Loading...
dk

Touchscreen er gået i sort, men bilen virker fint. | Tesla Forum

DavidS90D
DavidS90D Oct 14 '17
Citat fra Dalgaard
...at det kunne opstå igen, og at de så næppe kunne reparere det.

Tak for update og helt uden mundkurv for det var der jo heller ikke tale om.

Nej de kan nok ikke ordne den næste gang med en reset hvis den er helt brændt af..men hvad vil de så gøre? Og du fik selvfølgelig fortalt du ikke forventer dette "issue" skal blive en økonomisk byrde for dig. Jeg ser ikke på MCU som en sliddel på niveau med bremser, dæk eller sandblæste ruder. 

Fik du oplyst hvordan Tesla Århus fik genstartet MCU? Var den fyldt med SW lort eller hvad ??

 

Forummets indlæg er redigeret af DavidS90D Oct 14 '17
mbk
mbk Oct 14 '17
Quote from DavidS90D
 Jeg ser ikke på MCU som en sliddel på niveau med bremser, dæk eller sandblæste ruder. 

Fik du oplyst hvordan Tesla Århus fik genstartet MCU? Var den fyldt med SW lort eller hvad ??

 

Jeg er lidt fristet af at prøve på at få fat i det  nvidia vcm kort, men der er ikke rigtigt noget på ebay. Jeg burde nok også bruge tiden på noget mere fornuftigt, når jeg formenligt ikke får issuet :D

Dalgaard
Dalgaard Oct 26 '17
Mange tak for input :-)
Jeg har desværre ikke styr på de nærmere tekniske betegnelser og vil selvfølgelig gøre det jeg kan for ikke at betale, hvis det skulle ske igen. Og her kan jeg godt frygte, det snart kan ske, da der modsat tidligere ofte er brug for en reset.
Findes der en god løsning, er jeg meget lydhør, hvis det skulle ske.
mbk
mbk Oct 26 '17

Hvis man kunne få printet der går til fra anden kilde, ville det måske være muligt at lave en billig opgradering. Printet bliver brugt af flere bilproducenter end Tesla, f. Eks. Audi, men jeg har ikke fundet printet på eBay endnu.

Tætteste på er dette, det er dog en Tegra 2, så en generation tidligere: https://www.ebay.com/itm/NVIDIA-T20AG-SH-A4-dispaly-card-for-car-multimedia-MMI-system-NEW-Last-piece/112616578074?hash=item1a38789c1a:g:j-gAAOSw5cNYhwDy

mbk
mbk Oct 27 '17

Ser ud somom man skal op i Audi fra 2012 før de bruger samme CPU og nok print som Tesla.

Det skulle sidde i en A3, så det burde være noget nemmere at finde printet i sådan en end i en Tesla.

http://www.fourtitude.com/news/publish/Audi_News/article_7401.shtml

mbk
mbk Oct 27 '17
P85DK
P85DK Oct 27 '17

Godt arbejde, så bør det ihvertfald være muligt at finde reservedelen, hvis man er til DIY

mbk
mbk Oct 27 '17
Quote from P85DK

Godt arbejde, så bør det ihvertfald være muligt at finde reservedelen, hvis man er til DIY

Jeg har ikke fulgt det tæt, men umiddelbart ser det ud til at der er nogle der prøver at dumpe image fra Nvidia VCM kortet. 

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/2120849/

I så fald er der ikke langt til en løsning. Nok heller ikke ret langt fra at flere kan lege med software opgraderinger såsom S85 > P85, og måske S90D til P90D hvis man får fat i en anden bagmotor osv. Dog vil det nok give mest mening at sælge sin S90D privat og købe en P90D hos Tesla, prisforskellen ser ud til at være ret beskeden.

DavidS90D
DavidS90D Oct 27 '17
Der kan laves meget DIY men hvor meget kan skiftes uden det skal programmeres hos Tesla?
Man kan f.eks. selv skifte simple dørhåndtag og lign. men hvad med styrebokse, MCU, DU?
mbk
mbk Oct 27 '17
Quote from DavidS90D Der kan laves meget DIY men hvor meget kan skiftes uden det skal programmeres hos Tesla?
Man kan f.eks. selv skifte simple dørhåndtag og lign. men hvad med styrebokse, MCU, DU?
Man kan skifte DU I Model S, men ikke i Model X da drive unit er kryptografisk signeret, det er faktisk noget rigtig skod for DIY.
Hvis man får software image ud af Nvidia Vcm kortet og over på et andet, kan det sagtens være at bilen er fuldstændig ligeglad med den ændring, det er noget wk057 og Ingenier kan, men derfor er det jo ikke tilgængeligt for enhver. Udviklingen for Tesla er desværre mod mere lukkethed. 
ronnie
ronnie May 10 '19

 

HAR DU OGSÅ FÅET UDSKIFTET SKÆRM?

Jeg har oplevet samme med at skifte en skærm (og skulle betale for det) og kører nu en sag mod Tesla ift. at få udleveret reservedelen og i øvrigt argumentere for at der er tale om en konstruktionsfejl og den derfor også skal skiftes uden betaling.

I den forbindelse vil jeg gerne høre fra dem af jer der har oplevet at skærmen er gået i stykker - uanset om det er på garanti eller udenfor. Skriv en personlig besked herinde med din mail og så laver jeg et samlet overblik.

Ligeledes vil jeg rigtigt gerne hvis nogen kan sende link til steder hvor problemet beskrives. Som jeg forstår det er en computerdel underdimensioneret ift. de opgaver den skal løse og er der for en tikkende bombe. Hvis jeg får en dommers ord for at få den udleveret vil jeg gerne have den testet af en uvildig part som DTU. Hvis nogen har inputs til dette må I gerne skrive til mig også.

Jeg er stor fan af Tesla og deres biler og alle de dygtige og søde mennesker der arbejder der som hver dag giver god service til alle os ejere. Derfor er det ærgerligt at de har nogle overordnede regler som i dette tilfælde ødelægger oplevelsen. Men lad os nu se om ikke vi kan få ændret det... virker som om det er et ret stort problem.

 

Citat fra Gor

Hej,

Min tesla, fik sort skærm imorges, da jeg skulle til at køre, har prøvet at reboote skærmen, men den reagerede ikke på det. Hvad skal jeg gøre? 

Ps. bilen kører uden problemer, det er bare skærmen der er sort. 

mvh. 

tintin
tintin May 10 '19

Ronnie

Jeg har fået skiftet skærm på garantien for godt et års tid siden.

fmm1000
fmm1000 May 10 '19
Ronie, du skal gå ind på facebook. Tesla owners club denmark. Der er en masse snak lige nu og en er ved at prøve at fixe en løsning.
KimT
KimT May 10 '19
Citat fra fmm1000 Ronie, du skal gå ind på facebook. Tesla owners club denmark. Der er en masse snak lige nu og en er ved at prøve at fixe en løsning.

Trist at det skal flyttes over på sådan en platform. Det er absolut ikke egnet til at erstatte er decideret forum. Information drukner/forsvinder med det resultat at det samme postet igen og igen, og man kan ikke finde tilbage til noget.

Skrevet af en som ALDRIG får en facebook profil..... 

Gustavsfar
Gustavsfar May 10 '19

Jeg har jo også fået skiftet skærm for nylig uden for garanti til den nette sum af 22.500 kr. 

Tesla var hverken til at hugge eller stikke uanset argumenter, og min viden om netop det som Ronnie beretter om vedr. konstruktionsfejl og underdimensionering samt unødvendig meget logning.

Browseren i min nye skærm er i øvrigt aldeles ubrugelig. Den vil INTET loade. Har skrevet til Tesla, men har intet hørt tilbage.

Er også som udgangspunkt selv stor Tesla fan, og prøvede at lære dem lidt om godt købmandsskab men intet hjalp. På sigt kan ting som dette gøre at Tesla kan ske at knække nakken, da det giver meget dårlig omtale, og eksisterende kunder vil kraftigt overveje om det skal være en Tesla igen næste gang. Var næppe sket hos fx. Toyota.

Forventede selvfølgelig ikke at de gav mig en ny skærm per kulance (og nye p-bremser og nye håndtag osv) for så kan vi være helt sikre på at Tesla ikke ville eksistere længere. Forventede blot en vis imødekommenhed fra dem når nu der er tale om en åbenlys fejl fra deres side.

@ronnie

Har du overvejet at grunden til at du får en renoveret skærm i er for at holde omkostningerne nede, da en ny skærm muligvis koster langt mere. Derfor kan du sikkert ikke få den gamle udleveret, da denne også renoveres og sættes i en anden bil...

 

Hold det venligst her på forum! Det er jo ikke alle der har Facebook inkl. undertegnede.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 10 '19
TSLARules
TSLARules May 13 '19

Hej. Min skærm gik i sort for 3 uger siden. Ringede til Tesla Service, og han kunne godt komme i kontakt med bilen. Bil på værksted dagen efter, og efter en del neglebideri vendte de tilbage med at det var et "firmware" issue. Det var heldigvis ikke nødvendigt at skifte skærmen (men kigger ængsteligt på den hver morgen, for at se om den starter op).

Fra fakturaen:

Problem: Touchscreen helt sort scroll reset ingen effekt.

Afhjælpning: General Diagnosis
MCU recovered from black screen.
Firmware installed 2 times to overwrite corrupted files.
Factory reset recommended.
Factory reset performed.
MCU works as designed.

Det har hjulpet - så jeg håber at det var det - Betaling: ca. 3.000 DKK, incl moms og lejebil.

Der blev også lavet følgende, uden betaling (garanti, selvom at jeg er langt udenfor garantien):

1: STEEL BOLTS FOR BOSCH STEERING GEAR (1460671-00-A). Det var vist en sikkerhedsindkaldelse fra sidste år

2: MS-EU Passenger Airbag ASSY (PAB) (1463363-90-A): Den har jeg ikke hørt om

3: LGT Drain Plog (1061808-00-B): Tænker at at LGT er "liftgate" - man har ikke kunne finde dem.

RONNIE: Håber at du kan bruge dette i din undersøgelse.

Roland

KimT
KimT May 13 '19

Airbag - var det ikke den genereller der har været fremme et par gange, som stor set har ramt samtlige bilfabrikker. Mener det er en Japansk producent.

Edit - har da fået en mail fra Tesla d. 19/1

Som del af industriens tilbagekaldelse af biler med Takata-airbags, tilbagekaldes visse Model S fra 2014-2016. Disse airbags har Tesla i sinde at udskifte, da vores kunders sikkerhed er altafgørende. Vi foretager nu denne tilbagekaldelse, selvom vi ikke har oplevet sprængte airbags eller andre lignende hændelser i Teslas biler. Hvis du ejer en Model S fra 2014-2016, der er omfattet af denne tilbagekaldelse, kontakter Tesla dig for at aftale en service til udskiftning. Du behøver på nuværende tidspunkt ikke at foretage dig noget. Som med de mange millioner andre biler med Takata-airbagsforetages denne tilbagekaldelse i henhold til den tidsplan, der tidligere er fastlagt af NHTSA (United States National Highway Traffic Safety Administration). I henhold til denne tidsplan begyndte tilbagekaldelsen af Model S fra 2012 i 2017, blev udvidet til Model S fra 2013 i 2018 og bliver nu udvidet til at omfatte Model S fra 2014-2016. Tesla har fulgt samme tidsplan for udskiftninger i andre lande – selvom lokale myndigheder ikke har påkrævet en tilbagekaldelse. Som udtalt af NHTSA behøver kunder ikke at bekymre sig om tilbagekaldte airbags i deres biler, før de modtager en officiel tilbagekaldelse. Denne tidsplan for tilbagekaldelse og udskiftning sikrer, at kunderne får tilstrækkelig tid til at udskifte de tilbagekaldte airbags, før de udgør en sikkerhedsrisiko. Airbag-udløserne fra Takata bliver kun defekte baseret på forskellige faktorer, herunder alder. Denne Takata-tilbagekaldelse, der omfatter hele branchen, påvirker ikke Teslas Model S fremstillet efter midten af december 2016. Tilbagekaldelsen påvirker heller ikke Tesla Roadster, Model X eller Model 3. Disse biler indeholder ikke den type airbag-udløsere, som indgår i denne tilbagekaldelse. Yderligere information, ofte stillede spørgsmål og andre oplysninger om denne tilbagekaldelse kan du finde ved at besøge siden Tilbagekaldelsesoplysninger. Hvis du skulle have brug for yderligere hjælp, kan du også kontakte os pr. telefon på 80 71 1024 eller via mail på ServiceHelpEU@tesla.com. Tak, fordi du er Tesla-kunde og arbejder sammen med os for at garantere din sikkerhed. Vi beklager ulejligheden.
Forummets indlæg er redigeret af KimT May 13 '19
Michael84
Michael84 Jun 27 '19

Hej alle.

 

Til Jer der har fået lavet et quickfix til et par tusind - har det holdt eller var det bare at udsætte udskiftningen?

Sider: « 1 2 3 4 5 6