Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
robserob
robserob Mar 6 '19

Desværre ingen "Final invoice" for mig. Alt står virkeligt bare stille. 

robserob
robserob Mar 6 '19
Citat fra Windwards
Citat fra robserob

Måske går det hurtigere hvis vi bestiller igen ;) Meeen så mister jeg lige rabat på FSD upgrade.

Ja og teknisk set står der faktisk at de 15.000 man indbetalte ikke bliver refunderet.  

mbk
mbk Mar 6 '19

Det regner men ingenting ryger i trunk 

NicklasF
NicklasF Mar 6 '19

@mbk Fedt det kan være de har gjort noget ved listerne :) 

mbk
mbk Mar 6 '19

Jeg synes det virkede meget overbevisende, der kommer et hurtigt skyl fra det vand på bagklappen og nåede lige at tænke "Åh nej", men det hele gik bare ned bag listen.

MikaelH
MikaelH Mar 6 '19

Min teori er at dem der har problemer med vand, også er dem der har fået coatet bagruden med noget vandafvisende. Det gør at vandet opnår en højere hastighed når de triller af ruden, og derved ryger over listen. 

jramskov
jramskov Mar 6 '19

@MikaelH Interessant teori.

Er der nogen der har købt en nøgle / keyfob med til Model 3? Overvejer lidt om man skal købe en med.

jrjensen
jrjensen Mar 6 '19
Citat fra robserob
Citat fra Windwards
Citat fra robserob

Måske går det hurtigere hvis vi bestiller igen ;) Meeen så mister jeg lige rabat på FSD upgrade.

Ja og teknisk set står der faktisk at de 15.000 man indbetalte ikke bliver refunderet.  

Det var også min oprindelige tolkning. Jeg er mundtligt d. 31/12 blevet forsikret at man får alle de penge man har betalt tilbage ved fortrydelse.

Jeg har lige fået min Model 3 i dag efter en del bøvl (også på leveringsdagen, men det er en længere historie), så hvis du stadig bor i nærheden af Aalborg er du velkommen til at komme forbi for en prøvetur. Bare send mig en besked...

Forummets indlæg er redigeret af jrjensen Mar 6 '19
jrjensen
jrjensen Mar 6 '19
Citat fra jramskov

@MikaelH Interessant teori.

Er der nogen der har købt en nøgle / keyfob med til Model 3? Overvejer lidt om man skal købe en med.

Argh - redigeret da jeg ikke først lagde mærke til at det var Keyfob - sorry, nedenstående er for keycards... Husk at Model 3 Keyfobs ikke som på Model S og X låser op alene ved at du er tæt på bilen - man skal trykke på en knap som ved de fleste andre biler...

De har endnu ikke keycards i Europa fik jeg i dag at vide i Århus Servicecenter.  Jeg kunne ikke få en pris på stedet men de ville snarest kontakte mig med en pris...

Jeg fik at vide de ikke skulle kodes fra Teslas side, man parrer dem bare med bilen selv, så det burde så vidt jeg kan gennemskue faktisk også virke hvis man kunne få dem væsentligt billigere i US...

Forummets indlæg er redigeret af jrjensen Mar 6 '19
mbk
mbk Mar 6 '19

Jeg har haft bilen i en uge og har ikke tænkt mig at købe en keyfob. 

Jeg har mobilen på mig og kodet den ind som nøgle, bilen låser når jeg går 10m fra den, når jeg går op til den kan man ikke se noget ske før man tager i håndtaget, med keyfob skal du til Model 3 låse bilen op, det vil være totalt plat. Bagage rum virker også på en ellers låst bil når man har mobil på sig. Frunk er lidt mere bøvlet der bruger jeg app'en, men det eneste jeg bruger Frunk til er at vise folk den og de synes det er fedt at man bruger mobilen til at åbne, selvom det er lidt bøvlet, jeg tror ikke jeg kommer til at bruge Frunken mm bilen er helt proppet. 

Jeg har nøgle kort i pungen hvis mobilen skulle løbe tør for strøm, jeg må ærligt indrømme at.jeg synes det er smart med mobil som nøgle. Eneste minus er hvis man glemmer mobil i bilen, så låser den ikke, men jeg kigger som regel tilbage om blinklyset lige flasher når bilen låser så jeg ville opdage hvis jeg efterlød mobilen i bilen. Jeg har tidligere glemt min mobil i min ICE og så måtte jeg gå ud og hente den igen når jeg opdagede at den her væk. 

IrmaNez
IrmaNez Mar 6 '19

Hvornår bestilte du din bil?

Citat fra sorenfriis Så fik jeg opkald med VIN nummer. For et par dage siden fik jeg en SMS med estimeret levering "mellem 18. og 30. marts.    De siger nu, at det formodentligt bliver tættere på 18. end 30.   "Midt marts".   

jramskov
jramskov Mar 6 '19

Tak for svarene mht. nøgle / keyfob. Tror jeg venter med at købe en. Grunden til jeg overvejer en er at konen ikke er helt så "tæt knyttet" til sin smartphone som mange af os er :)

husfeldt
husfeldt Mar 6 '19
Quote from mbk

Jeg har haft bilen i en uge og har ikke tænkt mig at købe en keyfob. 

Jeg har mobilen på mig og kodet den ind som nøgle, bilen låser når jeg går 10m fra den, når jeg går op til den kan man ikke se noget ske før man tager i håndtaget, med keyfob skal du til Model 3 låse bilen op, det vil være totalt plat. Bagage rum virker også på en ellers låst bil når man har mobil på sig. Frunk er lidt mere bøvlet der bruger jeg app'en, men det eneste jeg bruger Frunk til er at vise folk den og de synes det er fedt at man bruger mobilen til at åbne, selvom det er lidt bøvlet, jeg tror ikke jeg kommer til at bruge Frunken mm bilen er helt proppet. 

Jeg har nøgle kort i pungen hvis mobilen skulle løbe tør for strøm, jeg må ærligt indrømme at.jeg synes det er smart med mobil som nøgle. Eneste minus er hvis man glemmer mobil i bilen, så låser den ikke, men jeg kigger som regel tilbage om blinklyset lige flasher når bilen låser så jeg ville opdage hvis jeg efterlød mobilen i bilen. Jeg har tidligere glemt min mobil i min ICE og så måtte jeg gå ud og hente den igen når jeg opdagede at den her væk. 

Yes jeg har haft min siden d. 21 Feb, helt samme konklusioner - jeg har dog sat den til at give et kort båt med hornet når den låser - så skal jeg ikke kigge baglæns når jeg går :) 

jramskov
jramskov Mar 7 '19

En anden "udfordring" er at vi ofte vil befinde os ret tæt på bilen eller gå forbi bilen, f.eks. når vi cykler på arbejde hver morgen, når vi kommer hjem og stiller cyklerne på plads eller blot når vi er i haven eller i det værelse i huset der er nærmest bilen.

Der "risikerer" vi vel at den vil stå og låse op hele tiden?

mbk
mbk Mar 7 '19
Citat fra jramskov

En anden "udfordring" er at vi ofte vil befinde os ret tæt på bilen eller gå forbi bilen, f.eks. når vi cykler på arbejde hver morgen, når vi kommer hjem og stiller cyklerne på plads eller blot når vi er i haven eller i det værelse i huset der er nærmest bilen.

Nej, det bliver ikke et problem, de har lavet det således at selvom bilen ved du er i nærheden, så låser den først op når du griber i håndtaget. 

sorenfriis
sorenfriis Mar 7 '19
Citat fra IrmaNez

Hvornår bestilte du din bil?

Citat fra sorenfriis Så fik jeg opkald med VIN nummer. For et par dage siden fik jeg en SMS med estimeret levering "mellem 18. og 30. marts.    De siger nu, at det formodentligt bliver tættere på 18. end 30.   "Midt marts".   

Bestilte 21/12
MOS
MOS Mar 8 '19
Citat fra jramskov

Tak for svarene mht. nøgle / keyfob. Tror jeg venter med at købe en. Grunden til jeg overvejer en er at konen ikke er helt så "tæt knyttet" til sin smartphone som mange af os er :)

Kan hun så ikke bare bruge nøglekortet? 

MOS
MOS Mar 8 '19
Citat fra mbk
Citat fra jramskov

Nej, det bliver ikke et problem, de har lavet det således at selvom bilen ved du er i nærheden, så låser den først op når du griber i håndtaget.

Min Model S låser op, når jeg går forbi den, f.eks. hvis jeg bare skal hente noget i carporten. Men den er nok også lavet anderledes, da den har motorstyrede håndtag, der kører ud. Det irriterede mig lidt i starten, at den altid låste op, når jeg gik forbi bilen, men skidt pyt, den låser jo automatisk igen, når jeg går væk, så ingen skade sket (indtil kablet i håndtaget knækker pga. øget slidtage, 7-9-13).

jramskov
jramskov Mar 8 '19

@MOS: Udfordringen er hvis det så også sker inde fra huset, så kan bilen potentielt stå ulåst hele tiden, inkl. om natten.