Jeg har en S85, og har kørt både i S85D, S85P, S70D ifm med diverse servicebesøg.
S70D synes jeg har en noget lavere acceleration fx på motorvej - så sammen med lavere den range ville jeg ikke vælge den.
S85P er meget potent - for meget synes jeg. Sjov at køre, men den spinder for meget, specielt hvis det er lidt vådt.
S85D - jeg var selv i tvivl da jeg købte (merpris for D kun kr.35.000 i nov 2014). Jeg har kørt den og er ikke glad for den høje" summen/høj freqvens” lyd fra front-motoren, måske fordi jeg ikke er vant til at høre motoren. Den er hurtigere - men det ekstra sekund kan man sgu sjældent bruge til noget - og så hellere slippe for lyden - og samtidig få noget større front trunk i alm S85. I praksis får man ikke meget ekstra range i S85D ift S85.
S85 - en alm S85 har rigelig acceleration til mig. De første 0-50km/t er der ingen benzin biler, der tager den. Hvis jeg skulle gøre det om igen og købe brugt - ville jeg købe en S85 igen (eller S90 hvis prisen ikke er meget højere).
Omkring udstyr - tjaa det er individuelt - MEN AUTOPILOT ER ET MUST (dvs Tesla’er efter ca. okt-dec 2014) - men hensyn til gensalg ville jeg vælge sort læder, træ, metal-lakfarve i grå (lys el mørk) eller sort, og helst originale fælge (evt 19 cyclone og/el 21 turbine).
Jeg har selv ekstra fabriksinstallerede børnesæder i bagagerum (dvs vi kan være 7 personer - 5 voksne + 2 børn). Det er super fedt - børn dog max ca. 145-150cm (dvs. max 9-11år). Og er glad for automatisk bagagerumsklap.
Jeg savner ratvarme om vinteren. Har ikke ekstra lyd, luft eller soltag, og savner det ikke (man kan ikke dække soltaget til, udover en manuel skærm, der foldes ud og sættes op).