@RuneR
Option 1 eller 4 lyder rigtig, giv Tesla et kald.
@RuneR
Mon ikke det er "Lån arrangeret privat", hvis det drejer sig om et billån med pant i bilen? Hvis man derimod tager lån i friværdien i huset el.lign., så er det nok "Kontant".
helt korrekt, jeg snakkede med Tesla og de bekræftede "lån arrangeret privat (loan)" hvis man optager et lån i sin egen bank. spurgte også ind til aero wheels om de vil sælge et kit hvis man vælger at pille plastic-cover af. Det troede han ikke lige umiddelbart.
Det ser ikke ud til det er muligt at have flere personer på som registrerede ejere, kunne kun vælge én
@RuneR
Jeg har også spurgt til kittet, men de ville ikke love at have det klar ved levering. Men mon ikke det kommer hurtigt.
https://shop.tesla.com/ca/en/product/vehicle-accessories/model-3-aero-wheel-cap-kit.html
EVTV har kigget på celler fra Model 3, rullet dem ud og sammenlignet med celler fra Model S.
Den er meget lang og uredigeret, så jeg har hoppet lidt rundt, fra 46min og et par min frem er spændende nok, de har målt energitæthed til 247Wh/kg for Model 3 batteriet og 240Wh/kg for Model S, en 3% gevinst derudover er der så cost savings ved store celler som nok er meget vigtigere for Tesla.
På batteri pakken er 85'eren er energitætheden 126Wh/kg og for Model 3 159Wh/kg en 26% forbedring, derudover er DC/DC converter indbygget i batteriet, som gør det mere imponerende. Forskellen er selvfølgelig mindre til både 90 og 100 pakken, men det fortæller stadig noget om at Tesla bliver dygtigere.
Jeg fik mit andet opkald i dag. Der var ikke rigtigt noget nyt ud over at de denne gang sagde at min bil er på den første færge. De holder fast i en levering sidst i feb.
Han kunne stadigvæk ikkebekræfte at der kommer en kampagne på autopiloten.
Der var ikke mulighed for at bestille 20" til min bil.
Fedt at den er med den første sending. Må jeg spørger hvilket bestillingsnummer du har? Med mit 226 er min næppe med.Jeg fik mit andet opkald i dag. Der var ikke rigtigt noget nyt ud over at de denne gang sagde at min bil er på den første færge. De holder fast i en levering sidst i feb.
Han kunne stadigvæk ikkebekræfte at der kommer en kampagne på autopiloten.
Der var ikke mulighed for at bestille 20" til min bil.
Jeg gætter også på min nr. 323 fortsat er i USA, hvis den ellers er blevet produceret.
Fedt at den er med den første sending. Må jeg spørger hvilket bestillingsnummer du har? Med mit 226 er min næppe med.
Mit fakturanummer er 20 jeg bestilte så snart jeg fik en mail. Jeg troede sådan set at de første 400 danske biler er med på den første færge.
Fakturanummer trumfer nok reservationsnummer når der uddeles pladser på færgen :-) Men det mest afgørende er nok at din konfiguration er med på færgen og at andre ikke har bestilt den. De matcher jo din konfiguration til hvad de allerede har besluttet sig at sætte på færgen.
Fedt at den er med den første sending. Må jeg spørger hvilket bestillingsnummer du har? Med mit 226 er min næppe med.
Mit fakturanummer er 20 jeg bestilte så snart jeg fik en mail. Jeg troede sådan set at de første 400 danske biler er med på den første færge.
Det tvivler jeg på. Jeg bestilte 11. januar (nr 3232), var første færge ikke nærmest på vej der?
Har i fået VIN nummer ? Tidligere var det sådan at man bl.a til Norge faktisk kunne finde uf af om ens bil var på en færge da biler til Norge ikke bliver skilt ad og samlet i Tilburg. T&T nummeret som bruges på færgen er nemlig VIN. Her en gammel tråd : https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/track-your-tesla-while-its-on-the-boat.51483/
Model 3 bliver vel heller ikke skilt ad mere og samlet igen.
INFO
Glovis captain ligger underdrejet ved Azorerne. Det ser ud til hun gik død igår morges kl 08:30.
Hun driver for vinden med 1-2 knob siden igår!!
Det kan dog være en banalitet, som dog kræver reservedele......
"Deres nye Bil kan afhentes på bunden af Atlanten" :-P
36 timer i fri drift for vind og sø, det er mere end et stempeltræk, skulle ikke tage mere end 4-6 timer. Men har man ikke reservedelen, så kan man jo på en enkelt cylinder trække brændstofpumpen og humpe videre på resten.
Om 4 dage så bliver "first movers" overhalet af "anden række", Glovis Cosmos gik ud af Caribien for 19 timer siden, og er altså ca 4 dage bagude.
Den sejler igen36 timer i fri drift for vind og sø, det er mere end et stempeltræk, skulle ikke tage mere end 4-6 timer. Men har man ikke reservedelen, så kan man jo på en enkelt cylinder trække brændstofpumpen og humpe videre på resten.
Om 4 dage så bliver "first movers" overhalet af "anden række", Glovis Cosmos gik ud af Caribien for 19 timer siden, og er altså ca 4 dage bagude.