Loading...
dk

Internet | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Mar 26 '15

Ditto her, jeg har siden igår ikke kunne få noget ud af google maps på navigation endsige gå på nettet, så her til aften slog jeg først WiFi fra men først efter 2 gange reboot fik den fat. Øjeblikkeligt poppede der en software update op, som kører nu..;-)

@Jacob, samtidigt hold på de 2 rulleknapper indtil den går i sort er hard reset, og den du skal bruge - intet slettes.

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Mar 26 '15
Kiefer
Kiefer Mar 26 '15

Jacob: Du sletter ikke noget med en reset af systemet, det du gør er, at den genstarter, fuldstændig som hvis du genstartede din PC.

Og nu kan jeg så igen ikke få fat i bilen, WiFi er slået fra. Det kan simpelthen ikke passe at det kun fungerer i nogle få timer før bilen skal genstartes igen, det her er jo være end da jeg forsøgte mig med Ubuntu på min PC...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 26 '15
Brejl
Brejl Mar 27 '15
Har fået udleveret min bil i dag :-) Men umuligt at få kontakt til nettet efter jeg forlod Kristinehøj. Google maps fungerer ikke og navigationen finder ingen resultater. Ingen net radio. Derudover kan jeg ikke få MyTesla app'en til at connecte til bilen..... Har ikke prøvet at boote eller andet, jeg må se på det i morgen.

PS: de udleverede 9 nye biler i dag

Hookmaker
Hookmaker Mar 28 '15
Jeg havde som sagt en del problemer med min i forgårs og blev sgu lidt halvirriteret til sidst, så jeg slukkede ført for wifi og hard resetede derefter 2 gange lige efter hinanden. Først efter 2. gang fungerede systemet 100% igen.

@brejl, var det sket for mig, ville jeg have vendt om på hælen og kørt bilen direkte tilbage til dem.
I bund og grund er det faktisk et ret stort problem, at mange vælger at tage imod deres bil med ridser, lister der ikke sidder ordentligt, og skærm m.m. Der ikke fungerer. Tesla lever sgu lidt for højt på folk der har ventet som små børn. Det er altså biler til 3/4-1 million vi snakker om!
Kiefer
Kiefer Mar 28 '15

Hookmaker: Sådan er min oplevelse, så virker det i nogle timer, herefter er det hele smøren om igen...!

/Martin

Werge
Werge Mar 28 '15
Martin, har du prøvet at slette dine wifi conections helt fra bilen, så den kun kan bruge 3G?
Efter jeg gjorde det (og lave en genstart at skærm) har jeg ingen problemer haft, hverken med app, maps eller musik.
Brejl
Brejl Mar 28 '15
@Hookmaker, tænkte at den lige skulle finde mobilnetværket. Skulle tilbage på arbejde i København. Prøvede først navigationen senere, hvor det heller ikke virkede. Men ja, Tesla undervurderer de problemer der er med Wifi og 3G. De burde have fortalt mig om det ved udleveringen.

Nu har jeg genstartet, det virker og jeg har fået adgang fra app'en. Så må vi se hvor lang tid det virker. Har droppet Wifi indtil videre.
Nommensen
Nommensen May 1 '15
Er der andre der har problemer med internet - navigation?
christer
christer May 1 '15
Samme her, opdaterede i går og i dag var navi helt ved siden af sig selv. Bogstaveligt talt... Reset hjælper men det kommer tilbage.
kammersgaard
kammersgaard May 1 '15

@Nommensen, ja, vi har samme problemer. Det er ret irriterende, hvis man holder et eller andet mærkeligt sted og ikke kan bruge GPS'en.

lysmanden
lysmanden May 2 '15

nommesen. Jeg er så træt af mit net. Jeg kan næsten aldrig høre musik. Det har de ikke rigtig hørt om ude på Amager, men kan da læse at jeg ikke er den eneste Har prøvet at reesette uden hjælp

GPS fungere dog ok

krabbe
krabbe May 2 '15
Jeg har samme problem med Nettet, kan stortset ikke høre internet radio selv om der er fint 3 G

Tror max det har fungeret 3-4 dag ud af den mdr jeg har haft bilen.

Jeg har dog et mobilt bredbånd i bilen(så mærker det ikke så meget) har dog involveret Holland omkring problemet !
Claus8930
Claus8930 May 2 '15

Navi kører uden problemer, men internet radio har jeg opgivet for længst!!!!

lysmanden
lysmanden May 2 '15

jeg har talt med Amager og det er et problem de nææææsten slet ikke har hørt om. De har bedt mig om at lave en log. Det har de så fået idag

Det er bare ikke iorden og faktisk lidt skuffende

Hilbert
Hilbert Aug 21 '15

Er der en venlig sjæl, som kan hjælpe mig med bilens forbindelse til WiFi?
Jeg har installeret et ekstra acces point vha. en ekstra trådløs router i garagen.
Signal fra router opfanges fint (4 buer). Navn og adgangskode er checket, og når jeg kobler kablet fra hovedrouteren i huset, til routeren i garagen forbinder Teslaen fint (grønt flueben) og fungerer.
MEN når jeg kommer hjem fra tur, kan bilen ikke få forbindelse til routeren (signalet er fint, men bilen søger og søger – spørger om adgangskode, men accepterer ikke og kan ikke skabe forbindelse).
Så kan jeg frakoble og igen tilslutte routeren og så virker det igen – indtil næste gang – men det kan vel ikke være meningen?
Kan nogen løse denne ”gordiske knude”?

FrederikC
FrederikC Aug 21 '15

@Hilbert det kan være flere ting.
Er det en router eller et Access Point du har sat op i garagen?

Kan bilen evt. se begge 2? Hvilken kryptering kører du? 2.4 eller 5ghz? Kanaler er de forskellige eller ens på de 2 enheder?

RobertJ
RobertJ Aug 21 '15

har du sat din nye router op til at fungere som extender?
Du kan ikke have to aktive routere / APs i dit netværk, de slås om dhcp tildeling og alle mulige andre elektroniske ting.

- R

RobertJ
RobertJ Aug 21 '15

To access points kan heller ikke dele det samme 'Unikke' SSID, de skal derfor hedde vær deres navn.
Medmindre man er adv. user og har flashet sin router a'la DD-WRT linux software.

Gi mig routerens mærke og model, så ser vi på det. ta evt et screenshot af settings på den router.

- R

KimT
KimT Aug 21 '15

Jo et AP og router må godt have samme SSID, det er dog kun den ene der må have aktiveret DHCP. Og så må de ikke køre på samme kanal.

Hilbert
Hilbert Aug 21 '15

Tilbage fra kaffepause og nærmere undersøgelser - det må jeg sige – svar inden for få minutter- og så hele tre af slagsen.

@FrederikC: Det er et Access Point.
Bilen finder kun den router som er opsat som AP. Husets router er uden for bilens rækkevidde. Mener ikke at have set noget om kryptering. 2.4 GHz.
Kanalerne er forskellige: Hus                CH11 (2462 MHz) Router: ZYXEL VMG8324-B10A
                                             Udhus (AP)   CH1 (2412MHz)   Router: CISCO-Linksys WRT54G

@RobertJ: Garagens router er som nævnt opsat som AP.
Min mobil søger og vælger selv den kanal (router) som giver kraftigst signal.
De to kanaler (routere) har samme navn men efterfulgt af forskelligt i parentes efter navnet.

Jeg vedlægger AP opsætningen.

Håber at dette er en hjælp.

Sider: « 1 2 3 »