Loading...
dk

Servicepakke vs. garanti | Tesla Forum

gw
gw Sep 4 '14

@T3S7A

Det var det indtryk jeg klart fik, men i må endelig verificere det. Hvis vi er flere der får det svar så synes jeg umiddelbart ikke det er en svær beslutning....

I forhold til bremser mm. og hvornår det skal skiftes, så gik jeg egentlig ud fra at bilen selv sagde til... Er der ikke sensorer der kan måle det??? Tror jeg da faktisk min Skoda Superb kan.

T3S7A
T3S7A Sep 4 '14

Det forklare jo meget godt den ( i mine øjne, alt for dyr ) pris jeg fik på 20.000km service ved Tesla Hamborg. 700€, ca. 5250kr, passer vel meget godt, med lidt mindre moms, og lidt billigere arbejdslønninger. 

Kiefer
Kiefer Sep 4 '14

Men det forklarer jo ikke den meget lavere pris i Norge. Her er løningerne højere og momsen den samme.

/Martin

cweis
cweis Sep 19 '14

Jeg har lige fået at vide fra Tesla i Danmark, at priserne på service ændrer sig markant. Prisen for et service bliver kr. 3640 - fastpris. Det kan derfor ikke betale sig, at tegne serviceplanen mere. Så er det jo afklaret!

PerPower
PerPower Sep 19 '14

Fedt at de omsider får sat prisen ned - så må vi bare håbe at alle os der har købt en 4 års servicekontrakt bliver tilgodeset på den ene eller anden måde. Et år mere - så passer pengene cirka :-)

Hookmaker
Hookmaker Sep 19 '14
Det gør det da ihvertfald ikke. Jeg har købt for 24000 kr service for 19000. De har så fået mine penge og 4 års forentning. Jeg forventer at få mindst 6 års service for mine penge eller pengene tilbage, ellers er jeg blevet snydt.
kajakaj
kajakaj Sep 19 '14

@Hookmaker: Samme holdning herfra

Comeback
Comeback Sep 19 '14

enig @Hookmarker

Lauer
Lauer Sep 19 '14

Er serviceaftalen ikke incl. diverse reservedele, modsat service eftersyn?

kajakaj
kajakaj Sep 19 '14

Serviceaftalen dækker alt undtagen dækslid. Dem der har fået lavet service eftersyn uden serviceaftale må gerne melde tilbage om den pris de har betalt er incl. reservedele og forbrugsstoffer

T3S7A
T3S7A Sep 19 '14

Jeg fik en pris på service ved Tesla Hamborg på 700€, det var før de nye priser her, så mon ikke det også er blevet billigere der. Men der fik jeg fortalt at prisen var fast, og det var uanset hvad der blevet lavet til service ( foruden dæk )

Niels
Niels Sep 19 '14

Er da også lidt spændt på hvordan os som har købt 8 års service så bliver "afregnet". Jeg har f.eks. forud betalt 38.000 kr. det kunne de så lave om til 12 år, men det er måske lige i overkanten at have forud betalt for 12 års service - gad vide om jeg eller bilen holder så længe...

Oprindeligt havde de også nævnt mulighed for "HW opgraderinger" som del af service planen - så måske bare bibeholde den gamle aftale som en "Service plus" hvor nogle HW opgraderinger er inkl. eller til nedsat pris. f.eks. deres foldbare spejle eller deres kommende mobileeye integration i forruden. - den sidste er jeg meget interesseret i.

DeaconWP
DeaconWP Sep 19 '14

Jeg synes jeg så en tråd et eller andet sted, at der kom en tilbagebetaling på det man havde betalt for meget i forhold til de nye takster, i et andet land. Norge???

kajakaj
kajakaj Sep 19 '14

I Norge tilbagebetalte de et beløb til alle med serviceaftale

DeaconWP
DeaconWP Sep 19 '14

Mente nok det var det jeg havde set et sted.

Tak Kaj.

Kiefer
Kiefer Sep 19 '14

Fedest, bekræfter mig i at det var fornuftigt ikke at tegne servicekontrakt. Jeg er da glad for at de (Tesla DK) har reageret på priserne på Norge og indset at noget måtte der gøres.

/Martin

PerPower
PerPower Sep 20 '14

Dem er jer der har betalt 24.000 kr. er det ikke inkl. Ranger service? Hvis ja, så er det vel ikke inkl. i den nye faste pris på 3.750 kr. og kan derfor ikke direkte sammenlignes.

Men om Tesla beslutter at tilbagebetale et beløb (som i Norge), inkludere nogle flere år end de 4 år eller slet ikke gør noget, ville være meget rart at vide. Mon ikke det bliver meldt ud samtidig med den officielle udmelding af den nye lavere faste pris?

Singh
Singh Sep 20 '14
Citat fra kajakaj

Serviceaftalen dækker alt undtagen dækslid. Dem der har fået lavet service eftersyn uden serviceaftale må gerne melde tilbage om den pris de har betalt er incl. reservedele og forbrugsstoffer

Er du sikker på det? - I Kastrup blev jeg fortalt at efter de 4 år(Dvs. når garantien udløber), så betaler du selv for reservedele, som ved alle andre biler.

Kiefer
Kiefer Sep 20 '14

Jeg har fået lavet 20.000km eftersyn uden servicepakke og betalte ikke for reservedele (viskere, filter  og batteri til fjernbetjening.

/Martin

kajakaj
kajakaj Sep 20 '14

@TeslaS: Jeg har tegnet en 4-årig/80000 km serviceaftale, så den ligger jo indenfor garantiperioden og jeg regner ikke med at forlænge den til 8 år. Prisen var 19.000 kr. uden Ranger-aftale.

Sider: « 1 2 3 »