Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
jramskov
jramskov Nov 14 '18

Model 3 får CCS Combo 2 plug i Europa:

"After years of speculation, Tesla finally confirmed today that Model 3 is getting a CCS Combo 2 plug in Europe and an adapter is coming for Model S and Model X.

...

Furthermore, Tesla said that they will start retrofitting European Supercharger stations with “dual charge cables” to both support the existing connector and CCS standard."

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Nov 14 '18
KimT
KimT Nov 14 '18

Kilde : https://electrek.co/2018/11/14/tesla-model-3-ccs-2-plug-europe-adapter-model-s-model-x/

Ved at de siger at de tilføjer et kabel mere til standeren, gør de jo faktisk også klar til kunne åbne netværket op for andre. For der er jo ikke andre der kan bruge type2 stikket på SuC'en da den levere DC

Forummets indlæg er redigeret af KimT Nov 14 '18
mbk
mbk Nov 14 '18

@KimT 

Det er noget med at Tyskland har lavet lov omkring nye ladere skal være CCS kompatibel, jeg har ikke lige et link ved hånden men det var også på Electrek. 

Jeg synes Teslas ladestik er det mest elegante løsning, endnu bedre er deres amerikanske udgave, men understøtter ikke tre faser. Egentligt tror jeg AC ladning vil dø ud en dag, til fordel for kompakte ladere med DC kabel, men det er nok nogle år ude i fremtiden.

mbk
mbk Nov 14 '18

Skriften på væggen er jo nok at Tesla kommer med en update til S&X med CCS og så udfaser Teslas egen standard når nuværende stik er en mindre del af populationen. Men så har de nok en fin adaptor til den tid. 

SuneH
SuneH Nov 14 '18

Gad vide om det betyder, at man kan risikere at SuC'en er fyldt op af Kia'er og Hyundai'er fremover...? Vil egentlig gerne have SuC'erne for mig selv, det er en kæmpe fordel ved Tesla at der er dedikerede Tesla ladestationer.

KimT
KimT Nov 14 '18

Tyskland har indført : Ladesäulenverordnung.

Mener på et tidspunkt at have læst at de var begyndt at sætte hegn op omkring SuC'erne i Tyskland så de reelt ikke var offentlig tilgængeligt, for på den måde at omgå den.

jramskov
jramskov Nov 14 '18

Det vil give god mening at skifte stik på Model S og X også.

@SuneH: Elon har hele tiden sagt at andre er velkomne, sålænge de blot er med til at dele udgifterne til netværket. Målet må være at få så omfattende et ladenetværk som muligt. I sidste ende så jeg gerne det blev som med benzinstationer.

mbk
mbk Nov 14 '18

Lovning på en CCS adaptor til nuværende Tesla er da også en gave i sig selv. Den er da mere anvendelig end CHAdeMO adaptoren, jeg har ikke set nogle CHAdeMO only ladere, men der er begyndt at komme CCS only ladere som Inonity.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 14 '18
jramskov
jramskov Nov 15 '18

Der ser desværre ud til at være nogle udfordringer med Model 3 i vintervejr:

"Electrek received several reports from local Model 3 owners having issues with their door handles, windows, and charge ports over the last few days.

The door handles of the Model 3 are embedded inside the door and you need to press on one side for it to pop out and pull on it.

Once you pull, the window slides down slightly and enables you to open the door.

With the cold, several owners are reporting that the door handles are extremely hard to pop out and when they do, the window doesn’t always come down."

Link: https://electrek.co/2018/11/14/tesla-model-3-cold-weather-flaws/

SuneH
SuneH Nov 15 '18

Altså, det er jo helt standard problemer med Tesla, at ruderne ikke vil glide de 2 cm ned når man åbner døren, med mindre man har defrostet på forhånd via app'en, at spejle ikke vil folde korrekt ud og at ladeporten driller. Så egentlig synes jeg det bliver slået lidt for stort op i artiklen. Mener de taler om "serious issues".

På den anden side er det måske en smule overraskende, at de ikke har fået det fixet i Model 3 - de må jo siges at have erfaringer nok fra Model S.

RobertJ
RobertJ Nov 15 '18

Mon ikke det fremgår af bruger manualen at der skal smøres med silikone på alle bilen gummilister.
Det er egentlig en generel anbefaling til alle biler.

Gør det 2x årligt, og mine ruder fryser aldrig til.

- R

jramskov
jramskov Nov 15 '18

Ja, gummilisterne skal have noget silikone. Det var mere dørhåndtagene jeg var lidt overrasket over. På videoen ser det ud til at han har ret meget besvær med at trykke det ind. Men hvis der is inde bag håndtaget vil det selvfølgeligt give problemer.

SuneH
SuneH Nov 15 '18

For at smøre med silicone, kører I så bare ruderne helt ned så listerne bliver tilgængelige? Eller har I en anden smart metode?

SQLCPH
SQLCPH Nov 15 '18
Der er ikke meget is at se omkring dørhåndtagene så det bliver ikke meget bedre i vores vejr med regn og skift til frost og sne over natten. Der skal nok sprayes med isfjerner inden der åbnes og preheates. Tror ikke der kan laves et forebyggende tiltag på dørhåndtagene da de ikke preheates af kabinen? Husker min første vinter i model S - a mess - men man lærer trickene. Hvordan er det med isfjerner og lak?
Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH Nov 15 '18
webercarbmann
webercarbmann Nov 15 '18
Quote from jramskov

Det vil give god mening at skifte stik på Model S og X også.

@SuneH: Elon har hele tiden sagt at andre er velkomne, sålænge de blot er med til at dele udgifterne til netværket. Målet må være at få så omfattende et ladenetværk som muligt. I sidste ende så jeg gerne det blev som med benzinstationer.

Jeg kommer til at tænke på en ting. Hvis Tesla kommer med en CCS adapter til deres eget US stik monteret på S3X modellerne - så kan man vel bruge en US bil i resten af verden når CCS standarden bliver udbredt? Brugtpriserne i US er meget rimelige i forhold til Europa. 

P85DK
P85DK Nov 15 '18
Citat fra webercarbmann

Brugtpriserne i US er meget rimelige i forhold til Europa. 

primært fordi du ikke har indregnet fragt, told 10% og moms 25%

MOS
MOS Nov 15 '18
Citat fra SuneH

Gad vide om det betyder, at man kan risikere at SuC'en er fyldt op af Kia'er og Hyundai'er fremover...? Vil egentlig gerne have SuC'erne for mig selv, det er en kæmpe fordel ved Tesla at der er dedikerede Tesla ladestationer.

Har du da noget imod Hyundai og Kia?

Jeg tænker, at hvis der kommer andre bilmærker på Teslas SuC'er, så vil der komme en indtjening, der kan finansiere udbygningen med flere SuC'er, hvilket vil komme alle til gode.

Jeg går ind for standisering, så alle kan benytte alle ladestationer.

Forestil dig et spild, det ville være, hvis der f.eks. var 10 Tesla ladere, 10 Hyundai ladere, 10 Porsche ladere, 10 BMW ladere, 10 Fiat ladere, 10 Nissan ladere, 10 Opel ladere, 10 VW ladere, 10 Mercedes ladere og 10 Renault ladere. I alt 100 ladere, men ingen af dem kan lade mere end ét bestemt bilmærke. Så kommer der 100 biler, f.eks. 30 Tesla, 25 VW, 20 Nissan, 15 Hyundai og 10 Renault og skal lade. Det betyder, at 20 Tesla, 15 VW, 10 Nissan og 5 Hyundai kommer til at holde i kø, da der ikke er nok mærkespecifikke ladere til dem alle, mens halvdelen af laderne blot står ubenyttet.

Hvis alle 100 ladere var standard ladere, som kunne lade alle bilmærker, så ville der ikke være noget spild og man kunne reelt nøjes med langt færre ladere, samtidig med at der for det enkelte bilmærke ville være langt flere ladere at vælge imellem. De kunne evt. spredes på flere lokationer, så der altid var en lader i nærheden.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 15 '18
mbk
mbk Nov 15 '18

@P85DK

Og værdien af garanti og mulighed for service af Tesla.

mbk
mbk Nov 15 '18

@webercarbmann

Jeg tror kun de omtaler EU Tesla i artiklen, men altså kan da ske de også kommer med den til US biler. De er dog enkelt fase, så det er stadig 3.7kW opladning i de fleste husholdninger som er for lidt.

Ionity skulle komme med 4 ladestationer med CCS i DK og EOn udvider også, desto flere desto bedre.

Johannelund
Johannelund Nov 15 '18
@P85DK US Tesla kan ikke anvendes i EU, Da de kun kan lade med 1 fase, Det er også det issue som Hyundai og Kia har de kan også kun lade med 1 fase, dvs ca 17-18 km i timen. Via vekselstrøm og hjemmelader. Men de kan jo selvfølgelig oplades med jævnstrøm på ladestationer
Sider: «« « ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... » »»