Loading...
dk

Mørkesensor og vinduesviskere | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Aug 13 '14

Lagde lige mærke til noget i dag på vejen hjem fra Ålborg, på E45 kom der et ret voldsomt regnvejr, hvor alle de medkørende mere eller mindre havde deres viskere på højeste hastighed.

Jeg selv har efter opticoat hvor forruden fik en behandling også haft holdt den ved lige så jeg på turen hjem i dag praktisk taget ikke brugte mine viskere. Med det resultat at bilen åbenbart tænkte, at når jeg ikke brugte viskerne måtte det jo være fordi solen skinner og alt er godt så i tide og utide slukkede baglygterne... Andre der har oplevet noget tilsvarende?

/Martin

NOELON
NOELON Aug 13 '14
Hvordan ser du at baglygterne slukker?
Kiefer
Kiefer Aug 13 '14

Det sagde konen, hun kørte bagved...

Men de grønne lamper i displayet der viser nærlys og positionslys gik også ud.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 13 '14
NOELON
NOELON Aug 13 '14
Ok, og det er jo normalt for AUTO indstillingen vedr. lys. Her lyser baglygterne heller ikke ved normal dagslys.
Kiefer
Kiefer Aug 13 '14

Jeg ville have formodet at den måske var mere følsom overfor mørke end jeg oplevede den i dag i kraftigt regnvejr.

/Martin

Bjarni
Bjarni Aug 13 '14

Efter en tidligere snak herinde om baglygterne, så har jeg prøvet at holde ekstra meget øje med dem. Mine tænder stort set af det mindste mørke eller det mindste regn. Nu har der ikke været voldsomt meget regn denne sommer, men umiddelbart virker det som om, at baglygterne altid tænder hvis vinduesviskerne går i gang.

Skal siges at min ikke har fået opticoat. Ikke at jeg aner om det kan have nogen betydning. Men jeg tror ikke det er normalt at baglygterne ikke tænder i kraftigt regnvejr. Det gør mine i hvert fald - også bare ved let regn.

Kiefer
Kiefer Aug 13 '14

Hmm, måske jeg lige skal bede værkstedet om at kigge sensoren efter næste gang bilen er til service. Synes heller ikke tidligere jeg har oplevet at lygterne ikke tændte i regnvejr.

/Martin

NOELON
NOELON Aug 13 '14
Så vidt jeg har observeret tænder baglygterne kun samtidig med at folygterne (og de grønne indikations lys) tænder. Så det er jo nok et spr. om hvordan sensor styringen er indstillet.
kajakaj
kajakaj Aug 14 '14

Der skal ikke meget dis eller tusmørke til for at baglygterne og nærlys tændes. Tænder faktisk tidligere end jeg synes der er behov for..

Larsen
Larsen Oct 2 '14
Jeg konstaterer ofte at lyssensoren skifter såvel den store skærm samt instrument clusteret til aften mode, alt for tidligt på dagen, medens der stadig er meget lyst. Idag skiftede den kl. 18 medens der stadig var fuld sol. Prøv at se vedlagte billede, hvor det ses der stadig er helt lyst. Har I andre den samme situation, eller er der noget galt med sensoren i min bil?
TwoChops
TwoChops Oct 2 '14
Jeg har også på det seneste undret mig over, at der går meget lang tid før bilen opdager at den er kommet ud i dagslyset.
NOELON
NOELON Oct 2 '14

Jeg synes ikke jeg har problemet. Bemærkede faktisk i morges da jeg kørte til arbejde, at den meget hurtigt skiftede når den kom ind i en tunnel og ud igen. Men det er måske mere den glidende overgang ved morgen og aften i tænker på?

DerHansi
DerHansi Oct 3 '14

Næeeh synes også det passer sig selv pænt. Til gengæld : hvordan f..... aktiverer man sine tågelygter  både for og bag ???.(har nok lige kørt i den tætteste ærtsuppe - uden l.... slog til ??!!

supergaard
supergaard Oct 3 '14
Tågelygter er under controls som alt andet lys, stor FOG knap :)
Johannelund
Johannelund Oct 24 '15
Jeg kan ikke forstå at tesla overhovet har kunnet på bilen godkendt af trafikstyrrelsen, da det ikke er muligt at se fremad sammentidlig med at skulle tænde tågelygterne. Der skal være er direkte kontakt
MicTheCat
MicTheCat Oct 24 '15
Kan nu nemmere finde min tågelygtekontakt i Teslaen end den jeg har i Volvoen selv om det er en direkte kontakt
Forummets indlæg er redigeret af MicTheCat Oct 24 '15
lysmanden
lysmanden Oct 24 '15
Tænder man ikke tåge lygter nede i hjørnet under sentons? Så kommer bilen frem og man kan tænde front og rear? Man kan vist også tænde for kabine lyset og tænde for automatisk ned og op blæmding af fjernlyset i samme menu. Syntes nemlig ikke at have en Fog knap . Kan i tage et billede og lægge herind .?