Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
voersaa
voersaa Jan 25 '19
Citat fra Agon

Er det kun folk der har bestilt en Model 3 der tilbydes testkørsel? Jeg har reservation, og afventer midrange eller LR RWD - og har ikke hørt noget.

Tror det er både reservation og bestillinger for der er medlemmer herinde i begge grupper som er inviteret. Der er nok mange reservationer og sikkert omkring 300 bestillinger så det er en stor pukkel de skal igennem hvis alle skal inviteres. Har selv bestilt men er ikke blevet inviteret og det er heller ikke så vigtigt for mig. Faktisk syntes jeg at Tesla burde fokusere på reservationerne,

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Jan 25 '19
mbk
mbk Jan 25 '19

Hvis jeg laver et design, så ser det ud til at forskellen skyldes en anden registreringsafgift:

"Inkluderer registreringsafgift på ca. kr. 7.984"

Min sagde 2.704 da jeg bestilte.

Agon
Agon Jan 25 '19
Ca. 7000 i registreringsafgift passer også meget bedre med mine udregninger. 
mbk
mbk Jan 25 '19

@selsoe 

Ja, jeg tænker da umiddelbart at den aftale vi har er gældende, men jeg har ikke helt styr på hvad købskontrakten tillader.

DN
DN Jan 25 '19
Citat fra mbk

@selsoe 

Ja, jeg tænker da umiddelbart at den aftale vi har er gældende, men jeg har ikke helt styr på hvad købskontrakten tillader.

Afgift er altid imellem køber og skat så vi skal nok regne med at. Så hvis det er fordi de har regnet afgiften forkert eller der er mere afgift end først beregnet så er jeg bange for at det er vores problem.

voersaa
voersaa Jan 25 '19

Træls hvis vi ender med at skulle smide 6k mere når vi i god tro har bestilt bilen og lagt 25k i forskud.   

MikaelH
MikaelH Jan 25 '19

Mig bekendt må man ikke reklamere med en pris som ikke indeholder de lovpligtige udgifter. Det er forhandleren der indregistrerer bilen, det er ikke køberen?

DN
DN Jan 25 '19
Citat fra MikaelH

Mig bekendt må man ikke reklamere med en pris som ikke indeholder de lovpligtige udgifter. Det er forhandleren der indregistrerer bilen, det er ikke køberen?

Sakset fra FDM.dk

"Registreringsafgiften er en afgift mellem dig og staten.

Det betyder, at prisen på din bil kan ændre sig, selvom du har skrevet under på en slutseddel med et andet beløb."

Som jeg husker det tog Tesla forbehold for afgiften da vi trykkede bestil.

Det står sådan set også i din købsaftale.

Forummets indlæg er redigeret af DN Jan 25 '19
SQLCPH
SQLCPH Jan 25 '19
Men afgiften, besluttet af FT, har jo været kendt for Tesla og har ikke ændret sig siden vi indgik aftalen. Alt er jo spekulation men det ville klæde Tesla dårligt at forsøge at opskrive regningen pga egen fejl! Regner med de æder den selv
DN
DN Jan 25 '19
Citat fra SQLCPH Men afgiften, besluttet af FT, har jo været kendt for Tesla og har ikke ændret sig siden vi indgik aftalen. Alt er jo spekulation men det ville klæde Tesla dårligt at forsøge at opskrive regningen pga egen fejl! Regner med de æder den selv

På den endelige regning skal der jo tydeligt fremgå hvad afgiften er. Min kone har selv siddet med afgifter på nye biler og de kender aldrig den nøjagtige afgift på en ny model før der har været en igennem. Men ja de må da for min skyld meget gerne æde den eller give 6000 rabat på ekstraudstyr. :-)

Er det i øvrigt nogen der ved om man kan få lov til at bestille originale 20" til en LR?

MOS
MOS Jan 25 '19

Kan det tænkes, at usikkerheden om afgiften skyldes, at der endnu ikke er (eller har været) fuldstændig klarhed om km/l fradraget i registreringsafgiften? Der har været nogle ændringer fra Tesla vedr. forbrug/rækkevidde på det seneste. Der har tidligere været opgivet samme rækkevidde på det amerikanske marked for alle udgaver af Model 3 med LR batteri (310 mi EPA), selvom rækkevidden faktisk er forskellig, afhængig af Performance og RWD/AWD. P.t. opgiver de rækkevidder på 530 km og 560 km for hhv. Performance og LR AWD. Måske differentierer de på det europæiske marked pga. afgifter og så er der gået lidt kuk i det...? Måske er der forvirring vedr. dækmontering, som kan være anderledes på det europæiske marked og forskellige dæk kan som bekendt også indvirke på forbrug/rækkevidde. Det er bare ren spekulation herfra. Synes også, det virker lidt utjekket, at der ikke for længst er styr på de ting samt hele problematikken omkring UMC og ladehastighed.

soras
soras Jan 26 '19

Tesla Inside Sales Advisor skriver til mig: 

"For at afklare forvirringen: Det forholder sig sådan, at Tesla har lavet en genberegning på den måde som indregistrering skal beskattes på i Danmark. Det er på grund af dette at du vil opleve en ændring af prisen på din bruger. Dog ingen grund til bekymring: Eftersom din ordre er foretaget før dags dato (25/01/2018) vil din pris forholde sig uændret, eftersom du har en ordreaftale på plads. Dette er ubetinget af hvad prisen på din ordre ellers måtte sige".

MOS
MOS Jan 26 '19

@soras

God stil fra Teslas side, at ordreaftaler, der allerede er på plads, ikke bliver berørt af dette! 

Det er dog stadig lidt interessant at vide præcis hvad, der har fået afgiften til at stige?

mbk
mbk Jan 26 '19

@MOS 

Højst sandsynligt en regnefejl i første omgang. De regnede afgiften lidt lavere end os andre. 

Magnus
Magnus Jan 27 '19

Tak for delingen @soras, jeg var lige inde for at taste registrerings + forsikrings oplysningerne ind på min side (ved ikke hvornår det blev muligt da jeg ikke kunne for et par dage siden og ikke har fået nogen notifikation herom) og blev ret overrasket over at prisen pludselig var blevet 5.280kr højere. Kunne konstatere det samme som I har gjort mht. registreringsafgiften blev derfor meget lettet da jeg så dit svar fra Teslas Sales Advisor.

mbk
mbk Jan 27 '19

Lidt sjove features og easter eggs mens vi venter

https://youtu.be/cNbWsLpJ8MY

MikaelH
MikaelH Jan 28 '19

Sakset fra manualen:

“Note: If your vehicle is not equipped with the optional Enhanced Autopilot or Full Self- Driving Capability package, refer to the owner's manual on your vehicle's touchscreen for instructions on how to use Cruise Control.”

Du har altså normal Cruise control hvis du ikke vælger EAP.

Det er synd at Teslas medarbejdere skal være så uvidende om det produkt de sælger. Både i form af uvidenhed om kendte ting, men også omkring ting der ikke lige står på nettet (f.eks. hvad der følger med af UMC etc.). 

mbk
mbk Jan 28 '19

@selsoe 

Der er cruise control, dog ikke adaptiv cruise control, det ville pynte noget på billedet hvis bilen i det mindste havde det standard. 

mbk
mbk Jan 28 '19

Jeg har fået en henvisning på min Tesla konto, men når nok desværre ikke flere :)

RuneR
RuneR Jan 28 '19

på ens tesla konto, er der flere mulige betalingsmetoder?

Hvis jeg nu bruger min egen bank (Sparekasse Sjælland) hvor jeg optager et billån hvilken af de 4 muligheder skal jeg gøre brug af?

Kontant

Lån arrangeret gennem Tesla

Leasing arrangeret privat

Lån arrangeret privat (loan eller Residual loan)

Tænker selv at det er enten kontant eller Lån arrangeret privat (loan)

Sider: «« « ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 ... » »»