Loading...
dk

Schweiz i Påsken | Tesla Forum

Thor
Thor Apr 8 '17

En kammerat og jeg skal ud og køre i påsken.

Men Schweiz er jo et (meget) katolsk land, af hvad jeg har hørt. Betyder det så, at de fleste ting har lukket i påsken?

Vi har talt om at køre til Zurich, og så blive i det område i nogen dage, inden vi vender snuden hjem.

Kan I anbefale noget bestemt i Schweiz, og er det hele taget åbent ?

Vi ville gerne se Europas højeste vandfald, en nationalark og gå en tur + lidt andet godt. Simpelthen opleve nogen forskellige ting, og ikke mindst naturen.

Jeg har bestilt en brik + en anden ting, men jeg har simpelthen glemt navnet. Pure Motion eller lignende, samt jeg har et Type 2 Kabel. Men Schweiz er jo dækket ret godt til med SuC, så ved ikke helt, hvor nødvendigt det bliver.

Hvad kan I give af anbefalinger ? :)

Dbh,
Thor

TSLA
TSLA Apr 8 '17

Hm, Har boet i Ch i 14 år, men har sgu aldrig tænkt på lukketiderne :-( Men ift en relativ kort tur kan jeg anbefale Luzern og Viervalstättersee. En god vandre tur er fra Rigi. Der er kalbel bane op og en dejlig tur ned.

fmm1000
fmm1000 Apr 9 '17
Har lige kørt Teslarossaen fra Hobro til Geneve og tilbage igen og set biludstilling på 48 timer :-). <br />
Hvis vejret er godt er der virkelig flot i og omkring Genevesøen. <br />
Download appen Plugshare. Den giver vist adgang til en del ladestationer i Schweiz.
----
Edit.
Sludder. Appen Plugsurf. Plugshare er til at se lademuligheder.
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Apr 9 '17
Thor
Thor Apr 9 '17

Jeg har allerede appen Plugshare, men da jeg ikke så tit er i udlandet i bilen, så glemmer jeg helt at tjekke den.

Og tak for jeres input! :)

Jeg ved, at det kræver en færge for at komme ud til Europas største vandfald. Men er alle disse turist attraktioner lukket i påsken? Schweiz er jo virkelig et katolsk land og påsken er jo "deres" højtid.
Ellers lyder det som om, at det ikke er helt dumt at køre til omkring Zurich, og så bruge et par dage på naturen i det område. :) Evt tage et bjergpas eller to i bilen.

LBlaa
LBlaa Apr 9 '17

Jeg bor i Schweiz, nærmere bestemt Basel. Har været på et par små roadtrips hernede og vil mene at turen omkring Interlaken, samt et besøg i Lucerne, samt nærområde (Mount Rigi) er mere interessant end Zürich. 

Hvis I tager forbi søerne ved Interlaken, kan jeg også anbefale at holde ind ved St. Beatus.

Husk at få købt en vignette, hvis I bruger motorvej hernede.

De fleste butikker er lukket om søndagen og mange indkøbssteder lukker tidligt om aftenen (20-21). Endvidere, tager flere steder kun kontanter i betaling, så kan være værd lige at tjekke.

Du kan bare skrive, hvis du skulle have spørgsmål.

 

 

torvalstrom
torvalstrom Apr 9 '17
Hvis turen går forbi superchargeren i Beckenried så spis frokost på Seerausch hotellet og Nyd udsigten fra terrassen, det er helt vildt flot!
Thor
Thor Apr 10 '17

Nu har flere talt yderst positivt om Luzern / Lucerne. Så nu går turen sgu dertil.

Er der et bestemt sted, som man skal køre hen, eller skal man spørge sig frem når man er der? Jeg har set der er områder man kan vandre, og det vil vi helt klart gerne.

Det samme med Mount Rigi. Er det et område, eller et bestemt sted man går op til? 

Er der nogen ting man ellers bare må opleve med så kort tid? 

Fedt, at I er så hjælpsomme. Det gør det virkelig nemmere.

TSLA
TSLA Apr 10 '17

I Luzern skal i både gå over (træ)broen og besøge gletcher museet, hvor Thorvalsens løve er indhugget.. 

Ift Rigi er her et link til de forskellige muligheder for at køre op - så fin den der passer bedst ift jeres tur.

https:///...-Tickets-Rigi-Bahnen

 

LBlaa
LBlaa Apr 11 '17

Du kan besoege Rigi ved at tage svaevebanen fra Rigistrasse til Rigi kaltbad og derfra kan du enten tage tog eller gaa til toppen. Alternativt Rigistrasse->Kaltbad, gaa til toppen, tog ned til Vitznau og bus/gaa derfra til Rigistrasse.

Tjek vejret/webcams paa forhaand, da det ikke giver mening at tage til toppen for blot at se taage.