Loading...
dk

Tesla Model X | Tesla Forum

Reklame
Lasse
Lasse Jun 14
Citat fra DeaconWP

Hej igen Lasse.

Den er svær.

Jeg synes de sorte fælge er fede til min Signature Red. Men de kan jo laves af den også fine 20 " sølvgrå Slipstream. Jge købte dem egentlig kun, fordi jeg havde den opfattelse, at de var inkluderet i prisen på min bil.

Konen snakker om, om ikke vi skulle sælge dem, når vi skal have nye dæk. Grundet det lidt højere støj niveau. Så nej til de 22 ", hvis det var i dag.

Premium? Tja, det er svært. Jeg synes der mangler det køl i sæderne, som jeg synes er rigtig godt...

Kurvelyset i tre trin er fedt. Jeg bruger jo næsten aldrig tågelygterne. Det dæmpede lys i kabinen er behageligt. Alkantaraen vækker beundring hos gæster. Læder siderne på B stolperne er sarte for slid. Det er da fedt, at døren åbner og lukker automatisk, og at passager døren også kan åbnes med et dobbeltklik efter en software update.

Luft filteret er godt når vi kører forbi en svineproducent. Men vi mangler jo så også Rapsmarkerne.

Det er mange penge, så i dag ville jeg have svært ved at købe den, uden det køl/ventilation.

Ikke detso mindre er det tilvalgt i begge vores biler.

Hvad er: køl i sæderne?
DeaconWP
DeaconWP Jun 14

Tidligere var der et luft cirkulations blæser sytem i forstolene, i biler med Premium Interiør pakken.

Det cirkulerer luften i stoleryggen, og måske også i sædet, kva min søn, som altid tænder det, så fruen der sidder bagved fryser sine fødder.

Nogle har påstået, at det ikke virker, men vi er nu meget glade for det, da der så ikke bliver så "klamt" på ryggen i lædersædet.

DeaconWP
DeaconWP Jun 14

En af de første ting min store knægt brokkede sig over var, at der mangler armlæn på 2. stolerække. Men jeg vil nu ikke købe den ikke demonterbare midterkonsol med alligevel, da jeg er meget glad for hullet i midten. Der står vore kompressor drevne køletaske, når vi er på ferie. Og hunden kan bedre manønvere rund mellem sæderne fra helt bag til midten, når den ikke er der.

Lasse
Lasse Jun 14
Citat fra DeaconWP

En af de første ting min store knægt brokkede sig over var, at der mangler armlæn på 2. stolerække. Men jeg vil nu ikke købe den ikke demonterbare midterkonsol med alligevel, da jeg er meget glad for hullet i midten. Der står vore kompressor drevne køletaske, når vi er på ferie. Og hunden kan bedre manønvere rund mellem sæderne fra helt bag til midten, når den ikke er der.

DeaconWP: (og alle andre) tusind tak for alle jeres tilbagemeldinger,
Lasse
Lasse Jun 14

Hej ALLE: Tusind tak for alle jeres tilbagemeldinger, nu må jeg bruge weekenden til at tænke over min bestilling.. - Er "kun" i tvivl om 20" eller 22". Hvad har i andre gjort med vinterdæk?

DeaconWP
DeaconWP Jun 14

Originale Tesla 20" Slipstream. Det er også "Staggered" fælge på en X.

Kiefer
Kiefer Jun 14

Lasse: Jeg ville heller ikke vælge Premium pakke i adg, men jeg kunne godt finde på vælge 22" fælge til bilen. Men siden det er en konebil, så ville det nok ikke være en option, så jeg må nøjes med mine 21" på Model S'en :-)

Det med at lukke alle døre med et enkelt tryk virker også uden Premium pakke. Der er altså ikke ret meget i den pakke der er interessant, udover en ledning til 250 kroner, der kan købes separat:

Den indeholder:

• Fordøre der kan åbne automatisk. Ville jeg aldrig benytte selv, og har snakket med andre X-ejere der har slået det fra
  • HEPA filter og kulfilter til luften.
  • Lidt ekstra LED belysning.
  • Lidt ekstra læderinteriør.
  • LED tågelygter. De var vist ikke med oprindeligt, men var en del af standardpakken tidligere

Så er det de 41.100,- eks afgift værd...?

Og så det med at slentre væk fra bilen uden at kigge sig tilbage, det vil jeg aldrig gøre, med en Model X ved du aldrig hvad bilen selv finder på ;-)

Den fedeste funktion er nu nok stadig trækket, der er ikke noget der vækker mere opmærksomhed end at køre på genbrugspladsen i en Model X med trailer :-)

Hvad angår vinterdæk, har vi købt et sæt 20" til vinter, så vi både har 20" sommer og vinter. Men personligt, er økonomien til det ville jeg vælge 22" til sommerdækkene.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 15
Lasse
Lasse Jun 15
Citat fra Kiefer

Lasse: Jeg ville heller ikke vælge Premium pakke i adg, men jeg kunne godt finde på vælge 22" fælge til bilen. Men siden det er en konebil, så ville det nok ikke være en option, så jeg må nøjes med mine 21" på Model S'en :-)

Det med at lukke alle døre med et enkelt tryk virker også uden Premium pakke. Der er altså ikke ret meget i den pakke der er interessant, udover en ledning til 250 kroner, der kan købes separat:

Den indeholder:

• Fordøre der kan åbne automatisk. Ville jeg aldrig benytte selv, og har snakket med andre X-ejere der har slået det fra
  • HEPA filter og kulfilter til luften.
  • Lidt ekstra LED belysning.
  • Lidt ekstra læderinteriør.
  • LED tågelygter. De var vist ikke med oprindeligt, men var en del af standardpakken tidligere

Så er det de 41.100,- eks afgift værd...?

Og så det med at slentre væk fra bilen uden at kigge sig tilbage, det vil jeg aldrig gøre, med en Model X ved du aldrig hvad bilen selv finder på ;-)

Den fedeste funktion er nu nok stadig trækket, der er ikke noget der vækker mere opmærksomhed end at køre på genbrugspladsen i en Model X med trailer :-)

Hvad angår vinterdæk, har vi købt et sæt 20" til vinter, så vi både har 20" sommer og vinter. Men personligt, er økonomien til det ville jeg vælge 22" til sommerdækkene.

/Martin

Kiefer: Er det bedst at købe de vinterdæk Tesla tilbyder på hjemmesiden? - eller køber man vinterdæk her i DK?
MOS
MOS Jun 15
Citat fra DeaconWP

Jeg synes ikke de store 22" bruger nævneværdigt mere strøm end mine 20" vinterhjul. Men måske er det fordi vejret så er bedre. Jeg har samme forbrug på vinterens 20 " kørsel og sommerens 22" kørsel.

Min Model S bruger ca. 20% mere energi om vinteren ift. om sommeren med samme kørselsmønster, samme hjul og samme dæk. Det højere forbrug om vinteren skyldes naturligvis den lavere temperatur.

Så hvis din bruger lige meget energi sommer og vinter, så tyder noget på, at dine sommerhjul er ansvarlige for et ca. 20% merforbrug. Kan du afsløre, præcis hvilke dæk (mærke, model, dimensioner), du kører på hhv. sommer og vinter. Det kunne være interessant at vide.

Lasse
Lasse Jun 15
Citat fra DeaconWP

Prøv at spørge om, hvad de 22 " Sorte Onyx hjul koster som købe uden bil. De 50.000 kroner er jo plus afgift, så de løber op i 65.000 kroner. Og så mangler du jo fælge til et sæt vinter dæk. Det koster omkring 28.000 kroner for et sæt vinterhjul. Så du giver reelt 93.000 for de 22 " hjul.

DeaconWP: Prisen for 22" Onyx hjul hvis jeg køber dem senere ved Tesla er, inkl. alle sensorer, kapsler osv.: 60.539,70,- inkl. moms. + montering 650kr. oveni.
P85DK
P85DK Jun 15
Quote from Kiefer

whatever tickles your pickle ;-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jun 15
DeaconWP
DeaconWP Jun 15

Lasse, så er der da ingen tvivl vel? De skal da købes senere så. For så har du jo et sæt fælge og sommerdæk gratis med.

Jeg vil godt overtage dine sommerdæk fra de 20" hjul du køber med, hvis du skifter til vinterdæk på dem.

Altså, jeg er meget overrasket over den pris. En model X stiger 65.000 kroner i pris, når du vælger 22 " hjulene. Og så får du ikke de 20" hjul med.

Du sparer altså over 30.000 kroner, ved at købe dem som eftermontering.

Det var da godt jeg fik påpeget det for dig.

Lasse
Lasse Jun 15
Citat fra DeaconWP

Lasse, så er der da ingen tvivl vel? De skal da købes senere så. For så har du jo et sæt fælge og sommerdæk gratis med.

Jeg vil godt overtage dine sommerdæk fra de 20" hjul du køber med, hvis du skifter til vinterdæk på dem.

Altså, jeg er meget overrasket over den pris. En model X stiger 65.000 kroner i pris, når du vælger 22 " hjulene. Og så får du ikke de 20" hjul med.

Du sparer altså over 30.000 kroner, ved at købe dem som eftermontering.

Det var da godt jeg fik påpeget det for dig.

DeaconWP: Det er da helt vildt!! - Det er sgu godt gennemskuet…Jeg køber 22” senere, og får monteret vinterdæk på de 20" hjul der er på bilen. Så kan du overtage mine sommerdæk. //Lasse

Kiefer
Kiefer Jun 15

Lasse: Jeg ved ikke hvilke vinterdæk det er Tesla tilbyder. Jeg ville nok undersøge det og så vælge dem du synes er bedst til prisen. 

Kiefer
Kiefer Jun 19

Lige en detalje omkring bilen som mange måske overser. Vi havde i går ladet bilen stå ude hele dagen i direkte sollys, og man kunne tydeligt høre at aircon en gang imellem gik igang. På APP'en stod aircon til at være off.

Men på intet tidspunkt i går var der over 40 grader inde i bilen. Bilen holdt sig mellem 35 og 40 uanset hvor varmt der måtte være udenfor.

Det kostede ca. 5km på rækkevidden at have bilen stående i solen. Jeg er lidt i tvivl om vores Model S har fået samme funktion.

Det ser jeg så i dag, hvor den har fået lov til at stå i solen hele dagen i dag  :-)

/Martin

P85DK
P85DK Jun 19

Har Model S også - det kom med en sw update for ca. 1 år siden. Det en always-on max temp control.

https://twitter.com/elonmusk/status/778602694399320065?lang=da

KimT
KimT Jun 19

Mener ikke man kan aktivere denne funktion hvis man har aktiveret alarmen

Klaus_
Klaus_ Jun 19

@KimT, korrekt. Alarmen (eller er det måske bare tilt/intrusion-delen der skal være slået fra?) skal være slået fra, for at max-temp funktionen kan slåes til.    [for S'eren hvertfald, mon ikke det er det samme på X?]

Kiefer
Kiefer Jun 19

Nååh, derfor det virker i vores Model X, alarmen har vi måtte slå fra igen igen indtil bilen næste gang har været omkring Tesla...

/Martin

Lasse
Lasse Jun 20

Er der nogle der har valgt ”Premium Lyd” pakken til 22.800 kr. i jeres Model X? – kan den anbefales?, eller er det spild af penge? /Lasse

Sider: « 1 2 3 »
Reklame