arkitekten kom forbi, var døren monteret, men han kunne ikke åbne den for trappegelænderet... :-/

Men vi skal jo ikke glemme det positive: Det er fedt at vide, at jeg formentlig aldrig kommer til at mangle en SC alle de steder, min Tesla kommer til at bringe mig hen. Da jeg købte den sidst i 2015 var jeg lidt bekymret for, om jeg risikerede at stå med en bil, der var ubrugelig til ferieture til fjerne destinationer. F.eks. Nordnorge, Finland, de baltiske lande, Østeuropa, det sydligste Sydeuropa. Ikke fordi jeg havde konkrete ferieplaner. Men nu ser det ud til, at uanset hvor jeg får lyst til at køre hen, så vil jeg aldrig komme til at mangle SC.

I dag er der SC helt op til Tromsø i Nordnorge samt helt ned til Cullar i Sydspanien. Der kommer løbende flere til og om ikke længe er det meste af Østeuropa dækket og man vil kunne køre rundt om Østersøen, over til Moskva og helt ned til sydspidsen af Spanien, Italien og Grækenland. Selv Tyrkiet er ved at komme med, hvis man da overhovedet orker at køre så langt... Og så er det endda gratis. For evigt! Fedt!!!

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jul 4 '17
Gronhund
Gronhund Aug 28 '17

Så kom Hedensted SuperChargeren, og ja, den er lidt underligt bygget op, og den kunne ligge bedre, men den er der, og det må vi uanset være glade for.

Men hvordan ser det ud med de resterende (Esbjerg, Holstebro og Holbæk). Er der nogen der har hørt mere til dem?

koden
koden Aug 28 '17

så kom?

Har den ikke været der nogle måneder nu?

Gronhund
Gronhund Aug 28 '17
Jo, den kom lidt før industriferien. Det var nu også mest for at lave en pæn overgang til det egentlige spørgsmål: Hvad med de sidste tre der skal åbnes i år?
MOS
MOS Aug 28 '17

Mht. kommende Esbjerg, Holstebro og Holbæk SC, så siger Teslas hjemmeside:

Target opening by end of 2017

Exact timing and specific location may vary

Det læser jeg som "inden nytår".

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 28 '17
Bianco
Bianco Aug 28 '17
Citat fra MOS
Det læser jeg som "inden nytår".

Mon ikke det betyder én til efteråret og en til næste sommer og den sidste i 2019 ;-) 

MOS
MOS Aug 28 '17

@Bianco

Kører du stadig på "Teslatid"!? ;-)

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 28 '17
Bianco
Bianco Aug 28 '17

Dels "Tesla-tid" ;-) og dels at det kun er Holstebro der virkelig mangler - Esbjerg og Holbæk er vel nice-to-have for de fleste?

P85DK
P85DK Aug 28 '17

Vestjylland mangler i den grad

KimT
KimT Sep 11 '17

Så har Tesla opdateret kortet igen.

Nu er Nyborg også kommet med : https://www.tesla.com/da_DK/findus#/bounds/56.78281004963603,14.211661628906313,53.78116228025259,7.372672371093813?search=supercharger&name=Europe

Esbjerg, Holstebro og Holbæk står stadig til "end of '17". Aalborg og Nyborg til "End of '18"

Og enig - Vestjylland mangler i den grad - både Tesla's og E.on/Clever

PS Og Tesla har også opdateret designet på deres SuC (Urban Superchargers - som fylder mindre - beregnet til indkøbscentre, parkeringshuse m.m. og giver max. 2 x 72kWh ) :

https://www.tesla.com/da_DK/blog/supercharging-cities?redirect=no

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 11 '17
jramskov
jramskov Sep 11 '17
Citat fra P85DK

Herning, Ringkøbing, Thisted eller noget i den stil?

ErikBH
ErikBH Sep 12 '17
Citat fra KimT

...(Urban Superchargers - som fylder mindre - beregnet til indkøbscentre, parkeringshuse m.m. og giver max. 2 x 72kWh ) :

som jeg læser Tesla.com giver de nye City SuC'ere 72 kW PER udtag? ... "that delivers a rapid 72 kilowatts of dedicated power to each car"

vh. ErikBH

ErikBH
ErikBH Sep 12 '17
Citat fra jramskov
Citat fra P85DK

Herning er dækket ind sydfra med en mærkelig omvej via Hedensted (tosset placering i Hedensted i stedet for 8 km syd på i motorvejskryds Vejle) - og nordfra med Randers eller den kommende Svenstrup. Thisted og Ringkøbing tænker jeg kan dækkes ind med Holstebro?

vh, Erik

P85DK
P85DK Sep 12 '17
Quote from jramskov
Citat fra P85DK

Behovet helt vestpå er lidt specielt, da Middelfart er noget dum hvis dit behov er øst/vest/øst, mens forslag om Holstebro eller Herning kun er relevant hvis du skal nordøst. En SuC ved Holstebro eller Esbjerg er reelt ikke en 'eller' situation, men en 'og' situation. Esbjerg afhjælper syd og østgående trafik til og fra vestkysten, mens Holstebro afhjælper den nordgående (norske) trafik til vestkysten.

En SuC i enten Nymindegab, Hvide Sande, Søndervig, til nød Ringkjøbing vil dække et stort behov for mange. Man skal huske på at i de område, der er en kæmpe udskiftning af folk hver weekend, folk som har et reelt behov.

PeterE
PeterE Sep 13 '17

Nordsjælland mangler i den grad :) Det skal siger i enhver debat om SuC'er...og ja, det er desværre rigtigt nok selvom Tesla ikke erkender behovet. Og nej, den er ikke til os der bor der. Punktum.

P85DK
P85DK Sep 13 '17
@PeterE - jeg er enig hvis du mener Nordvestsjælland, mens jeg vil sige at Nordøstsjælland er fint dækket ind i forhold til transport til/fra/igennem. Selvom storkereden ville være et perfekt sted, og det vil jo ikke være et problem, når alle fremtidige biler sælges med betalt SuC
Dieselosaurus
Dieselosaurus Sep 13 '17

Jeg tvivler desværre på at en væsentlig del af den danske Teslaflåde kommer til at have betalt supercharging i nær fremtid. Politikerne har været bedre til at bremse salget af elbiler end at fremme det.

...Og jeg gætter på at Tesla ryster på hånden hver gang pennen nærmer sig Nordsjælland - der er en pæn sjat biler med livslang SuC inden for kort radius af Storkereden.

Forummets indlæg er redigeret af Dieselosaurus Sep 13 '17
Sider: « 1 2 3 4 »