Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
Kejseren
Kejseren Mar 29 '19

Præcis de overvejelser og tanker som jeg går med faktisk!

Citat fra MOS

Nu kan man måske ikke helt sammenligne med Model S leveringer ultimo 2015, da der reelt var tale om hamstring lige op til, at der kom afgifter på. Jeg tror, at alle, der havde påtænkt at købe Model S inden for de næste mange år, skyndte sig at trykke på knappen, da det jo var sidst udkald for at få den uden afgift. Jeg selv havde påtænkt mig at købe elbil til ca. 1/3 af prisen for en Model S, men jeg trykkede også på knappen, da jeg indså, at hvis afgifterne fortsatte med at stige, så ville jeg kunne få en skrabet Model 3 i 2020 til samme pris som Model S kostede dengang. Så enten var det farvel til drømmen om en Tesla eller også var det nu! Frem med den helt store pengepung, men så fik man også verdens bedste bil.

I dag er der nok ikke helt det samme pres på. Folk ved godt, at de har i hvert fald resten af kalenderåret til at se tiden an. Mange venter sikkert på, at de billigere varianter af Model 3 kommer til Danmark. Risikoen er meget lille, for når de ikke at komme til Danmark inden nytår og potentielle afgiftsstigninger, kan man jo endnu sagtens nå at bestille en anden i slutningen af året. Der er sikkert også nogle, der afventer folketingsvalget og ser, om ikke der skulle komme nye incitamenter til elbiler (f.eks. kontant tilskud, lavere afgifter el.lign.).

Der er vel ikke nogen, der tror på, at politikerne tør at øge afgifterne på elbiler i år. Worst case scenario må være, at der ikke kommer nye tiltag, således at afgiften som tidligere planlagt får en tak opad ved årsskiftet. Hvis der ikke sker andet, så må vi forvente hamstring op til årsskiftet.

jramskov
jramskov Mar 29 '19

Hentede det blå lyn i aftes - kæft det er en fed vogn! Der var masser af grin fra alle der fik en tur i aftes og jeg er ikke sikker på at konen slår chill mode til som hun ellers regnede med at ville gøre :D

Vores EON lader (all-inclusive abb.) var dog fejlet kort tid efter (lyste rødt) jeg havde sat den til at lade, så vi vågnede op til en bil der ikke var blevet ladet op. Fik genstartet laderen og så ville den lade igen, men kun med 5kw, så laderen er nu fejlmeldt. Nu står lynet og lader her på arbejdspladsen.

voersaa
voersaa Mar 29 '19

Tillykke med bilen :-) 

Var AP installeret ved levering?

MOS
MOS Mar 29 '19
Citat fra jramskov

Vores EON lader (all-inclusive abb.) var dog fejlet kort tid efter (lyste rødt) jeg havde sat den til at lade, så vi vågnede op til en bil der ikke var blevet ladet op. Fik genstartet laderen og så ville den lade igen, men kun med 5kw, så laderen er nu fejlmeldt. Nu står lynet og lader her på arbejdspladsen.

Kan det tænkes, at fejlen ligger i din elinstallation og ikke i selve ladeboksen? Jeg ved ikke præcis, hvordan ladeboksen fungerer, men måske kunne man forestille sig, at der sidder noget semi-intelligent elektronik, der kan mærke, om der er svagheder i elinstallationen og så slår fra eller skruer ned for strømstyrken. Bilen kan i hvert fald noget tilsvarende.

jramskov
jramskov Mar 29 '19

Tak. Jeg ved faktisk ikke om AP er installeret - hvordan tjekker man det?

MOS
MOS Mar 29 '19
Citat fra jramskov

Tak. Jeg ved faktisk ikke om AP er installeret - hvordan tjekker man det?

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5248?page=100#post-88865 

jramskov
jramskov Mar 29 '19
Citat fra MOS
Citat fra jramskov

Kan det tænkes, at fejlen ligger i din elinstallation og ikke i selve ladeboksen? Jeg ved ikke præcis, hvordan ladeboksen fungerer, men måske kunne man forestille sig, at der sidder noget semi-intelligent elektronik, der kan mærke, om der er svagheder i elinstallationen og så slår fra eller skruer ned for strømstyrken. Bilen kan i hvert fald noget tilsvarende.

EON har lige meldt tilbage at deres teknikere har kigget på den og det skulle gerne kunne lade ved fuld styrke igen. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er vores elinstallation der er problemer med, men første gang vi satte kablet i, ladede den fint med 11kw mindst en halv time. Derfor forventede jeg heller ikke nogen problemer da jeg koblede den til igen et par timer senere. Da jeg forlod den, ladede den med 11kw. Hele vores elinstallation er helt ny og ladeboks installatøren sagde det der jævnligt var udfordringen var jord, men vores var meget fin.

jramskov
jramskov Mar 29 '19

Tak @MOS og @selsoe - jeg tror heller ikke min har det.

ClausK
ClausK Mar 29 '19
Svært at vide hvad man kan regne med.
Havde oprindeligt levering i dag, - blev ringet op af Tesla i aftes kl. 20 at det var lavet om til søndag d. 31/3 - nu skriver de at jeg kan hente den torsdag d. 4/4 ??
Ikke let at planlægge og har endda solgt min hidtidige bil privat med aflevering i dag !!

Havde gjort livet let lettere hvis de sagde noget der holdte.
voersaa
voersaa Mar 29 '19
Citat fra ClausK Svært at vide hvad man kan regne med.
Havde oprindeligt levering i dag, - blev ringet op af Tesla i aftes kl. 20 at det var lavet om til søndag d. 31/3 - nu skriver de at jeg kan hente den torsdag d. 4/4 ??
Ikke let at planlægge og har endda solgt min hidtidige bil privat med aflevering i dag !!

Havde gjort livet let lettere hvis de sagde noget der holdte.

Ja, det er en noget rodet leveringsprocess. Der er flere her i forum, inklusiv mig selv, som har oplevet at leveringen blev aflyst aftenen før afhentning. Det endte dog med at jeg blev ringet op dagen før den forsinkede leveringsdato hvor de fortalte at jeg kunne hente bilen den dag, hvilket jeg skyndte mig at gøre. Det hjælper ikke din nuværende situation men når du først har bilen så oplever du nok at den er så fed at leveringsfrustrationerne bliver glemt ;-)   

Nikolaj
Nikolaj Mar 29 '19

Vi skulle også have fået udleveret i morgen, men er rykket til 5/4. Har prøvet at ringe til dem uden held. Så nu venter jeg bare på, at de ringer mig op. Jeg har heldigvis min model S, så det går nok.

Så vidt jeg husker fra andre indlæg, kunne man betale på dagen. Er det ikke korrekt? Jeg gider ikke betale dagen før, hvis leveringen bliver rykket yderligere frem derefter.

voersaa
voersaa Mar 29 '19
Citat fra Nikolaj

Vi skulle også have fået udleveret i morgen, men er rykket til 5/4. Har prøvet at ringe til dem uden held. Så nu venter jeg bare på, at de ringer mig op. Jeg har heldigvis min model S, så det går nok.

Så vidt jeg husker fra andre indlæg, kunne man betale på dagen. Er det ikke korrekt? Jeg gider ikke betale dagen før, hvis leveringen bliver rykket yderligere frem derefter.

Jeg overførte pengene på dagen (inden at jeg afhentede bilen) og så havde de en computer ved udlevering hvor jeg kunne logge på netbank og give dem et .pdf print som dokumentation for overførsel.

tvegaard
tvegaard Mar 29 '19
Quote from voersaa
Citat fra Nikolaj

Jeg overførte pengene på dagen (inden at jeg afhentede bilen) og så havde de en computer ved udlevering hvor jeg kunne logge på netbank og give dem et .pdf print som dokumentation for overførsel.

Min levering er også blevet udsat to gange. Begge gange dagen før. Det er virkelig underligt, at det er så svært for dem at beregne, hvornår en bil triller ind i landet. Den har været i Belgien i ugevis...
jramskov
jramskov Mar 29 '19

Føler med jer der stadig ikke har fået bilen. Har selv været igennem den tur og det er ikke nogen fed oplevelse, men kan blot sige at man hurtigt glemmer det igen når man endelig får bilen.

MikaelH
MikaelH Apr 5 '19

Baseret på Tweet fra Elon, så vil knappen til at åbne døren blive tydligere markeret. Sikkert med et ikon af en dør. Det ydre dørhåndtag får nok også et lille mærke der hvor man skal trykke, for at håndtaget popper ud. 

Hvor hurtigt det ryger i produktion  er svært at sige. Men sikkert tidligst fra august sendingen (Q3 produktionen)

voersaa
voersaa Apr 5 '19

Er der nogen der har fået de 3 måneders gratis SC som blev lovet hvis man købte uden at have prøvekørt bilen?

På Tesla hjemmesiden kan jeg se de 6 måneder fra referal men ikke de 3 fra køb uden at prøve. 

jramskov
jramskov Apr 5 '19

På min side står der blot "Gratis Supercharging er i øjeblikket aktiveret". Har hørt nogen sige der kom en udløbsdato på cirka 3 uger efter de modtog bilen.

voersaa
voersaa Apr 5 '19

Interessant for jeg har en dato som er præcis 6 måneder efter jeg fik overleveret bilen. Jeg bliver til stadighed overrasket over nye ting som der er rod med.