Loading...
dk

Ny firmware giver flere restriktioner | Tesla Forum

Reklame
TSLA
TSLA Jul 23

Ja, men en ting er hvad der er smart - en anden ting er hvad der er!

tintin
tintin Jul 29

Jeg fik for 2 uger siden skiftet skærm hos Tesla i Århus. Nu kan jeg ikke komme på WiFi. Bilen finder alle WiFi i nabolaget men ikke min egen. 

Nogen der har oplevet det? og hvad kan jeg evntuelt forsøge. Jeg har bootet begge skærme og sågar resettet til fabriks indstillinger men intet løser problemet.  

fmm1000
fmm1000 Jul 29

Egentlig er der ikke den store grund til at koble den på ens eget wifi.
Så bruger den bare det, når den uploader data.
Nu er jeg selv så uheldig at have 0,7 mb i upload og havde jeg en ap2-bil ville Teslaens uploads af videoer fuldstændig tvinge mit wifi i knæ.

Ja det virker til man hurtigere får opdateringer, når bilen er på wifi, men det sidste halve år er det vist stort set kun bugfixes, så dem lever jeg med at skulle vente nogle dage på :-).

MicTheCat
MicTheCat Jul 29
@Tintin. Har du både 2.4 og 5 GHz wifi. Måske din bil kun kan modtage på det ene bånd. PS. Var det din bil der blev leveret tilbage samtidig med min hvor de var to der leverede og så kunne tage din lånebil hjem?
Stone
Stone Jul 30

@Tintin Jeg har haft præcis samme problem har løst det ved at sætte en extender op i carporten hvor der både er 2,4 og 5 GHz

tintin
tintin Jul 30

Stone. Da du havde problemet kunne du da se naboernes WiFi men ikke dit eget? Når jeg søger finder bilen omkring 20 WiFi fra nabolaget men ikke mit eget. Problemet opstod først efter at skærmen blev skiftet så det er lidt påfalden. Jeg vil prøve med en extender men ellers må jeg snakke med Tesla i morgen.

tintin
tintin Jul 30

MicTheCat. Da jeg fik min bil retur var der kun en chauffør, en yngre dame, hun nævnte ikke noget om at hun havde sat en anden af men det er jo da muligt

Stone
Stone Jul 30
@Tintin ja præcis blev noget frustreret over at kunne se alle andre naboers wifi men ikke mit eget - så extenderen har afhjulpet dette
tintin
tintin Jul 30

Stone. tak for tippet. Har nu WiFi i bilen via en extender. Bare pudsigt at det ikke var nødvendigt før skærm og computer blev skiftet

canel
canel Jul 31

Citat fra tintin

Stone. tak for tippet. Har nu WiFi i bilen via en extender. Bare pudsigt at det ikke var nødvendigt før skærm og computer blev skiftet

prøv at vende bilen den anden vej.

jeg mener at wifi antennen er indbygget i det ene side spejl. 

Johannelund
Johannelund Aug 6
Har været til et tesla arrangment hos tesla Aarhus, her fik jeg oplyst at tesla er ved at udskifte navigationen fra "Navigation" til "TomTom" fordi det gamle navigation ikke havde evnen/viljen til at opdaterer hastighedsbegrænsninger der er indlagt i kortmatrialet til Gps. Fik også oplyst at Tesla skiller softwarevedligehold i en Europærisk og en US del, så der skulle måske være håb for at de trafikfarlige baglygter uden kørelys
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Aug 7
TorbenS
TorbenS Aug 10

Der er åbenbart flere meninger om opdatering af navigationen.
https://electrek.co/2017/08/08/tesla-new-maps-navigation/​

Metguy2000
Metguy2000 Aug 18

Jeg formoder at den formynderiske tilgang med automatisk begrænsing af hastigheden i AP nu er permanent. Ihvertfald har det hos mig kørt uændret hen over sommeren. 

I denne tråd har der været fremsat en del formodninger om funktionen af AP. Jeg mener jeg har fundet ud af det meste og lister mine observationer her.

Ved aktivering af AP indstilles hastigheden efter GPS data og et lille hastighedstavle vises i skærmen. Har GPS’en ingen hastighedsdata for den aktuelle position indstilles hastigheden til standardværdien 70 km/t. 

Er hastigheden aflæst af et skilt tilsidesættes GPS data. Det sker typisk ved lokale hastighedsbegrænsninger, men virker også ved motortrafikveje.

AP genkender “ophør af lokal hastighedsbegrænsning” skiltet, og indstiller farten til GPS data, eller 70 km/t hvis der ikke er data.

Hastigheden øges aldrig til en højere hastighed end den der var aktuel da AP blev aktiveret. Aktiveres AP i by, forsættes således med 50 km/t også efter at have passeret bygrænsen.

På motorvej kan AP indstilles frit op til 150 km/t. Overskrides hastigheden ved manuel betjening deaktiveres AP indtil næste stop.

Desværre er der rigtigt mange strækninger hvor der ikke er data for hastighed, derfor virker 70 km/t som et ualmindeligt dårligt valg af standard hastighed. Da AP fungerer dårligt i bykørsel, ville en vægtning af landevejskørsel med 80 km/t fungere langt bedre. 

Jeg håber at Tesla opdager en stærkt reduceret brug af AP, og retter tilbage til den tidligere model med fri maximal hastighed, evt. kombineret med tilvalg af lokale hastighedsbegrænsning. Eller i det mindste retter standard hastigheden til 80 km/t + et evt. tillæg. Eller at den varslede overgang til ny navigationssoftware har en mere detaljeret hastighedsangivelse end nu.

thvestergaard
thvestergaard Aug 18
Quote from Metguy2000

Jeg formoder at den formynderiske tilgang med automatisk begrænsing af hastigheden i AP nu er permanent. Ihvertfald har det hos mig kørt uændret hen over sommeren... 

Jeg deler din tolkning af observationerne, og ja 70 km/t er et dårlig default valg. Dog har jeg en sjælden gang i mellem oplevet at der igen var "fri" hastighed på landevej, hvor AP kunne sættes op til 150km/t

Jeg benytter ofte at holde hastigheden med speederen, hvis det alligevel går "næsten" ligeud, og jeg bare skal følge med trafikken. Den beder dog ret ofte om at jeg skal holde i rettet, hvilket jeg dog altid gør med tommel og pege - nederst til højre. Men sikkerheden lider dog et knæk her, da TACC er sat ud af spillet og bilen nu ikke vil bremse når de bremser foran.

PeterE
PeterE Aug 18

Tjah, jeg er faktisk ikke helt enig - jeg har det ok med de 150km/t, hvis jeg vil kører hurtigere så tager jeg selv ansvaret - og det ansvar er alligevel mit. Jeg tror ikke at der er hastighedsdata i gps, det er der i der tilhørerende kortmateriale eller?

Jeg oplever at der er begrænsninger 'speed limited to...'  når vejen ikke er en motor- eller motortrafikvej, og det synes jeg egentlig er ok. Jeg mener ikke at autosteering i den nuværende form kan forsvares på hverken lande- en byveje - autosteering rammer desværre både kantsten og bløde trafikanter, og det synes jeg er en lidt dårlig ide. Så det da et start at man max må kører efter tavlerne. Bare min mening, jeg ved at mange er uenige. 

Og endelig om de 70km/t så er et godt valg når der ingen data er eller når skiltene ikke kan læses, det kan selvfølgelig diskuteres. Jeg havde nok valgt 80km/t. 

Metguy2000
Metguy2000 Aug 18

citat fra thvestergaard
 Dog har jeg en sjælden gang i mellem oplevet at der igen var "fri" hastighed på landevej, hvor AP kunne sættes op til 150km

Enig, men for mig har den været uændret den sidste mdr, men nu bruger jeg heller ikke AP så meget mere.

Citat fra PeterE

Jeg tror ikke at der er hastighedsdata i gps, det er der i der tilhørerende kortmateriale eller?

Jeg mener ikke at autosteering i den nuværende form kan forsvares på hverken lande- en byveje - autosteering rammer desværre både kantsten og bløde trafikanter, og det synes jeg er en lidt dårlig ide. 

Min kones Becker GPS viser også hastighedsgrænserne, og den har ingen internet forbindelse, så hastighedesdata er markeret på kortet. Prøv at søg open streetmap, da kan du som bruger tagge hastigheden.

Jeg nyder at kunne sætte AP på og slappe mere af, men det er bestemt ikke et autopilot, snarere en rigtig god assistent.

Sider: « 1 2 3 4 5
Reklame