Loading...
dk

Nyheder(!) fra Teslaforum.dk | Tesla Forum

TSLA
TSLA Sep 15 '17

Jeg tror måske man skal tage disse lister med en gran salt. Jeg ser f.eks. slet ingen Volvo på listen....

jensk2
jensk2 Sep 17 '17

De manglende modeller skyldes at NCAP ikke vil sammenligne biler fra perioder med forskellige krav og belønninger. Så listen viser kun de biler der er testet omkring 2014 under samme forhold som Tesla S. Volvo er på 2017 listen, som ser ud omtrent som vi forventer, bortset fra Nissan Micra . . . . I 2014 havde Tesla S IKKE AEB, men det belønnedes heller ikke særligt højt. Det gør det nu - efter 2015 kan en bil ikke opnår maksimum point UDEN nødbremse. Og det er jo nødbremsen, som Tesla har 'slået fra' på AP2 i en lang periode. Og som Tesla nu sætter i overvågningsmode på udvalgte AP2.5 biler. Jeg tror selv bilen er så kollisionssikker at vi nok overlever de fleste uheld, men andre småbiler bryder sig ikke om at blive ramt af 2,1 tons Tesla ved uheld der ville være undgået med blot AP1. Det er simpelthen uvant at en bil kan opnår en sikkerheds rating, hvorefter fabrikken arbejder videre på systemerne og sælger modeller, hvor sikkerheds faciliteter slås fra og til efter forgodtbefindende - og hvor bilen klart ikke overholder rating. Euro NCAP rating'en er tilfældigvis næsten overholdt, fordi den ikke inkluderede AEB, men regn sensor er også en sikkerheds feature. Nok om det fra mig . . Jeg skal jo ikke sælge en AP2 model til en køber og stå med besvær forklare at den måske ikke har den nødbremse, som mange VW Up har:-(

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Sep 17 '17
Kiefer
Kiefer Sep 17 '17

Du undgår ikke et uheld med AP1 nødbremse. Lad for guds skyld være med at stole på den. I hvert fald hvis du kører i en Model X. Og her taler jeg af erfaring. Den standser ikke bilen...

/Martin

jensk2
jensk2 Sep 18 '17

Ingen satser vel på nødbremsen - men den kan reducere impact fra min 2,1 tons dyt, hvis jeg får et ildebefindende. Og AP1 kan indlede opbremsning når bil nr to foran pludselig stopper. Jeg tror AP1 er undervurderet, medens vi venter på AP2.

Kiefer
Kiefer Sep 19 '17

Men problemet er nok bare at den ikke indleder denne nødbremsning og det med at den gør det når bil nr 2  stopper. Det sker så bare ikke...

/Martin

Dieselosaurus
Dieselosaurus Sep 19 '17
Citat fra jensk2 (...) den kan reducere impact fra min 2,1 tons dyt, hvis jeg får et ildebefindende. 

Hvis bare alle var halvt så betænksomme i trafikken :-)

...Endda i betragtning af dit hypotetiske ildebefindende nok kommer fra andres udledte NOxer...:-P

Sider: « 1 2