Loading...
dk

Tesla S eller beholde det man har ? | Tesla Forum

Skaarup
Skaarup Aug 16 '14
Pedro, du har helt ret. Så der skal nok lægges et par tiendedele til. Fandt et link hvor der står det gælder for alle modeller, også S60:

http://insideevs.com/...the-model-s-wvideos/

Krabbe, hvis penge var ligemeget havde jeg stadig en Tesla som min primære bil. Udover selve bilen er nyskabende og aldeles mageløs, så betyder det også noget for mig at bilen er grøn. Forbrændingsmotorer siger mig intet, efter jeg prøvede S'eren, uanset hvilket mærke det er. Det er teknologi fra 1800-tallet der bør afskaffes hurtigst muligt. Men man skal dog være en lille smule beredt på at Tesla er et ungt bilmærke, som fx betyder at der mangler et par features på bilen som man ellers kunne forvente, fx Lane Keeping Assist og Adaptive Cruise, men det er på vej og kan (ligesom alt andet har været undervejs) retrofittes. Og så har Tesla for nyligt fået kritik fordi der har været flere fejl på bilerne end gennemsnittet. Men alle jeg har talt med der har haft issues er blevet taget seriøst og har fået løst deres problem hurtigt (mange gange på deres egen adresse). Og det er samme historie i alle lande kal jeg se i diverse fora.

krogsgaard
krogsgaard Aug 16 '14
"Forbrændingsmotorer siger mig intet, efter jeg prøvede S'eren, uanset hvilket mærke det er. Det er teknologi fra 1800-tallet der bør afskaffes hurtigst muligt" sjovt siger tit det samme. Uanset hvor godt en ICE bil er lavet siger det mig bare ikke så meget mere.
SimonHN
SimonHN Aug 16 '14
Elbil er altså også fra 1800 tallet. :D

Porsche's første bil var en elbil. :P
NOELON
NOELON Aug 16 '14
så lige denne: http://insideevs.com/...0-60-mph-test-video/ hvor en ikke-performance med under 50% batteri klokker 60mph (som pedro skriver 96,6kmh) på 4.9 og 100mph på 12.4. Så sammenlign lige priser med en alm Model S ift BMW'en
krogsgaard
krogsgaard Aug 16 '14
Simon jeps. New York have en hel flåde af dem synd det gik i stå.
krabbe
krabbe Aug 19 '14

Så er det ved at være oppe over, (talte igår med endnu en gald Tesla ejer ved SC i Middelfart, som havde lagt godt 20.000 km på bilen på ca. 4 mdr. og han var fuldt tilfreds, (hans køre mønstre var dog lidt afvigende fra mit med fast arbejdsplads, hvor min er noget mere over the place. )

det undre mig bare at det skal være så svært at finde en som vil fraråde mig investeringen :) (ud over min bankmand som synes det er mange penge )

men har regnet på det på kryds og tværs, og regnestykket er ligegldigt hvor pessimistisk jeg regner på omkostninger til Teslaen og optimistisk jeg regner på bilforbruget idag, et + til Teslaen. Med godt kr. 30.000 pr. år.  (har sat afbetaling af Teslaen over 6 år, så er den i NUL).

skal have en længere testtur indenfor kort tid, og falder det ud den positive side, bliver Volvo og BMW byttet med en Tesla.

nogle på som vil komme med en sidste indput. ?

min bestilling vil være

85 KWh

Grøn metal

panorama

19"

sort skind

kolfiber dekor

teknik pakke

luftfjedring

parkerings sensor

tågelys

type 2 lader kabel

pris i Sverige 842.200,-

svogen
svogen Aug 19 '14

Krabbe, har du overvejet dobbeltlader? Hvis du kører "all over the place" ville det måske være rart at kunne lade med 32A på farten - når der ikke er en SC i nærheden?

krabbe
krabbe Aug 19 '14

hej Svogen

Tak for indput

selvfølgelig, den er også i "bestillingen" glemte bare at få den på listen (prisen på kr. 842.200 er incl dobbeltlader :)

krabbe
krabbe Aug 23 '14

så er en længere testkørsel så småt planlagt,

skal fra Kastrup til møde i Randers, videre til Holstebro og Skive, så til Aalborg og så tilbage til Sjælland igen :)

forventer turen til Randers går som en leg, og med Sc der, forventer jeg at tanke op til turen mod Holstebro,

har løst kalkulere at der fra 1. stop i Randers - Holstebro - Skive - Aalborg - og til SC i Randers igen er ca. 330 km. med kun ca. 100 km motorvej. vil jeg kunne klare det uden unødige pitstop. (clever eller lignende ? )

Hookmaker
Hookmaker Aug 23 '14

Ja, hvis du kører fornuftigt på landevej uden at give den gas på 100+ overhalinger og det ikke regner og stormer...;-)

TwoChops
TwoChops Aug 24 '14
Der er gratis 16A stik ved Sømandshjemmet i Aalborg
krabbe
krabbe Aug 25 '14

Så er beslutningen taget, har dd. bestilt et stk. Tesla Model S 85. (med mindre at min "lange" testur viser sig at være en totalt fiasko oplevelse) levering til Maj 2015.

har hermed 2 stk. dielsel biler til salg :)

07 Bmw 330D Cab 210.000 km

11 Volvo XC70 Awd 103.000 km

any one ?

TwoChops
TwoChops Aug 25 '14
@Krabbe, tillykke! Det kan du ikke undgå at blive glad for.
Larsen
Larsen Aug 25 '14
@Krabbe, hvorfor får du først Teslaen leveret i Maj næste år? Jeg kan godt love dig, at april bliver lang.
Kiefer
Kiefer Aug 25 '14

Larsen: Det gør de andre måneder også ;-)

/Martin

krabbe
krabbe Aug 25 '14

Jeg vil ikke have en ny bil leveret i vinter månederne, og jeg er udenlands en del i april og starten af maj, så derfor maj :)

jeg ved at jeg sikkert bliver meget træt af min disponering, i løbet af foråret. men vil også være træt af at få en ny bil leveret og så være udenlands !

Hookmaker
Hookmaker Aug 25 '14

Tro mig Krabbe, det bliver du! jeg udbad mig levering 3 mdr. senere end den kunne være blevet leveret. Det føltes som et mareridt...;-) 

krabbe
krabbe Aug 25 '14
Spørgsmålet er så bare om jeg med den senere leveringstid er "garanteret" en levering i Maj Som jeg ønsker. ?

Vi er allerede ved at booke en tur til Euro Disney, 14 juni. Så skulle gerne sikre mig at bilen også holder i garagen til den tid :)

krabbe
krabbe Sep 3 '14
Så kom dagen for testturen.

Jeg hentede Mandag eftermiddag en sort model p85, og havde inden tirsdagens testtur regnet med at jeg kunne lade i garagen i privaten, (det gik desværre ikke så godt) så op lidt før planlagt, og ud til den ventende Tesla.

Da første stop "arbejdsmæssige" stop var et møde i Randers. (Men uden sjovs på bilen) måtte jeg en omvej til Löddeköpinge og lade på SC.

Jeg landede kl. 04.56. Med 61 km tilbage i bilen.
Begyndte at lade kl. 5.00 (efter jeg endelig fik åbnet porten :) )
Imens batteriet sugede strøm til sig, fik jeg tid til at indstille sæder, og sætte mig lidt mere ind i elektronikken.. Da var 05.45 var der 333 km på bilen, og første pit stop Middelfart SC. (269,7 km tur)

Jeg havde planlagt at jeg ville køre som jeg normalt vil køre min Volvo og Bmw. (Ca. 130-140) det meste af vejen, med dertil hørende lavere fart ved vejarbejde kø osv.

Måtte lige et smut ind ad ringvejen i Malmø, da E20 var spæret, pga oversvømmelse. :(

Ankom til en SC i Middelfart kl. 08.13 med et forbrug på 269,7 km 61,6 kWh og 229 avg (8 km tilbage på Tesla'en som var noget mindre en forventet)

Efter endelig jeg var kommet til at lade, (Værktøjsmesse ) spærrede opkørslen til SC, så man måtte bakke op på græs arealet, og lade bagfra.

Planen var egentlig bare at spise lidt morgenmad og så videre mod Randers.
Men faldt i snak med en begejstret Tesla ejer, som ladede ved siden af mig ) jeg fortalte om mit lille projekt, og at jeg indtil nu var ret begejstret, (dog synes jeg ikke rigtigt at have fundet den rette komfort i sæderne på den godt 2,5 times lange køretur. ) selvom at jeg ihærdigt forsøgt.

Kl. 09.20 kørte jeg mod Randers. Der var ialt 370 km range

Med god fart i bilen, ankom jeg til møde i Randers, (parkerede på en El bil parkering (Clever) uden at lade (må mand egentlig det?) ) dog med en parkeringsbillet i ruden (har ikke undersøgt om elbiler skal betale )

Efter mødet, var det tid til et besøg ved Graceland SC.
Turen fra Middelfart til Randers
137 km - forbrug 34,4 kWh - 254 avg. Og 225 km tilbage på batteriet.

Jeg benyttede tiden fra ankomst 11.57 - 12.49 på at indtage en super fin kyllingsalat fra Graceland.

Og da jeg rullede videre mod Holstebro, med fuld mave, var der 387 km på Tesla'en.

Kørsel til Holstebro, lidt over fartgrænsen, også enkelte 2-3 bils overhalinger (som gik som smurt)

Videre fra Holstebro til Skive. Møde igen. !

Kl. 17.30 fik turen fra Skive til Aalborg først af landevejen, og de sidste godt 40 km af motorvejen.

Efter mødet i Aalborg, var det tid til at skulle hjem over igen. (Turen til SC i Randers fra Aalborg sagde google map var 86 km. Og da der var ca 140 km tilbage blev der leget lidt på turen nedad.

Ankom til Randers SC for 2. Gang den dag med 20 km tilbage :) kl. 20.25
Havde kørt 327 km på den ladning. (Der var jeg imponeret ) selvfølgelig var det primært foregået på landevej men alligevel.

Planen var egentlig at lade "lidt" og så fuldlade i Middelfart, men da jeg var bange for at der måske var kø ved de 2 ladepladser der var tilgængelige i Middelfart, besluttede jeg at at lidt mere strøm i Randers.

Kl. 21.00 var der 273 km range og afsted mod Middelfart.

Ankomst Middelfart 22.09 med rest 104 km range
129 km -32 kWh forbrug og 250 avg.

Nu skulle der så lades til sidste stint hjem.

Kl. 22.59 var der 363 km range på bilen. Og afsted det gik.

Landede i Sverige igen kl. 01.25

270 km - forbrug 65,8 kWh - 244 avg (de sidste km gik det lidt stærkt :) ) så der var bare 17 km range tilbage da jeg satte strøm på den igen.

En lang og lærerig dag var nu overstået i selskab med En Tesla. Og da jeg endelig lagde hovedet på puden, var det med et smil på læben.

Totalt for dagen 1258,2 km forbrug 296,8 kWh - 236 avg.

Ting som ikke var positivt.
Ind imellem virkede radioen ikke (DAB virkede ikke i Sverige) hvis den stod på Fm faldt den ofte ud. meget dårligere signal end i min Bmw og Volvo.

Ladning hjemme. (Elektriker kommer forbi, sikkert en fejl 40)

Charge port måtte ofte åbnes inde fra bilen.

Rangen på motorvej er noget mindre end forventet, enten så må hastigheden tilpasses, eller så skal ladning forkomme ofte (range på landevej var rigtig fin )

Synes ikke sædet lever op til forventningerne, (slet ikke så behagelige som i min Volvo ) og selvom sæderne i min Bmw. Er meget mere sporty, synes jeg også komforten der er bedre.

Selvom Mine biler idag er spækket med udstyr som som Tesla'en ikke har (feks afstandberoende Cruise control, blind vinkel. Lane depart assistent. Osv. )

Så var oplevelsen i Tesla'en bare så fed.
At jeg kl. 10 her til formiddag gik på my tesla og bekræftede min bestilling.

Så håber jeg, at jeg med mine 60.000 km årligt får indarbejdet en rutine som gør spildtiden /ladningen, mindre på langturene i dk, og med den kommende SC i Køge, vil det helt sikkert hjælpe.

På mine dagligdag under 300 km. Er jeg ikke nervøs for rangen.

Mht. Sæderne, så håber jeg, at de enten er blivet opdateret inden jeg får min Tesla i April, at kroppen vænner sig til dem, ellers må en sadelmager på banen of hjælpe lidt :)

For til foråret er det Tesla tid.

TwoChops
TwoChops Sep 4 '14

Tak for godt skrevet historie fra det virkelige liv. Dejligt med en slags input her på forum

Sider: « 1 2 3 »