Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /var/www/teslaforum.dk/public_html/ow_plugins/newsfeed/classes/event_handler.php on line 1444

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /var/www/teslaforum.dk/public_html/ow_libraries/jevix/jevix.class.php on line 1006
Tesla Forum - Alt om Tesla Model S / Model X / Model 3 / Model Y - Teslaforum.dk
Loading...
dk

Model 3 SN1 | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
jramskov
jramskov Jul 9 '17

Så er første Model 3 produceret:

https://twitter.com/elonmusk/status/883900030163324930

https://twitter.com/elonmusk/status/883910005644251141

Jeg har set nogen mene at proportionerne ser lidt underlige ud, specifikt synes de forenden er for kort i forhold til resten af bilen. Jeg tror jeg skal se den sammen med en anden bil i samme størrelse for at kunne se det. Det er ikke noget der generer mig.

mbk
mbk Jul 9 '17

@jramskov

Da Model S fik face-lift fik den også kritik uden sin falske grill. Min kæreste nævnte at Model 3 ser 80'er aftig ud i snuden. Jeg tror jeg ville vænne mig til det hurtigt. Snuden er lav og forruden stor, det giver et godt udsyn, og der er ikke nogen stor motor at slæbe rundt på, så den lange snude er ikke nødvendig. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jul 9 '17
DavidS90D
DavidS90D Jul 9 '17
Sikker på det også bliver en fin bil.
Men kommer altid til at tænke på Anders And når jeg ser Model 3.
jramskov
jramskov Jul 9 '17
Citat fra mbk

@jramskov

Da Model S fik face-lift fik den også kritik uden sin falske grill. Min kæreste nævnte at Model 3 ser 80'er aftig ud i snuden. Jeg tror jeg ville vænne mig til det hurtigt. Snuden er lav og forruden stor, det giver et godt udsyn, og der er ikke nogen stor motor at slæbe rundt på, så den lange snude er ikke nødvendig.

Jeg har set nogen sammenligne fronten med Porsche.

mbk
mbk Jul 10 '17

Der er rimelig meget glare i den center skærm omkring 2min inde, den ser ikke ud til at have sådan en refleksdæmpende lilla farve. Oh well, man bliver nok nødt til at se den in-person for at forstå om det giver mening.

mbk
mbk Jul 10 '17
Quote from jramskov
Citat fra mbk

@jramskov

Jeg har set nogen sammenligne fronten med Porsche.

F.eks. https://i.redd.it/l1vt5caoi45z.png

Der er også noget Mazda DNA i den, men det er vel ikke så underligt når chef designer er derfra. 

Kiefer
Kiefer Jul 10 '17

Men der er endnu ikke kommet nogen informationer omkring priser eller design studio?

/Martin

mbk
mbk Jul 10 '17
Quote from Kiefer

Men der er endnu ikke kommet nogen informationer omkring priser eller design studio?

/Martin

Det får vi vist først d. 28, da de der leverer de første 30 biler til kunder som et event. 
Forummets indlæg er redigeret af mbk Jul 10 '17
jramskov
jramskov Jul 10 '17
Citat fra mbk

Der er rimelig meget glare i den center skærm omkring 2min inde, den ser ikke ud til at have sådan en refleksdæmpende lilla farve. Oh well, man bliver nok nødt til at se den in-person for at forstå om det giver mening.

Kommer det ikke helt an på vinklen man ser fra? Jeg skal ikke afvise at det kan være et problem, men mon ikke de vil have opdaget det under tests?

mbk
mbk Jul 10 '17
@jramskov sikkert. Jeg var bare lidt overrasket over det. Tiden må vise om det dur. 
jramskov
jramskov Jul 10 '17

Så er DR også kommet med nyheden: http://www.dr.dk/...llet-af-samlebaandet

Kvaliteten af artiklen er dog ikke høj:
"Rettelse: I en tidligere udgave af artiklen fremgik det, at bilen kun kunne fås i sort."

Det har de så ændret til endnu en forkert sætning:

"Lige nu kan man kun vælge bilens farve."

KimT
KimT Jul 20 '17

Observationer ud fra disse billeder : http://imgur.com/a/CzGTu

- lommer på sæderne (til bagsædepassagerene)

- højdejusterbare sikkerhedssseler

- lommer i dørene

- løs "lås" til sikkerhedsselen - pasageren i midten !

- 2 USB porte på bagsiden af midterkonsolen til bagsædepassagerene

mbk
mbk Jul 20 '17

Spændende hvor meget plads der bliver i den, det ser lidt snævert ud med benplads på bagsædet, men måske førersædet er helt tilbage. 

De fleste forbedring @KimT nævner er ret standard på alle ikke Tesla'er, så fint de er blevet indført. Mon ikke Model S får en refresh snart. 

KimT
KimT Jul 20 '17

Flere billeder : http://imgur.com/a/oR8yC

- Miderste nakkestøtte kan sænkes helt ned

- Den miderste bæltespænde kan "gemmes væk" - så man ikke skal sidde på den (gad vide om det gør det lettere med barnesæde med den lange spænde)

Lars72
Lars72 Jul 21 '17

@KimT - Gode nye fotos.

Også interessant at se hvordan "ipad" er fastgjort et stykke fra konsol. 

- lidt ærgeligt at de laver blank glossy overflade på opbevaringsboks i mellem forsæder (kommer hurtigt mærker på) og  håber dog ikke at de sorte eco-fælge er standard og de alm Tesla fælge koster +20tkr ekstra

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Jul 21 '17
jramskov
jramskov Jul 21 '17

Jeg er personligt fan af interiøret. Simpelt og elegant uden en milliard knapper. Dog ikke fan af glossy, tror endnu ikke jeg har set noget glossy jeg synes om...

P85DK
P85DK Jul 29 '17

Det rat ligner noget billigt l... fra start halvfemserne. Tesla har stadig enorm lang vej til at lave et luksus interiør.

jramskov
jramskov Jul 29 '17

Er ikke nødvendigvis uenig, det er vist ganske kendt at Tesla ikke producerer verdens højeste interiør kvalitet, men hvad er der galt med rattet i Model 3?

Så Bjørn Nylands video fra "delivery event" hvor han fik en kort prøvetur, han virkede ret positiv over kvaliteten generelt.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jul 29 '17
P85DK
P85DK Jul 29 '17

'uhhh - door pockets, door pockets, cup holders, cup holders, storage space, storage space' - det er der de er mest begejstrede :-) Rattet ser funktionelt fint ud, men det og resten af interiøret mangler fuldstændig enhver form for luksusfølelse, eksklusivitet og der tor jeg Tesla får nogle store udfordringer når Audi, VW og mange andre kommer med deres EV biler i 2019.

Når det kommer til rattet, så måtte de meget gerne kigge til Audi, BMW, Mercedes etc.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jul 29 '17
Sider: 1 2 3 4 »