Loading...
dk

Servicepakke vs. garanti | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker Sep 20 '14
Ja men vi har altså FORUDBETALT 19K for service til en værdi af 24K, så jeg forventer da bestemt at få service for 24K, lig med 6x service til ny pris.!
keh
keh Sep 23 '14

Jeg skrev i fredags til TSC, at min betaling i ugen forud på 19.000 for serviceaftale vel nu skulle reduceres eller aftalen helt annulleres, nu serviceprisen var nedsat til 3640 kr.

Nu ringer de så og siger, det var en forkert udmelding. Prisen for et service forbliver på 6.000 kr i hele Europa, bortset fra Norge. Og de 19.000 for serviceaftale ændres heller ikke.

Kiefer
Kiefer Sep 23 '14

Kan de blive enige med sig selv om hvad de vil, så må vi jo bare fortsætte med at tage til Norge og få lavet service...

 

Jeg havde nu egentlig håbet på at kunnet få lavet service på det nye værksted i Århus, men der bliver så kun til garantireparationer.

 

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 23 '14
T3S7A
T3S7A Sep 23 '14
Sikkert for mange som har betalt for serviceaftalen. <br />
Så det eneste der kom ud af det, er at prisen bliver holdt kunstig høj.
Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Sep 23 '14
Kiefer
Kiefer Sep 24 '14

Ja, og så længe der fortrinsvis bliver solgt biler på Sjælland, så er problemet jo umiddelbart ikke ret stort, men det er vel snart billigere at køre fra Sjælland via Sverige til Norge for at få lavet Service, der kommer vel kun brobilletten oven i prisen, hvor vi fra Jylland skal lægge en færgebillet oven i.

 

Så forklaringen med den højere udgift til levestandard i DK holder jo så ikke længere, når de kan sætte prisen ned til 3650, men ikke gør det af hensyn til de kunder der har forudbetalt på 4 års service. Skulle de redde den bare lidt, kunne de jo uden problemer sætte den ned så de i en overgangsperiode matchede prisen for 4 år med prisen pr. service i stedet, det ville til at starte med jo give en pris på 4750,- Så ville ingen miste noget, og de kunne gradvist reducere prisen.

 

/Martin

kajakaj
kajakaj Sep 24 '14

Om 4 år vil der ikke være mange serviceaftaler tilbage. Tvivler på at der er mange der vil tegne serviceaftale fremover med udsigt til faldende priser, endsige forlænge eksisterende aftaler.

Så en evt. udgift til tilbagebetaling til eksisterende kunder vil falde drastisk - mon ikke vi på sigt derfor vil se faldende servicepriser.

Kiefer
Kiefer Sep 24 '14

De tager ca. 5200 for et serviceeftersyn i Hamborg, det er så lige 15 gratis rammer sodavand i forhold til DK ;-)

 

Det er dog en ret lille forskel i forhold til DK hvis man ser på det man normalt sparer ved at køre på værksted i Tyskland, nogen der ved hvad et service koster i Sverige?

 

/Martin

Singh
Singh Sep 27 '14

Har lige bestilt og fravalgt den forudbetalte service, netop fordi jeg forventer prisen vil falde. 

MrCoffee
MrCoffee Sep 27 '14
Hej alle. Er lige oprettet herinde efter at have bestilt en P85 til lev. December. (Jubii) Tillykke til alle jer first-movers som allerede er på vejene. Jeg spurgte ind til service pakken og sælgeren sagde ærligt at ved vores kørselsbehov knap 20.000 km årligt, kunne det ikke svare sig at købe pakken. Da det reelt er klodserne der er det der bliver slidt, sagde han vent til bilen selv siger til og kør så til service og betal kr 6100 måske hvert 1,5 til 2 år.
Peter.
Kiefer
Kiefer Sep 27 '14

Først og fremmest velkommen til, jo flere vi bliver jo bedre :-)

 

Men altså... *suk*, kunne de da bare blive enige internt i Tesla omkring deres egne retningslinier for hvornår man skal køre til service. De skriver jo netop selv at de anbefaler man kører til service mindst en gang om året eller for hver 20.000km. Det ville netop med Jeres kørselsbehov matche Teslas ideer for hvornår man skal køre til service.  Så en 4 års servicepakke ville jo netop matche Jer fint, eneste hage ved det,er at de efter min mening tager alt alt for mange penge for servicepakken. Og det med bremserne, tjae.. de bliver jo "slidte" på en anden måde end på alle andre biler ved at du ikke bruger dem ret meget. 

 

På min tidligere bil fik jeg på 4 år og 100.000 kørte kilometer skiftet bremser en enkelt gang da behovet opstod, jeg vil mene at det tal burde være endnu højere på en Tesla hvor jeg nok kun bruger bremserne i 10% af tiden i forhold til mine tidligere biler.

 

Engang solgte de også servicepakken på at den ville indeholde hardware opgraderinger, men det blev vist aldrig rigtig til noget, det havde nok ellers været noget de kunne have fået solgt service ind på i langt højere grad, hvis det havde betydet indfoldbare sidespejle, lane assist, ACC osv i de 4 år pakken havde holdt. Man kan måske sige at så havde prisen ikke holdt, men både og, timerne til opgraderingerne havde jo været interne Tesla timer og HW havde været til kostpriser.

 

/Martin

MrCoffee
MrCoffee Sep 28 '14
Takker :)
Serviceaftale er jo en sjov størrelse, det baserer sig jo primært for folks frygt for fremtidige problemer. Indtil videre lyder det generelt som om Tesla er meget Obs på at give kunderne en god oplevelse, når de støder på problemer. Spørgsmålet er om Tesla begynder at trække i land hvis der kommer problemer, som kunden skal bevise m.m. Som jeg ser det burde det være meget begrænset hvad som kan gå i stykker ift. en alm. bil. Plus der er 8 års garanti på det der batter...
Sider: « 1 2 3