Helt enig med at vestjylland er mere trængende. Men det kan være at der er nogle forhandlinger der trækker ud.
Men må da håbe de er klar til sommerferien.
Helt enig med at vestjylland er mere trængende. Men det kan være at der er nogle forhandlinger der trækker ud.
Men må da håbe de er klar til sommerferien.
Når man kommer fra f.eks. Esbjerg og skal retur til Århus, er Middelfart eller Rødekro noget af en omvej. Der vil Hedensted være fin.
/Martin
Dejligt med flere superchargers, jeg synes dog ikke jeg savner en ved Hedensted når man har Aarhus, Middelfart og Rødekro. Vestjylland og Aalborg trænger i min optik mere.
Vestjylland og Nordsjælland :-) Tror deres strategi er destination chargers. Hvor der nu kommer en hos kabel parken i Hvide Sande
Vestjylland og Nordsjælland :-) Tror deres strategi er destination chargers. Hvor der nu kommer en hos kabel parken i Hvide Sande
Også fint med udbygning af destination chargers (DeC?) men de fleste steder kræver man er gæst, logerende eller på anden måde kunde. Ikke altid man lige gider overnatte et fancy sted bare for at lade 11kW et par timer.
På Ærø kan man dog lade 5 (fem) steder på destination chargere uden noget halløj!
Har netop installeret destination chargere på min arbejdsplads. Ranum Efterskole ved Løgstør. <br />
Selvfølgelig public!! Det er lidt småligt at man skal være gæst de fleste steder for at må benytte. <br />
Cheap shot - der findes en del destinations chargers der er placeret steder hvor der med rimelighed kan siges at komme en del flere brugere end I kommer til at opleve på Ranum Efterskole. Jeg vil gerne sætte en hund på at jeres primære forbrug vil være eget brug og så folk med ærinder hos jer (forældre og andre besøgende).
Hertil kommer at nogle af de tidlige destinations chargers oplevede misbrug i form af at lokale benyttede dem som deres primære opladning.
Elnino: Hvorfor er det småligt, det koster ca. 25 kroner i timen at levere strøm til en Tesla. Hvorfor skal man bare forære dem væk til alle der vil kigge forbi?
Jeg synes det er fint det er noget hoteller, moteller, campingpladser osv kan tilbyde deres kunder i forbindelse med de overnatter på stedet. Det sikrer også bedre at der rent faktisk er plads ved laderen når man kommer og den ikke er optaget af en lokal der vil spare 50-75 kroner i døgnet...
/Martin
Også fint med udbygning af destination chargers (DeC?) men de fleste steder kræver man er gæst, logerende eller på anden måde kunde. Ikke altid man lige gider overnatte et fancy sted bare for at lade 11kW et par timer.
På Ærø kan man dog lade 5 (fem) steder på destination chargere uden noget halløj!
Jeg vil nu godt rose Destination Charging. Selv om det kuns er 11kW er det fint fordi man jo spiser eller sover medens man lader. Og Destination Charging er bedre end f.eks. Comwell, som forsikrer at man kan lade på hotellet, men så har en Clever løsning hvor man desværre har forlagt Clever kortet. Så kan man bruge sit eget Clever nød kort og betale 3,5 kr/kWh. Nej tak!
Edit! Næ, vistnok snarere 5,5 kr/kWh:-( Meget svært at finde gældende priser på Clever!
Der er flere destination chargeres der tilbyder 22 kW og så hjælper et par timer ganske pænt. Det er selvfølgelig kedeligt, hvis man ikke har bestilt dual chargers, men for os der har, så er det ganske fint :-)
Det var ikke så meget ladeeffekten jeg hentydede til... 11 kW er rigeligt fint til mit behov.
Hvis jeg overnatter et sted samt lader på bilen, så er 230V 10-13A også meget fint.
Ja var forbi forleden, de fleste fødder var placeret og ud fra det at bedømme, ligner det 16.
Ironi kan forekomme i nedenstående...
Det er da fantastisk at Jylland bliver overbroderet med SuC'er, og at Tesla stadigvæk totalt overhører behovet for en SuC til pendlere igennem Nordsjælland. Ikke til os der bor der (!) - til fx nordmænd og svenskere som er på vej igennem Nsj, og som kunne lade sidst gang 150km væk oppe i Falkenberg inden de sejlede over Helsingør-Helsingborg. Alternativt en SuC i Helsingborg.
Nåh, det kommer aldrig til at ske - men jeg giver ikke op :)
Det er da fantastisk at Jylland bliver overbroderet med SuC'er, og at Tesla stadigvæk totalt overhører behovet for en SuC til pendlere igennem Nordsjælland. Ikke til os der bor der (!) - til fx nordmænd og svenskere som er på vej igennem Nsj, og som kunne lade sidst gang 150km væk oppe i Falkenberg inden de sejlede over Helsingør-Helsingborg. Alternativt en SuC i Helsingborg.
Der kommer snart en SC i Halmstad. Det er måske ikke optimalt, men det er trods alt 40 km mindre end fra Falkenberg.
Mos, Halmstad er ikke stykke på vejen og ikke nok. Kør lige fra halmstad og besøg Louisiana hos mig i Humlebæk. De når ikke hjem igen i en model 70. Og nej, ingen vil over broen på vej retur.
Jeg forstår ikke din kommentar "Halmstad er ikke stykke på vejen og ikke nok". Fra Halmstad er der ca. 100 km til Louisiana Museum i Humlebæk. Jeg tror, man skal køre temmelig råddent, selv i en 70'er, hvis man ikke kan køre 100 km t/r på en fuld opladning. 140 km t/r fra Falkenberg SC kan også snildt gøres i en 70'er, men så skal man ikke køre alt for stærkt.
Jeg har sjovt nok for længe siden skrevet til netop Louisiana og fortalt dem om, hvordan de kunne f destinations chargere fra Tesla. Men de har ikke svaret mig på min henvendelse. Så det....