Loading...
dk

Ridset siderude | Tesla Forum

Silden
Silden Apr 25 '17

Jeg har opdaget nogle ridser i førerdørens siderude. De er helt sikkert opstået fordi der har ligger noget på skrabelisten, som har ridset når vinduet er rullet ned/op.

Jeg kan næppe forestille mig at jeg er den eneste, så hvad har andre med samme problem gjort?

Jeg kan se at man kan få slibekit mv. til selv at fjerne det, men det er jo helt sikkert noget der kommer igen, da skrabelisten ikke fungerer efter hensigten.

Gode forslag?

Venlig hilsen

Silden

T3S7A
T3S7A Apr 25 '17
Det er en af de mange klassiske fejl der er på en Tesla. Alt afhængig hvor meget du brokker dig, så tager Tesla den på garanti. Typisk skyldes det faktisk at dørhåndtaget ridser ruden, når håndtaget er kørt ind, og man bruger vinduet.
Silden
Silden Apr 25 '17

Ok og tak for svar. Hvis det er dørhåndtaget, så er det en garantisag. Hvis det er snask på skrabelisten, er det svært at gøre så meget ved. Ved du om de så reelt fikser problemet, eller om de bare bytter ruden?

Venlig hilsen

Silden

Forummets indlæg er redigeret af Silden Apr 25 '17
T3S7A
T3S7A Apr 25 '17

Hvis det er småsten, sandkorn mm, som kan lægge sige ved vinduets gummikant, og lave disse ridser, så er det vel en design fejl. Der er jo masser af andre biler som har 10+ år på bagen hvor ruden ikke ser sådan ud. 

Har set det på mange Teslaer nu. Var det min bil, ville jeg stå på at de er en bil i top luksus klassen, skulle gerne kunne holde til at man ruller op og ned for ruden, uden der kommer ridser. 

mskaarup
mskaarup Apr 25 '17

Jeg har det samme og her er det sandkorn/småsten som ligger i gummilisten langs ruden og ridserne er kunne den længde som ruden ruller ned når man åbner bildøren. Da jeg tog den med Tesla var der ikke meget forståelse.

T3S7A
T3S7A Apr 25 '17

Slet ikke i orden. Hvor mange andre biler har du fået en ridset rude, fordi du bruger den ganske lidt?? 

Selv en 10 år gammel Kia Picanto får ikke ridset ruder af at blive brugt

Det er ganske simpelt en Design fejl. Jeg fik skiftet begge mine sideruder på den Tesla jeg havde den gang. Men de var også så slemme tilsidst at man næsten ikke kunne se ud ( Overdrivelse fremmer forståelsen )

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Apr 25 '17
T3S7A
T3S7A Apr 25 '17

Svært at få rigtig med på billede. 

burns
burns May 6 '17

Så vidt jeg er informeret, så er det noget (sikkert dørhåndtaget) der går på sideruden. Det kræver ny siderude og en justering hos Tesla. Fejlen er en leveringsfejl, dvs. en garantisag.

Havde det været sten i skrabelisten, så ville man have ridsen i hele rudens højde, men det jeg har set (ikke aktuelle billede der praktisk taget intet viser; prøv at tage billede uden modlys) så er der ingen ridser i top/bund af ruden, kun i midten. Og ikke kun 1 ridste, men et bredt spor på en 5-10 cm.

Jeg har hørt 1 have det og set det hos en anden, og her nu en tredje.

Silden
Silden May 11 '17

En opdatering. Tesla skiftede min siderude uden problemer. Det var håndtaget, og de har skiftet en dækplade eller lignende, for at det ikke skulle kunne ske igen.

Venlig hilsen

Silden

DoktorJensen
DoktorJensen Jul 25 '17

Jeg så ikke ridserne i mine sideruder, før jeg havde haft bilen en uges tid. De sidder mistænkeligt placeret over håndtagene. Service Center Århus kendte allerede problematikken, og den går selvfølgelig under deres garanti.

Jeg blev informeret om at man skifter hele håndtaget, da en skrue i de tidligere modeller har tendens til at ridse. 12 dage har vi haft den, og første værkstedsbesøg med skift af sideruder og håndtag. Det var hurtigt!

Kiefer
Kiefer Jul 25 '17

Der er næsten altid et eller andet galt med en Tesla når man får den udleveret, den forrige bil vi købte, en Model S, der nåede vi ikke ud af forhandleren før den blev kørt til værksted, og den seneste en Model X der ringede de allerede inden vi nåede derned og sagde den var kørt ind på værkstedet...