Loading...
dk

Bestilt min nye Model X 100D :-) | Tesla Forum

Lasse
Lasse Jun 22 '17

Efter mange overvejelser, specielt bilens konfiguration, fik jeg endelig bestilt min nye Model X 100D, Så er det bare at vente, til levering i september (hvis man kan regne med det:-)

Min bestilling blev:

- Model X 100D
- Pearl White Multi-Coat Lakering
- 20” sølv Slipstream Fælge (bestilt 22" Onyx Black Turbine Wheels ved Tesla, prisen inkl. alle sensorer, kapsler osv.: 60.539 kr.
- Ultrahvide sæder
- Kulfiber opgradering
- Opgraderet Autopilot
- Seks sæder interiør
- Bugseringspakke
- Vinterpakke
- Premium Lyd

Har fravalgt Premium opgraderingspakker, da jeg ikke synes man får meget for 41.000 kr. samt selvkørende funktion til 27.400 kr.

Andre der går og venter på deres Model X?

Lasse Thomasn

MOS
MOS Jun 23 '17

Tillykke med din kommende Model X. Det bliver 3 lange måneder...

Er der egentlig nogen fordel ved at købe den med opgraderet autopilot fra start ift. at eftermontere den senere (f.eks. dagen efter levering)? Så vidt jeg kan forstå, koster opgraderet autopilot 45.700,- ekskl. afgift, hvilket inkl. afgift bliver til 59.410,-. Eftermontering koster 55.000,-, så her sparer man da lige 4.410,- eller er der noget, jeg har overset?

Kiefer
Kiefer Jun 25 '17

MOS: Det kunne jo evt være hvis man skal have bilen finansieret. Så kan man få det medfinansieret fra start via det selskab man benytter. Det er nok lidt svært efterfølgende.

Men ellers ville jeg give dig ret. Men er der ikke noget med at AP2 stadig ikke virker i forhold til AP1?

/Martin

mbk
mbk Jun 25 '17

@Kiefer der er nogle anmeldelser af AP1 mod AP2 på reddit

Men generelt er det vist stadig AP1 der har flest features, dog går der nok ikke så langt tid før der er AP2 der er bedst. I nogle af de 'lækkede' Model 3 billeder ser det ud til at Tesla er gået tilbage til dedikeret regn sensor, tror der er en serie AP2 biler der ikke har disse, da det skulle fikses i software, kan tage fejl. 

Jeg tror AP2 er mest feature rig inden nytår. Men Tesla skulle jo selv implementere hele AP funktionen fra AP1 i AP2, Teslas plan var at sætte samme chip fra Mobileeye i AP2 ved siden af deres egne, men så blev MobileEye mopset og de to blev uvenner offentligt. I den sammenhæng har de egentligt klaret sig rigtig flot, når man tænker på hvor mange år MobileEye har forædlet deres system, selvom det er underligt at høre om den kæmpe hardware opgradering, som så er næsten total funktionsløs på dag 1. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jun 25 '17
mbk
mbk Jun 26 '17

Par måneder gammel, der er jo allerede kommet opdateringer siden, men rimelig gennemgang:

https:///..._owners_perspective/

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jun 26 '17