Loading...
dk

Elforbrug eksploderet efter EON All Inclusive | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Mar 5 '17

Sætter altid stik i lader efter ladning. Slukker kun boksen ved problemer.  

webercarbmann
webercarbmann Mar 5 '17

Jeg har lige kigget på min specifiation for januar og der er et underligt hul 4-8 januar hvor der ikke registreret noget forbrug. Det kan ikke passe, for vi har været hjemme og brugt bilen dagligt i den periode. Jeg kontakter EON mandag. 

Er det mon bestemte dage hvor systemet ikke har registreret forbrug? Jeg afbryder iøvrigt aldrig boksen. 

IlTempoGigante
IlTempoGigante Mar 6 '17

@webercarbmann, der er to emner i denne tråd, hvor den ene går på en diskussion af tomgangsforbruget på ladeboksen, den anden på at EON har problemer med datagrundlaget for at afregning af forbruget. Jeg ser det sidste som det reelle problem, da det er grundlaget for at man kan have tillid til den aftale der er indgået med EON. EON har meldt ud til mig både telefonisk og på mail (se ovenstående) I fredags, og jeg fik lidt flere informationer på telefonen. I første omgang har de haft problemer med at hente data (jeg forstår på dem det nu skulle være løst) dernæst har de nu tilsyneladende problemer med at læse/forstå de data som de har modtaget.

Jeg har meddelt EON, at jeg tilbageholder min næste betaling (og dermed misligholder min aftale) men så længe det ikke ser ud til at EON ikke har mulighed for at overholde deres del af aftalen må det være rimeligt - det er dyrt nok alene at betale til DONG.

Det er rent gæt fra min side men problemets karaktér taget i betragtning er der desværre nok en del kunder der ikke har en korrekt opgørelse. Direkte adspurgt lover EON dog, at alle data er tilstede og intet skulle være gået tabt.......

P85DK
P85DK Mar 6 '17

Klassisk billing problematik ... desværre

webercarbmann
webercarbmann Mar 6 '17
Quote from IlTempoGigante

@webercarbmann, der er to emner i denne tråd, hvor den ene går på en diskussion af tomgangsforbruget på ladeboksen, den anden på at EON har problemer med datagrundlaget for at afregning af forbruget. Jeg ser det sidste som det reelle problem, da det er grundlaget for at man kan have tillid til den aftale der er indgået med EON. EON har meldt ud til mig både telefonisk og på mail (se ovenstående) I fredags, og jeg fik lidt flere informationer på telefonen. I første omgang har de haft problemer med at hente data (jeg forstår på dem det nu skulle være løst) dernæst har de nu tilsyneladende problemer med at læse/forstå de data som de har modtaget.

Jeg har meddelt EON, at jeg tilbageholder min næste betaling (og dermed misligholder min aftale) men så længe det ikke ser ud til at EON ikke har mulighed for at overholde deres del af aftalen må det være rimeligt - det er dyrt nok alene at betale til DONG.

Det er rent gæt fra min side men problemets karaktér taget i betragtning er der desværre nok en del kunder der ikke har en korrekt opgørelse. Direkte adspurgt lover EON dog, at alle data er tilstede og intet skulle være gået tabt.......

IlTempoGigante - jeg er helt enig. Tomgangsforbruget lever jeg med. Det er den manglende registrering der er problemet, også den manglende tillid hvis der jævnligt er vrøvl med systemet. Vi har dog den fordel at vi kører meget så er der huller, er det forbi vi har været på ferie eller weekender mm. Jeg er da skuffet over at de ikke har styr på tingene, men vælger nu at give dem mulighed for at rette op på fejlen, da ordningen er ret attraktiv for os. (Også selv om registrering af lidt Kwh skulle smutte :)

Har lige talt med EON. Det er angiveligt i starten af januar der har været problemer. De manglende dage skulle komme med på opgørelsen for febuar. Vi må vente og se.  Vh Peter

NT_nofuel
NT_nofuel Mar 6 '17
Quote from NCL Jeg har en del målere til at ligge. Hvis der er interesse for det kan vi strikke nogle plug and play målerbokse sammen til at sætte foran EON boksen.
@NCL: lyder vist som en ide der bør igangsættes for at afstemme EONs registreringer korrekt
NCL
NCL Mar 6 '17
Jeg lave gerne nogle stykker. Skriv PM hvis det er. Med lidt hurtig hovedregning ender jeg på ca. 800-850 kr.
IlTempoGigante
IlTempoGigante Mar 6 '17

Jeg er en af de kunder som giver et positivt bidrag til EON, Faktisk vil jeg kunne slippe billigere ved at betale direkte til DONG alene (også uden refusion). Derfor er jeg (slet) ikke "large" i forhold til fejl fra EON's side.

Som sagt har jeg ingen registreringer fra 3. januar, så det er ikke kun i starten af januar der er tale om for mit vedkommende.

griffel
griffel Mar 6 '17

Jeg har faktisk også lige dobbeltchecket min januarafregning fra E.ON:

Der mangler ladninger fra 4. januar t.o.m. 10. januar (!).

Iflg. linkmytesla's ladningsliste drejer det sig om ca. 240 kWh!

Jeg har sammenlignet E.ONs afregninger med ladningslisten fra linkmytesla, og E.ON har registreret ca. 9% flere kWh pr. ladning end linkmytesla. Det passer vel meget godt med det spild der er undervejs fra ladeboks til batteri.

Hvis jeg tillægger de 240 kWh 9%, så mangler jeg således refusion af omtrent 260 kWh i de januardage.

Jeg tror da også lige jeg skal have fat i dem... :-|

/Jakob :-)

ODE90D
ODE90D Mar 6 '17

Jeg har også det samme hul i min opgørelse for januar, men kan ikke checke oktober og november, da jeg først begyndte at få en udspecificeret opgørelse fra december. Indtil da var det bare en total for det samlede forbrug hhv ude og hjemme. Ved i om EON kan udspecificere forbruget for de 2 måneder?

IlTempoGigante
IlTempoGigante Mar 7 '17

Besked modtaget fra EON i går:

~~Der har været en fejl i vores logfiler, som ikke har registeret dine hjemmeopladninger i januar måned korrekt.

Som opfølgning på nedenstående vil jeg bekræfte, at der vil komme en opsamling på den kommende februar faktura, så du modtager den rigtige refusion.

IlTempoGigante
IlTempoGigante Mar 20 '17
Er der nogen, der har modtaget refusionsopgørelsen for februar måned?
TRP
TRP Mar 20 '17

Jeg venter også i spænding på opgørelsen for både januar og februar....

HJJ
HJJ Mar 20 '17
De skal jo leve
KimT
KimT Mar 21 '17

Jeg har lige modtaget min opgørelse. Korrektionen fra Jan, og opgørelsen fra feb. stemmer. Dvs. jeg har en forskel på ca. 11kW på min bimåler og opgørelsen fra E.ON (standby forbrug) som jeg plejer.

MOS
MOS Mar 21 '17
Citat fra KimT

Dvs. jeg har en forskel på ca. 11kW på min bimåler og opgørelsen fra E.ON (standby forbrug) som jeg plejer.

Jeg går ud fra, at du mener kWh og ikke kW. Ellers er det godt nok et højt standby forbrug!! :-O 

KimT
KimT Mar 21 '17

Nej standby forbruget for 1 måned er ca.  11kW - som skrevet tidligere ca 14w/h - eller 60mA/h - ca. 22kr

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 21 '17
MOS
MOS Mar 21 '17

@KimT

Jeg tror, du kludrer rundt i enhederne. De korrekte enheder er hhv. kWh for energi, kW for effekt og mA for strøm. Man bruger normalt ikke enheder såsom W/h eller mA/h, for det giver ikke mening.

IlTempoGigante
IlTempoGigante Mar 22 '17

Opgørelsen er modtaget og ser ud til at være korrekt. Det var dejligt og forhåbentlig har EON nu fået styr på deres billing system. Håber I andre har konstateret det samme.

jensk2
jensk2 Mar 23 '17
Citat fra IlTempoGigante

Opgørelsen er modtaget og ser ud til at være korrekt. Det var dejligt og forhåbentlig har EON nu fået styr på deres billing system. Håber I andre har konstateret det samme.

Hvad sagde jeg?

Quote: 'Lykkeligvis har hver eneste henvendelse fra mig til EON resulteret i enten en fejlretning eller en fuld kompensation.  '

Sider: « 1 2 3 »