Loading...
dk

Touchscreen er gået i sort, men bilen virker fint. | Tesla Forum

Reklame
BPBach
BPBach Oct 9

Ja vores skærm gik i sort i slagelse, hvorved jeg ikke kunne lade, Tesla kom med en låne bil da jeg skulle til Jylland til møde , bilen blev  færdig senere på dagen, de kunne ikke reboote skærmen, så de måtte lægge ny software i bilen for at få liv i skærmen, har kørt siden. Det var ligesom om at den var fyldt op af data. 

Dalgaard
Dalgaard Oct 14
Beklager meget jeg ikke har svaret tilbage før.
Det fik en lykkelig udgang. Tesla Aarhus fik skærmen genstartet men oplyste samtidigt, at det kunne opstå igen, og at de så næppe kunne reparere det. Men denne gang var det uden betaling.
I øvrigt en super fin service. Tesla Aarhus hentede og leverede bilen på mit arbejde i Aalborg.
DavidS90D
DavidS90D Oct 14
Citat fra Dalgaard
...at det kunne opstå igen, og at de så næppe kunne reparere det.

Tak for update og helt uden mundkurv for det var der jo heller ikke tale om.

Nej de kan nok ikke ordne den næste gang med en reset hvis den er helt brændt af..men hvad vil de så gøre? Og du fik selvfølgelig fortalt du ikke forventer dette "issue" skal blive en økonomisk byrde for dig. Jeg ser ikke på MCU som en sliddel på niveau med bremser, dæk eller sandblæste ruder. 

Fik du oplyst hvordan Tesla Århus fik genstartet MCU? Var den fyldt med SW lort eller hvad ??

Forummets indlæg er redigeret af DavidS90D Oct 14
mbk
mbk Oct 14
Quote from DavidS90D
 Jeg ser ikke på MCU som en sliddel på niveau med bremser, dæk eller sandblæste ruder. 

Fik du oplyst hvordan Tesla Århus fik genstartet MCU? Var den fyldt med SW lort eller hvad ??

Jeg er lidt fristet af at prøve på at få fat i det  nvidia vcm kort, men der er ikke rigtigt noget på ebay. Jeg burde nok også bruge tiden på noget mere fornuftigt, når jeg formenligt ikke får issuet :D

Dalgaard
Dalgaard Oct 26
Mange tak for input :-)
Jeg har desværre ikke styr på de nærmere tekniske betegnelser og vil selvfølgelig gøre det jeg kan for ikke at betale, hvis det skulle ske igen. Og her kan jeg godt frygte, det snart kan ske, da der modsat tidligere ofte er brug for en reset.
Findes der en god løsning, er jeg meget lydhør, hvis det skulle ske.
mbk
mbk Oct 26

Hvis man kunne få printet der går til fra anden kilde, ville det måske være muligt at lave en billig opgradering. Printet bliver brugt af flere bilproducenter end Tesla, f. Eks. Audi, men jeg har ikke fundet printet på eBay endnu.

Tætteste på er dette, det er dog en Tegra 2, så en generation tidligere: https://www.ebay.com/itm/NVIDIA-T20AG-SH-A4-dispaly-card-for-car-multimedia-MMI-system-NEW-Last-piece/112616578074?hash=item1a38789c1a:g:j-gAAOSw5cNYhwDy

mbk
mbk Oct 27

Ser ud somom man skal op i Audi fra 2012 før de bruger samme CPU og nok print som Tesla.

Det skulle sidde i en A3, så det burde være noget nemmere at finde printet i sådan en end i en Tesla.

http://www.fourtitude.com/news/publish/Audi_News/article_7401.shtml

mbk
mbk Oct 27
P85DK
P85DK Oct 27

Godt arbejde, så bør det ihvertfald være muligt at finde reservedelen, hvis man er til DIY

mbk
mbk Oct 27
Quote from P85DK

Godt arbejde, så bør det ihvertfald være muligt at finde reservedelen, hvis man er til DIY

Jeg har ikke fulgt det tæt, men umiddelbart ser det ud til at der er nogle der prøver at dumpe image fra Nvidia VCM kortet. 

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2120849/

I så fald er der ikke langt til en løsning. Nok heller ikke ret langt fra at flere kan lege med software opgraderinger såsom S85 > P85, og måske S90D til P90D hvis man får fat i en anden bagmotor osv. Dog vil det nok give mest mening at sælge sin S90D privat og købe en P90D hos Tesla, prisforskellen ser ud til at være ret beskeden.

DavidS90D
DavidS90D Oct 27
Der kan laves meget DIY men hvor meget kan skiftes uden det skal programmeres hos Tesla?
Man kan f.eks. selv skifte simple dørhåndtag og lign. men hvad med styrebokse, MCU, DU?
mbk
mbk Oct 27
Quote from DavidS90D Der kan laves meget DIY men hvor meget kan skiftes uden det skal programmeres hos Tesla?
Man kan f.eks. selv skifte simple dørhåndtag og lign. men hvad med styrebokse, MCU, DU?
Man kan skifte DU I Model S, men ikke i Model X da drive unit er kryptografisk signeret, det er faktisk noget rigtig skod for DIY.
Hvis man får software image ud af Nvidia Vcm kortet og over på et andet, kan det sagtens være at bilen er fuldstændig ligeglad med den ændring, det er noget wk057 og Ingenier kan, men derfor er det jo ikke tilgængeligt for enhver. Udviklingen for Tesla er desværre mod mere lukkethed. 
Sider: « 1 2 3 4 5 6
Reklame