Loading...
dk

Tur til svendborg | Tesla Forum

perhansen
perhansen Mar 21 '17

Skal en tur til Svendborg i weekenden og vil høre om der er nogen der har erfaring med opladning på Hotel Christiansminde og hvilket stik man skal bruge.?  Ringede til dem, men medarbejderen kunne kun svare, at det var Tesla som havde opsat den, men ikke hvad der skulle bruges af stik.

Er der nogen som har været der og ved om man kunne bruge den lader som følger med Teslaen og som man oplader med 50 Kw i timen med på 380 V eller om man skal købe en type 2 lader?  

Håber på svar inden jeg evt booker hotel iaften og forhåbentlig får plads til lidt opladning.  Eller skal der økonmiseres med km derovre inden returnering.  PFT 

mvh Per

Junior
Junior Mar 21 '17

Mon ikke det er sådan en så :-) https://www.tesla.com/da_DK/destination-charging

Den kommer med kabel :-)

perhansen
perhansen Mar 21 '17

ja tak, men er der en der kan bekræfte at det er den de har på det hotel og hvor hurtigt den evt. lader og om der normalt er kø på det hotel om nat osv :)

MOS
MOS Mar 21 '17

Jeg er ret sikker på, at der må være tale om en destination charger, altså en Tesla ladeboks med påmonteret kabel + stik til Tesla, lige til at sætte i bilen (uden at jeg dog selv har været der og prøvet det af). Det burde altså ikke være nødvendigt selv at medbringe ladeudstyr af nogen art.

På plugshare.com fremgår det, at der er 3 Tesla destination chargere med 3 faser og 32 A, Mennekes (Type 2). Du kan som udgangspunkt lade med 3 faser og 16 A, dvs. 11 kW (svarende til ca. 50 km/h) eller op til 32 A, hvis din bil har monteret dobbeltlader. Uanset hvad burde det være tilstrækkeligt til en fuld opladning i løbet af en nat.

Skulle du komme i bekneb mht. opladning, så er du velkommen til at klatlade på min ladeboks (11 kW). Jeg bor i Brændekilde, Odense SV. Skriv på forhånd, hvis det bliver relevant.

perhansen
perhansen Mar 21 '17

Tak skal du/I have.  Jeg tager chancen og booker det hotel, da de sagde at der normalt ikke var kø ved den lader. 

Kiefer
Kiefer Mar 22 '17

En Tesla destination charger er en Tesla Wall charger hvor Tesla har betalt for selve laderen, hotellet har betalt for opsætning og betaler for strømmen.

Og hvorfor jeg så ved det, jo jeg har fået lavet aftale med Tesla om at vi sætter en Tesla Destination charger op på svigerforældrenes campingplads :-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 22 '17
krabbe
krabbe Mar 23 '17
Skal selv til Svendborg i weekenden (lør-søn) og har også booket christiansminde.

Der skulle være 4 stk destination chargers. Så håber også der er plads :)
Kiefer
Kiefer Mar 24 '17

Hvad Tesla som regel ikke skriver, at at når man har fået en Tesla Destination charger får man også mulighed for et antal "universalladere". Så der er kan være flere end dem Tesla angiver.

/Martin

perhansen
perhansen Mar 25 '17
Fik da heldigvis personalet til at fjerne deres ene bil som stod i vejen for opladning i garagen nu iaften.  En traktor kunne de ikke fjerne, som stod i vejen for den anden lader. En model X havde allerede taget opladeren udenfor garagen. 
MGL
MGL Mar 25 '17

Whats the issue?