Gad vide om det betyder, at man kan risikere at SuC'en er fyldt op af Kia'er og Hyundai'er fremover...? Vil egentlig gerne have SuC'erne for mig selv, det er en kæmpe fordel ved Tesla at der er dedikerede Tesla ladestationer.
Har du da noget imod Hyundai og Kia?
Jeg tænker, at hvis der kommer andre bilmærker på Teslas SuC'er, så vil der komme en indtjening, der kan finansiere udbygningen med flere SuC'er, hvilket vil komme alle til gode.
Jeg går ind for standisering, så alle kan benytte alle ladestationer.
Forestil dig et spild, det ville være, hvis der f.eks. var 10 Tesla ladere, 10 Hyundai ladere, 10 Porsche ladere, 10 BMW ladere, 10 Fiat ladere, 10 Nissan ladere, 10 Opel ladere, 10 VW ladere, 10 Mercedes ladere og 10 Renault ladere. I alt 100 ladere, men ingen af dem kan lade mere end ét bestemt bilmærke. Så kommer der 100 biler, f.eks. 30 Tesla, 25 VW, 20 Nissan, 15 Hyundai og 10 Renault og skal lade. Det betyder, at 20 Tesla, 15 VW, 10 Nissan og 5 Hyundai kommer til at holde i kø, da der ikke er nok mærkespecifikke ladere til dem alle, mens halvdelen af laderne blot står ubenyttet.
Hvis alle 100 ladere var standard ladere, som kunne lade alle bilmærker, så ville der ikke være noget spild og man kunne reelt nøjes med langt færre ladere, samtidig med at der for det enkelte bilmærke ville være langt flere ladere at vælge imellem. De kunne evt. spredes på flere lokationer, så der altid var en lader i nærheden.