Så er det ved at være oppe over, (talte igår med endnu en gald Tesla ejer ved SC i Middelfart, som havde lagt godt 20.000 km på bilen på ca. 4 mdr. og han var fuldt tilfreds, (hans køre mønstre var dog lidt afvigende fra mit med fast arbejdsplads, hvor min er noget mere over the place. )
det undre mig bare at det skal være så svært at finde en som vil fraråde mig investeringen :) (ud over min bankmand som synes det er mange penge )
men har regnet på det på kryds og tværs, og regnestykket er ligegldigt hvor pessimistisk jeg regner på omkostninger til Teslaen og optimistisk jeg regner på bilforbruget idag, et + til Teslaen. Med godt kr. 30.000 pr. år. (har sat afbetaling af Teslaen over 6 år, så er den i NUL).
skal have en længere testtur indenfor kort tid, og falder det ud den positive side, bliver Volvo og BMW byttet med en Tesla.
nogle på som vil komme med en sidste indput. ?
min bestilling vil være
85 KWh
Grøn metal
panorama
19"
sort skind
kolfiber dekor
teknik pakke
luftfjedring
parkerings sensor
tågelys
type 2 lader kabel
pris i Sverige 842.200,-
Krabbe, har du overvejet dobbeltlader? Hvis du kører "all over the place" ville det måske være rart at kunne lade med 32A på farten - når der ikke er en SC i nærheden?
hej Svogen
Tak for indput
selvfølgelig, den er også i "bestillingen" glemte bare at få den på listen (prisen på kr. 842.200 er incl dobbeltlader :)
så er en længere testkørsel så småt planlagt,
skal fra Kastrup til møde i Randers, videre til Holstebro og Skive, så til Aalborg og så tilbage til Sjælland igen :)
forventer turen til Randers går som en leg, og med Sc der, forventer jeg at tanke op til turen mod Holstebro,
har løst kalkulere at der fra 1. stop i Randers - Holstebro - Skive - Aalborg - og til SC i Randers igen er ca. 330 km. med kun ca. 100 km motorvej. vil jeg kunne klare det uden unødige pitstop. (clever eller lignende ? )
Ja, hvis du kører fornuftigt på landevej uden at give den gas på 100+ overhalinger og det ikke regner og stormer...;-)
Så er beslutningen taget, har dd. bestilt et stk. Tesla Model S 85. (med mindre at min "lange" testur viser sig at være en totalt fiasko oplevelse) levering til Maj 2015.
har hermed 2 stk. dielsel biler til salg :)
07 Bmw 330D Cab 210.000 km
11 Volvo XC70 Awd 103.000 km
any one ?
Jeg vil ikke have en ny bil leveret i vinter månederne, og jeg er udenlands en del i april og starten af maj, så derfor maj :)
jeg ved at jeg sikkert bliver meget træt af min disponering, i løbet af foråret. men vil også være træt af at få en ny bil leveret og så være udenlands !
Tro mig Krabbe, det bliver du! jeg udbad mig levering 3 mdr. senere end den kunne være blevet leveret. Det føltes som et mareridt...;-)
Tak for godt skrevet historie fra det virkelige liv. Dejligt med en slags input her på forum