Loading...
dk

Underlig knitrelyd efter køretur | Tesla Forum

ODE90D
ODE90D May 11 '17
Jeg oplever jævnligt en vedholdende knitrelyd når jeg sætter bilen i park efter en køretur. Det lyder om om det kommer fra ventilationsanlægget, men det er slukket og uanset hvor mange gange jeg rebooter er lyden der stadig. Jeg tror det er kølingen, der larmer, men har andre oplevet noget lignende? Knitrelyd i kabinen
Forummets indlæg er redigeret af ODE90D May 11 '17
gw
gw May 11 '17
Jeg har noget lignende. Men kan dog også høre det når jeg kører. Ikke altid men nogle gange. Har aldrig haft held med at lyden var der når jeg var hos Tesla.
ODE90D
ODE90D May 12 '17

Det er det samme jeg oplever - lyden er der ikke konstant, og indimellem også når jeg kører.

Forda
Forda May 13 '17

Jeg har været hos Tesla med en underlig skrattende lyd, som lyder til at komme fra en højttaler i højre side. Lyder som overgang i et relæ, eller lignende. Det sker periodisk, og ofte når den parkeres i garage. Tesla kiggede på det i sidste uge, da lyden kom igen, da jeg holdt og ladede i Hasle. De kiggede og lyttede grundigt, men kunne ikke give en forklaring på lyden. Heldigvis sker det kun periodisk, og den slags fejl er oftest svære at spore. P85 2014

VH
VH May 15 '17
Quote from Forda

Jeg har været hos Tesla med en underlig skrattende lyd, som lyder til at komme fra en højttaler i højre side. Lyder som overgang i et relæ, eller lignende. Det sker periodisk, og ofte når den parkeres i garage. Tesla kiggede på det i sidste uge, da lyden kom igen, da jeg holdt og ladede i Hasle. De kiggede og lyttede grundigt, men kunne ikke give en forklaring på lyden. Heldigvis sker det kun periodisk, og den slags fejl er oftest svære at spore. P85 2014

Jeg oplever også problemer med skrattende lyd når jeg hører DAB radio. Har tidligere haft Tesla til at kigge på det, uden resultat.

Forummets indlæg er redigeret af VH May 15 '17
Flemming
Flemming May 15 '17

Oplevede det selv for nogle år siden, nær jeg havde passagerer med, og det viste sig at det var deres telefon der gik i radioen/ højtalerne, så prøv næste gang at det støjer, at fjerne telefonen.

ODE90D
ODE90D May 16 '17

Jeg kan forstå mange af jer har døjet med en skratten fra højtalerne, men det er ikke det der er tale om i mit tilfælde. Det lyder som om det kommer fra ventilationen, men også når den er slukket. Jeg tror det er kølesystemet, men var nysgerrig efter at høre om andre havde haft tilsvarende problem og fundet årsag/løsning. Som sagt er det kun nogle gange, og derfor svært at fejlsøge medmindre det optræder når den er hos Tesla.