Loading...
dk

Servicepakke vs. garanti | Tesla Forum

Singh
Singh Aug 19 '14

Jeg sidder lidt som mange andre og overvejer om servicepakken er pengene værd. I denne forbindelse syntes jeg der her på forummet har været lidt overlap over hvad der er indeholdt i servicen, og hvad der dækkes af garantien. 

Som jeg forstod det på sælgeren, så gælder følgende:
 

  • Serviceaftalen - Rutine tjek af bilen og at altid er som det skal være. Udskiftning af visse sliddele som bremser mv. hvis nødvendigt og eller er normalt inspektion af bilen. 
  • 4 års garanti - Garantien er alt det som kan gå i stykker, men ikke bør(Indenfor de første 4 år) som luftafjedring, drivakseler, mv. - Går disse i stykker efter f.eks. 4 år, så vil man skulle punge ud ved kasse 1 ved reparationer selvom man overholder serviceaftalen. 

Er der nogen der mener andet er tilfældet, så skriv meget gerne så vi kan få det slået fast. 

Forummets indlæg er redigeret af Singh Aug 19 '14
Kiefer
Kiefer Aug 19 '14

Jeg valgte den fra, jeg synes 19K for 4 års service er for dyrt.

 

/Martin

Singh
Singh Aug 19 '14

Hvad gør du istedet Martin? Tager ind når du når 20k og får en enkelt service eller springer du blot over?

Hookmaker
Hookmaker Aug 19 '14

Såvidt jeg har fået den fortalt og læst den, så indeholder den ALT undtagen dæk. Desuden vil man med 4 års aftale kunne forlænge til 8 når den udløber. Jeg har valgt den, fordi jeg ikke brænder de 80k km af inden de 4 år er gået (sådan ca.) 

PKT
PKT Aug 19 '14

Om det er en god ide at have valgt servicepakke eller ej er også som jeg ser det et spørgsmål om antal kørte km idet de 4år (80.000km) jo er brugt på 2 år hvis man køre 40.000km/år 

umiddelbart må TMS have en lavere drift udgift en alm bil - forudsat at kvaliteten er i orden - men alting kan jo gå istykker

Hvad mon de forskellige dele koster

- for eks. en udskiftning af den store skærm - eller vil man her hos TESLA kunne lave reparation af de enkelte komponenter heri ?

Høre gerne om hvis der er nogen der har viden om dette - for jeg overvejer om service skal  med i budget for bil som service eller egen service opsparing

Kiefer
Kiefer Aug 19 '14

Men hvis den store skærm går i stykker inden for de første 4 år er det vel garanti?

 

/Martin

PKT
PKT Aug 19 '14

ja men der er jo også en tid efter garanti

Singh
Singh Aug 19 '14

Det ville jeg også mene - Går skærmen den i stykker af sig selv efter de 4 år... så tror jeg man er på bagdelen for at sige det pænt :)

cvitting
cvitting Aug 19 '14

Interessant debat. Jeg skal hente min om meget kort tid, og har egentlig valgt serviceplan. Men med 55.000 km/år får jeg jo hurtigt rykket de 80.000 km af - der går vel ca. 1 år og 5 måneder... Har jeg ret i, at det bliver dumt?. Vil man mon være bedre stillet ift. hjælp og hurtig service, hvis man har "støttet Tesla-kassen" med et velbetalt serviceabonnement?

/Claus

Forummets indlæg er redigeret af cvitting Aug 19 '14
FrederikC
FrederikC Aug 19 '14

Hvis du alligevel skal til service ved hver 20.000 eller hvert år (hvad der kommer først), så kan du vel ligeså godt vælge service pakke også spare penge?

cvitting
cvitting Aug 19 '14

Ja det er rigtigt. Men da skal jeg til service over 2 gange om året. Køre til Kbh, idet Århus vel ikke er klart inden for nærmeste fremtid... Service i form af check af bremseklodser og skiver m.v. kunne min (gode) lokale mekaniker vel også fikse?

PKT
PKT Aug 19 '14

@FrederikC Hvad er det der skal serviceres hver 20.000km i en TMS - i flg. TESLA garanti er det vist ikke nødvendigt for at garanti dækker a have servive for hver 20k - 20k er jo da heller ikke mange km for alm moderne bil mellem service 

krabbe
krabbe Aug 19 '14

jeg har slev været i tvivl mht. servicepakke, (er dog blevet anbefalet ikke at tage den fra Tesla i Holland) kva mine forventede km/sammenlignet med prisen.

 

jeg fik oplyst at servicepakken indeholder 4 årlige service eller hvert 20.000 km hvad som kommer først.

med mine godt 60.000 km om året, vil det blive en dyr udskrivning, (kontakten i Holland ) anbefalede et årligt service, og sammelignede det med et årligt tjek ved lægen.

du behøver ikke dø af du ikke går til lægen, men med et årligt tjek, har man mulighed for at opdage evt. fejl i tide.

og som Tesla skriver, så er der absolut ingen krav om service for at have dine 80.000 km garanti /4 år hvad som kommer først, + de 8 års ubegrænser på drivlineog batteri.

så min bestilling vil i så fald blive uden servicepakke.

 

PKT
PKT Aug 19 '14

@Krabbe Jeg er helt enig i din betragtning 

men tilbage til mit indlæg - hvad mon de forskellige reservedele til TMS koster 

cvitting
cvitting Aug 19 '14

@krabbe: Det er lige præcis mine overvejelser. Jeg kan maks købe 8 år eller i mit tilfælde 160.000 km, som jeg har hørt af på 3 år - og betalt vel 48.000 kr...

Forummets indlæg er redigeret af cvitting Aug 19 '14
Hookmaker
Hookmaker Aug 19 '14

God artikel om dette, se specielt for neden i artiklen.

http://teslaliving.wordpress.com/2014/05/19/model-s-pre-paid-service-plans/

 

gw
gw Sep 4 '14

Jeg snakkede med en Tesla ansat idag. Og der fik jeg det klare indtryk, at jeg ikke rigtig vandt noget ved at have en servicepakke. Hvis jeg fravælger den, så kan jeg evt. køre 3 år uden og så sende den til et service til 6000kr, som vil betale for alle dele(bremser, lygter, vinduesvisker mm.) der måtte skulle skiftes til det service. Service ser de som flatrate, det vil dække alt, på nær dæk.

Hvis det er tilfældet, så kan jeg ikke se ideen i en service aftale... har jeg misset noget?

 

Kristian70k
Kristian70k Sep 4 '14

nej du har ikke :) tænker det samme

T3S7A
T3S7A Sep 4 '14
Citat fra gw

Jeg snakkede med en Tesla ansat idag. Og der fik jeg det klare indtryk, at jeg ikke rigtig vandt noget ved at have en servicepakke. Hvis jeg fravælger den, så kan jeg evt. køre 3 år uden og så sende den til et service til 6000kr, som vil betale for alle dele(bremser, lygter, vinduesvisker mm.) der måtte skulle skiftes til det service. Service ser de som flatrate, det vil dække alt, på nær dæk.

Hvis det er tilfældet, så kan jeg ikke se ideen i en service aftale... har jeg misset noget?

 

Dvs. servicepris er fast? Uanset hvad der skal laves ved servicet? 

Så giver det jo god mening at springe over, og vente til bremser mm skal skiftes. 

- I så fald, hvem bestemmer hvornår bremser skal skiftes? Er det service interval, Kilometer interval, eller efter slidtage? Hvis det er slidtage, så er det jo tvist om hvornår, og om Tesla mener de er slidt ned, eller ej?

 

Kristian70k
Kristian70k Sep 4 '14

tesla :)

Sider: 1 2 3 »