Loading...
dk

Tesla-dilemma i Mads & Monopolet på P4 i lørdags :-D | Tesla Forum

griffel
griffel Mar 5 '17

Nogen der har hørt Mads & Monopolet i går?

Dilemma nr. 8 lød således:

Mens Sanne og hendes mand har været på skiferie, har deres nabo kørt 800 km i deres Tesla.

 

Deres nabo havde været så flink at køre dem til lufthavnen i deres Tesla, og mens de så var på ferie fik de pludselig flere beskeder fra App'en om, at opladning var stoppet osv. Og så var de ellers inde og checke med jævne mellemrum, og han har åbenbart brugt den flittigt (uden at vide, at de kan følge med) - og ladet den op hjemme i deres garage... :-D

Dilemmaet var nu, om de skulle sige noget, når de om lidt blev hentet af ham igen i lufthavnen.

Hør det her:

http:///...monopolet-podcast-24

 

Haha! :-D

lars67
lars67 Mar 5 '17

Forstår ikke lige "Haha´et" afslutningsvis
Der er squ da dømt potentiel nabokrise lang tid fremover - Ihvertigfald hvis jeg var naboen og teslaejeren. Man kan squ ikke tillade sig at køre 800km i bilen, medmindre der ligger en klokkeklar aftale om det er i orden at låne bilen i ferieperioden.
Men Ok, de har forholdt sig passive i førløbet selvom de var klar over misbruget vha. appen - og fx. ikke slået Valet mode på, så naboen i det mindste ikke kunne køre råddent i bilen.
Uden at have hørt klippet tolker jeg dem som noget konfliktsky

SuneH
SuneH Mar 5 '17
Godt nok dårlig stil af naboen med mindre det var aftalt på forhånd. Og så havde der vel ikke været noget dilemma.
griffel
griffel Mar 5 '17
Prøv at lytte til det. Linket ovenfor er direkte til det dilemma, det tager kun 7-8 minutter.
Gad vide hvordan de løste det....
jramskov
jramskov Mar 7 '17

Der er vist en nabo der er begejstret for at køre i Tesla :)

Dieselosaurus
Dieselosaurus Mar 7 '17

Den er ikke helt god, men de morer sig godt nok kosteligt i studiet...

Turen til lufthavnen har nok været vanvittigt afhængighedsskabende, og med et var naboen blevet full-blown Tesla-misbruger... :-)

Spøg til side, så er det svært at vide hvad der er præcist aftalt, opfattet og forglemt aftalt. 'Passe bilen' kan betyde flere ting afhængig af ørerne der hører.

...Jeg gad godt høre mere om hvorfor den ene kvindelige deltager finder det ufedt at køre Tesla. Det er en interessant holdning.

Junior
Junior Mar 7 '17

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige.... Har selv en ordning med at blive kørt og afhentet i lufthavnen igen af flere forskellige bekendte, hvor vedkommende så kan låne bilen imens. Den ene gang rundede den 3500 km. de 3 uger jeg var væk men det har formentlig været 3 sjove uger for min kammerat og hvis det kan glæde ham, så ser jeg intet galt i, at bilen bruges, når jeg ikke selv kan. Vi er vel alle inderst inde stadig et par drengerøve :-)

Forummets indlæg er redigeret af Junior Mar 7 '17
Nikolaj
Nikolaj Mar 7 '17

Mht. den kvindelige deltager, der finder det ufedt at køre Tesla, så har min kone haft store problemer med køresyge i vores. Jeg tror, det er fordi bilen er så luksuriøs og lydløs, så passagerens hjerne nares til at tro, at vedkommende ikke befinder sig i en bil. Når dette kombineres med større end normale g-påvirkninger, så bliver de let køresyge. Jeg har ikke selv oplevet det, da jeg sidder bag rattet :)

SilverBullet
SilverBullet Mar 8 '17
Hos os med ungerne hjælper det at formindske regen mod køresyge
jensk2
jensk2 Mar 8 '17
Citat fra Nikolaj

Mht. den kvindelige deltager, der finder det ufedt at køre Tesla, så har min kone haft store problemer med køresyge i vores. Jeg tror, det er fordi bilen er så luksuriøs og lydløs, så passagerens hjerne nares til at tro, at vedkommende ikke befinder sig i en bil. Når dette kombineres med større end normale g-påvirkninger, så bliver de let køresyge. Jeg har ikke selv oplevet det, da jeg sidder bag rattet :)

 
SilverBullet

SilverBullet 54 minutter siden


Hos os med ungerne hjælper det at formindske regen mod køresyge

Samme erfaring her - meget blød speeder fod og reduceret regen forøger komforten, så jeg selv ikke bliver køresyg, når jeg er passager i egen bil. Forskellen på regen ved koldt batteri og ved driftsvarmt batteri er faktisk rigtig stor.

Claus8930
Claus8930 Mar 9 '17

Min eks var med ude at køre i bilen for 5. gang forleden, hvor hun nævnte at hun ellers aldrig blev køresyg, men hun de sidste par gange var blevet utrolig køresyg. Dette var selvom jeg virkeligt kørte pænt uden vilde accelerationer.

Jeg slog det hen, og tænkte ja ja... den er god med dig, indtil jeg læste dette indlæg.

TSLA
TSLA Mar 9 '17

Hm, blød speeder fod kan jo også bruges ift. regen - (trafik tilpasning). Men med autopilot kan det være svært at tilpasse sig hastighed og trafik. Jeg har nu kørt godt 250.000 Km i Tesla'er og har aldrig haft passagerer der klager over køresyge. Tværtimod er de glade for en dynamisk, glidende og støj reduceret køre oplevelse.

HJJ
HJJ Mar 10 '17
Køresyge er altid værre ved aggressiv kørsel.
Autopilot er forbudt når konen er med ellers ingen forskel
hos hende ift. ICE