Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
jramskov
jramskov Feb 1 '19

@DN Fedt - det er dæleme snart :-)

voersaa
voersaa Feb 1 '19

Citat fra DN

Så fik jeg lige en sms. Min bil er klar til levering den 14.02 kl.14 :-)

Fedt! Et kort øjeblik var jeg vildt misundelig men så kom jeg til at tænke "det vil jeg slet ikke være klar til med så kort varsel", jeg er dog stadig ret misundelig ;-)

Lidt forsimplet matematik siger mig at jeg fik mit første opkald 2 uger efter dit så måske min bliver leveret den 28. februar. Det vil faktisk være bedre end jeg selv havde turde håbe på.

magnusbb
magnusbb Feb 1 '19
Har fået samme SMS - så vi ses derude:) bestilte 30.12 som nr 200+ men har haft reservation siden 1 april 2016, så måske de kigger lidt på reservationsdag.
jramskov
jramskov Feb 1 '19

@vorsaa: Samme her, jeg har bestilt EON all inclusive opladning, de har op til 8 ugers leveringstid, så jeg er heller ikke klar. Skal også have fundet ud af hvordan og hvor jeg skal sælge vores nuværende bil :)

voersaa
voersaa Feb 1 '19
Citat fra jramskov

@vorsaa: Samme her, jeg har bestilt EON all inclusive opladning, de har op til 8 ugers leveringstid, så jeg er heller ikke klar. Skal også have fundet ud af hvordan og hvor jeg skal sælge vores nuværende bil :)

Præcis den situation jeg står i både med EON og bil. Faktisk fik jeg først bestilt EON for et par dage siden så jeg kan meget vel komme til at stå uden hjemmelader i nogle uger. 

KimT
KimT Feb 1 '19

Du kan sagtens få tilsendt din EON ladebrik tidligere, så du kan bruge de offentlige standere.

Men på den anden side, men den hastighed posten levere er det ikke sikkert du får den tidligere.

Jeg har mail fra EON om at de har sendt en ekstra til mig d. 23/1, den er ikke dukket op endnu.

voersaa
voersaa Feb 1 '19
Citat fra KimT

Du kan sagtens få tilsendt din EON ladebrik tidligere, så du kan bruge de offentlige standere.

Men på den anden side, men den hastighed posten levere er det ikke sikkert du får den tidligere.

Jeg har mail fra EON om at de har sendt en ekstra til mig d. 23/1, den er ikke dukket op endnu.

Tak, det kan meget vel ende med at jeg bliver nødt til det. Undersøgte hvad Clever kostede, de vil så have 350,- for en ladebrik der giver kunden mulighed for at lade ved deres standere. Forretningsmæssigt giver  det slet ingen mening for mig. Ringede også til dem for at høre om de havde et tilbud ligesom EON eller kunne tilbyde noget. Svaret var bare "nej" og det var så det. Ikke imponerende.

jramskov
jramskov Feb 1 '19

@voersaa: Kan ikke huske hvornår jeg bestilte, det er nok mellem 1-2 uger siden, men fik først en mail fra dem den 28. januar.

"Så snart det er muligt kontakter vores installationspartner dig direkte med henblik på at lave en aftale for installation af din ladeboks. Der kan som nævnt gå op til 8 uger."

@KimT: Det er nok ikke relevant, vores M3 får vi nok først sidst i marts og vi bor i Aarhus, så hvis jeg skal lade op, tror jeg det er nemmest bare at smutte forbi Tesla i Aarhus.

jramskov
jramskov Feb 1 '19

Tesla er begyndt at tilbyde LR RWD modellen i Kina nu: https://www.teslarati.com/tesla-model-3-long-range-rwd-configuration-china/

SuneH
SuneH Feb 1 '19

Fedt mand. Hvis man naivt anvender samme faktor (1,152) mellem Dual motor og RWD, ender man med en dansk pris på 394.100 kr.

Det kunne være ret attraktivt.

bobolobo
bobolobo Feb 1 '19

Er der nogle af jer der har bestilt en M3 der har små børn eller får det indenfor nærmeste fremtid?
Jeg er lidt interesseret i om der kan være en barnevogn i baggage rummet uden at ligge sæder ned eller skille den alt for meget fra hinanden (læs: skulle have hjul af). Jeg har ikke kunne finde nogle videoer online da barnevogn mest er en europæisk/skandinavisk ting, amerikanske videoer er altid blot klapvogn (stroller).

Agon
Agon Feb 1 '19
Quote from SuneH

Fedt mand. Hvis man naivt anvender samme faktor (1,152) mellem Dual motor og RWD, ender man med en dansk pris på 394.100 kr.

Det lyder meget spændende med RWD. Det havde jeg hele tiden håbet. Prisen ligner nu mere knap 430.000 kr. Midrange ender nok omkring de 390.000 kr.

voersaa
voersaa Feb 1 '19
Citat fra bobolobo

Er der nogle af jer der har bestilt en M3 der har små børn eller får det indenfor nærmeste fremtid?
Jeg er lidt interesseret i om der kan være en barnevogn i baggage rummet uden at ligge sæder ned eller skille den alt for meget fra hinanden (læs: skulle have hjul af). Jeg har ikke kunne finde nogle videoer online da barnevogn mest er en europæisk/skandinavisk ting, amerikanske videoer er altid blot klapvogn (stroller).

Jeg har et barn der lige er kommet udover barnevognsalderen og jeg mener bestemt at der er plads. Der er dybde nok til at sæderne ikke skal ned og det skal være en meget høj barnevogn for at højden er et problem. Det som muligvis kan være irriterende er selve åbningen hvor den nok skal løftes ind på en lidt dum måde.
bobolobo
bobolobo Feb 1 '19
Citat fra voersaa
Jeg har et barn der lige er kommet udover barnevognsalderen og jeg mener bestemt at der er plads. Der er dybde nok til at sæderne ikke skal ned og det skal være en meget høj barnevogn for at højden er et problem. Det som muligvis kan være irriterende er selve åbningen hvor den nok skal løftes ind på en lidt dum måde. 

Det lyder lovende. Jeg har i dag en bil i golf klassen og der irritere det mig gevaldigt at jeg skal have to hjul af stellet for at kunne få den gennem åbning, når den så er inde kunne jeg i princippet sætte dem på igen. Det er åbning der gør den ikke kan komme ind og ud. Der har jeg stel pakket sammen (med to hjul af) og kassen oven hvor de ligger tværs af baggagerummet. 
Det du tænker er, at man kan have stel og kassen på langs ved siden af hinanden med stellet på højkant, er det højt nok til det? Da åbningen i min nuværende bil også sidder højt i forhold til bunden af baggagerummet, så bare det at kunne have det uden de to hjul skal af ville være et stort fremskridt.

SuneH
SuneH Feb 1 '19

@bobolobo: Jeg deler IKKE voersaas vurdering. Jeg har set 3'eren i Bredgade, og min vurdering er at man ikke kan få en barnevogn ind uden at tage hjulene af. Og den kan helt afgjort ikke stå på højkant. Men du må vel bare til Århus og se den live. Eller vente et par uger og belejre en SuC og så spørge en model 3 ejer om du må se hans bagagerum :-)

voersaa
voersaa Feb 1 '19

Hvis stellet skal ligge på siden kan det måske nok blive lidt presset. SuneH har ret i at man bør se M3 live for forstå dimensionerne. Barnevogne kommer i mange størrelser og hvis du har kampvognsudgaven ano 1950 kan det godt være et problem. De fleste barnevogne i dag er dog ret nemme at have med at gøre. En på denne størrelse (IMO en ret standard udgave) vil jeg mene godt kan være der uden afmontering af hjul http://www.laanomaten.dk/forbrugslaan-til-barnevogn/ (og det er et rent tilfælde at det billede jeg valgte ligger på den side :-D )

MOS
MOS Feb 1 '19
Citat fra SuneH

Enig. Bortset fra det med naivt. Det passer nok rimelig godt og hvis det endelig er, så bliver den måske en smule billigere endnu, fordi den kommer under grænsen for registreringsafgift. Ekstraudstyr, farve og andre tilvalg bliver heller ikke afgiftsbelagt, medmindre man virkelig krydser det hele af, så igen ret attraktivt.

MOS
MOS Feb 1 '19
Citat fra bobolobo

Jeg er lidt interesseret i om der kan være en barnevogn i baggage rummet uden at ligge sæder ned eller skille den alt for meget fra hinanden (læs: skulle have hjul af).

Jeg har set M3 i Rosengårdscentret. Bagagerummet er ret stort, så det burde sagtens kunne rumme en alm. barnevogn i sammenklappet tilstand. Det er mere et spørgsmål, om åbningen er stor nok til, at man kan få den kringlet ind, uden at skulle skille den ad. Det kommer nok an på, hvilken barnevogn det er, da barnevogne findes i mange modeller og størrelser. Der er kun én måde at finde ud af det på. Tag jeres barnevogn med ud til Tesla og prøv det af.

bobolobo
bobolobo Feb 1 '19
Citat fra voersaa

Hvis stellet skal ligge på siden kan det måske nok blive lidt presset. SuneH har ret i at man bør se M3 live for forstå dimensionerne. Barnevogne kommer i mange størrelser og hvis du har kampvognsudgaven ano 1950 kan det godt være et problem. De fleste barnevogne i dag er dog ret nemme at have med at gøre. En på denne størrelse (IMO en ret standard udgave) vil jeg mene godt kan være der uden afmontering af hjul http://www.laanomaten.dk/forbrugslaan-til-barnevogn/ (og det er et rent tilfælde at det billede jeg valgte ligger på den side :-D )

Citat fra SuneH

@bobolobo: Jeg deler IKKE voersaas vurdering. Jeg har set 3'eren i Bredgade, og min vurdering er at man ikke kan få en barnevogn ind uden at tage hjulene af. Og den kan helt afgjort ikke stå på højkant. Men du må vel bare til Århus og se den live. Eller vente et par uger og belejre en SuC og så spørge en model 3 ejer om du må se hans bagagerum :-)

Kæresten mente vi skulle have en Odder, tror det er rimelig standard størrelse. Den kan være i en Golf uden at hjulene skal af, men der "stabler" man jo.

Nu står jeg faktisk ikke og mangler en bil akut, så kan ske jeg blot skal vente og se hvad MY bliver for en størrelse, men så er der lange udsigter og nok nærmest barnevognen til et eventuelt barn nummer 2 det afhjælper. Jeg takker hvert fald for betragtningerne.

Agon
Agon Feb 1 '19

Quote from MOS
Citat fra SuneH

Enig. Bortset fra det med naivt. Det passer nok rimelig godt og hvis det endelig er, så bliver den måske en smule billigere endnu, fordi den kommer under grænsen for registreringsafgift. Ekstraudstyr, farve og andre tilvalg bliver heller ikke afgiftsbelagt, medmindre man virkelig krydser det hele af, så igen ret attraktivt.

Ja, hold da op jeg havde slet ikke set de kinesiske priser. Det ser lovende ud.

Sider: «« « ... 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... » »»