Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
KimT
KimT Jan 21 '19

Jeg tror Tesla gør en del for at spare penge. Så det kan sagtens være de kun udlevere en 1-faset UMC. På samme måde som det godt kan være at den billigste model 3 kun vil have mulighed for at lade på 1 fase på AC. Det betyder en hel masse når man begynder at producere i stor styk antal. Hvis VW kan spare 2øre på en pære i bagagerummet i en Polo, så gør de det!

Men 1-faset opladning er ikke lykken hvis elbilen skal bruges som primær bil, og man har et stort kørselsbehov. Jeg fik ikke ladet Kona'en i går, så lige nu siger den at det tager 10timer at lade fra 30-80%. Modsat Tesla, så kan man faktisk fortælle bilen hvornår man ønsker at køre om morgenen - så starter den opladning så det passer. Men den gik i gang med at lade lige så snart den blev sat i, da den kun lige når at komme op på 80% til i morgen tidlig.....

mbk
mbk Jan 21 '19

@KimT 

Det er vist noget med at standard range kun skulle kunne lade med 7kW, men forhåbentlig stadig på mere end en fase.

Anyways, spekulationen er ikke meget værd, vi ved det hele om et par dage. 

voersaa
voersaa Jan 22 '19

Så fik jeg mit opkald fra Tesla. Meget flink person jeg talte med men jeg vidste mere end han gjorde men det er nok heller ikke nemt når man som almindelig medarbejder ringer til folk der bruger en stor del af deres tid på at læse alt nyt om bilen. Jeg opgav at stille andet end simple spørgsmål.

Så ikke meget nyt under solen:

Som jeg forstod det kunne jeg vælge levering med sommer eller vinterdæk og et eventuelt ekstra sæt ville blive lagt i baggagerummet.

FDM lod til at være den forsikring som mange overveje at bruge. Tesla har pt. ikke fået et tilbud fra Codan vedrørende en specifik Model 3 pris.

Levering er stadig slut februar eller marts og det bliver muligvis et andet sted end servicecenteret på Kastrup for bedre at håndtere mængden af biler. Det havde jeg også tidligere hørt fra en medarbejder i Bredgade.

Finansiering er som beskrevet på hjemmesiden (1.79% ved 35% udbetaling)

jramskov
jramskov Jan 23 '19

Har lige modtaget en mail med tilbud om at prøvekøre Model 3 i Kastrup. Håber det også kommer i Aarhus.

voersaa
voersaa Jan 23 '19
Har I tidligere bedt om en prøvetur eller er det Tesla selv der går ud og tilbyder det?

voersaa
voersaa Jan 23 '19
Heldige jer, nu må I endeligt skrive om oplevelsen herinde ;-)
Forummets indlæg er redigeret af voersaa Jan 23 '19
jramskov
jramskov Jan 23 '19

Har ikke bedt om nogen prøvetur, men var reservationsholder.

To ting at overveje:

1) Hvis man ikke har prøvet bilen før køb, har man 3 dages returret på bilen. Her er deres returpolitik.

2) Man skulle også få 3 måneders ekstra fri super charging: https://insideevs.com/tesla-free-supercharging-buy-without-test-drive/

Pkt 2 gælder nok kun indtil udgangen af denne måned hvor referral programmet slutter.

MikaelH
MikaelH Jan 23 '19

Det kan godt være at du har 3 dages returret på bilen, men udgifter til forsikring, finansiering osv. har du stadig. Så det er langt fra en gratis omgang, selvom man kan levere bilen tilbage. Det løber hurtigt op i 15.000kr hvis bilen skal finansieres. 

Så om du har 1 eller 3 dage gør ikke den store forskel. Jeg vil helt klart anbefale at prøvekøre bilen inden køb (når det bliver muligt), da de ekstra to dage ikke rigtigt er noget værd.

christer
christer Jan 23 '19
Jeg prøver den mandag:). Bliver godt nok spændende om den kører lige så godt som på Youtube! Og også om det er Performance eller LR modeller de har.
christer
christer Jan 23 '19
Nå, jeg så lige at prøvebilen er en af de Performance modeller som blev set på en autotransporter på vej mod Sverige forleden. Det er perfekt (har selv bestilt P3D).
mbk
mbk Jan 23 '19

Her bliver RFID kortet opløst så de aktive dele som antenne og microchip kan tages ud. Jeg overvejer om det er smart at gøre det og klistre det fast inde i min telefons case, jeg kommer nok til at bruge mobilen som nøgle og have nøglekort i pungen, men hvis jeg kommer afsted uden pung, men mobilen løber tør for strøm, så kan jeg stadig åbne bilen. Ved dog ikke om det vil drille NFC/Google Pay etc.

https://insideevs.com/open-card-surgery-how-to-hack-open-a-tesla-model-3-key-card/

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jan 23 '19
NicklasF
NicklasF Jan 24 '19
Citat fra mbk

Her bliver RFID kortet opløst så de aktive dele som antenne og microchip kan tages ud. Jeg overvejer om det er smart at gøre det og klistre det fast inde i min telefons case, jeg kommer nok til at bruge mobilen som nøgle og have nøglekort i pungen, men hvis jeg kommer afsted uden pung, men mobilen løber tør for strøm, så kan jeg stadig åbne bilen. Ved dog ikke om det vil drille NFC/Google Pay etc.

https://insideevs.com/open-card-surgery-how-to-hack-open-a-tesla-model-3-key-card/

Jeg har tænkt på det samme. Tror at det er nødvendigt at folde den, så den er i den nederste del på telefonen. Normalt sidder antennen i toppen af telefonen, så mon ikke det kan lade sig gøre sådan? Med en pris for 50-100 kr (10 $) for et nyt kort, er det da et forsøg værd. 

DN
DN Jan 24 '19
Citat fra jramskov

2) Man skulle også få 3 måneders ekstra fri super charging: https://insideevs.com/tesla-free-supercharging-buy-without-test-drive/

Er der nogen der har hørt fra den mail de sendte til buildmy3emea@tesla.co ? Vil bare lige være helt sikker på at jeg har gjort alt jeg skulle for at få de 6 måneders fri super charging, det er da værd at tage med når sommerferien står på en tur til bourgogne.

voersaa
voersaa Jan 24 '19

Jeg har intet hørt på den mail jeg sendte til dem men til gengæld hørt jeg fra en bekendt af hans henvisningskode var blevet registreret som brugt og den var gået igennem buildmy3emea.

mbk
mbk Jan 24 '19

Jeg er i samme båd som voersaa, intet svar, men er blevet registreret.

DN
DN Jan 24 '19
Citat fra mbk

Jeg er i samme båd som voersaa, intet svar, men er blevet registreret.

Tak jeg har også fået besked fra MOS at min er blevet registreret hos ham. Så bliver det spændende hvor mange flasker vin der kan transporteres med hjem fra bourgogne bag i en model 3. Ellers må vi jo bare køre to gange :-) 

Ny har jeg ventet på at få en Tesla siden første prøvetur i 2014, men alligevel virker det som om den sidste måneds ventetid er uendeligt lang.

mbk
mbk Jan 24 '19

@DN

Haha, jeg venter også spændt. Forventningens glæde er den største :) 

mbk
mbk Jan 25 '19

Hmm, i "my tesla" er min pris vokset med ~6000 kr, men min faktura er ikke ændret.

jramskov
jramskov Jan 25 '19

Samme her - underligt.

Agon
Agon Jan 25 '19

Er det kun folk der har bestilt en Model 3 der tilbydes testkørsel? Jeg har reservation, og afventer midrange eller LR RWD - og har ikke hørt noget.

Sider: «« « ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... » »»