Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
SuneH
SuneH Feb 6 '19
Citat fra kimsc Jeg spurgte til betaling allerede ved 1. Opkald fra Tesla. Her fik jeg at vide at pengene bare skulle være på deres konto ved udleveringen. Jeg laver under ingen omstændigheder en bankoverførsel før da. Det er jo det glade vanvid at lave en bankoverførsel til en fremmed uden at have varen i sin besiddelse. 

Korrekt. I princippet kunne Tesla jo gå konkurs i mellemtiden, eller lukke deres danske afdeling eller skifte juridisk CVR nummer mm. I 2015 var det en reel fare (altså at de gik konkurs). Det vurderer jeg dog, at de ikke længere er i fare for. Men ja, man skal da ikke betale før man har sin vare. 

KXR
KXR Feb 6 '19
Bankoverførsler dvs. Straksoverførsel mellem Danske banker sker fra sekund til sekund. Mener max beløb er 500.000 kr. Tal med banken, du får nøglerne til bilen, og pengene bliver overført, det bør ikke være et problem.
MOS
MOS Feb 6 '19

Kan man ikke bare betale i butikken med sit Dankort og f.eks. spørge, om man kan få den på 100,- over beløbet ;-)

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 6 '19
Kiefer
Kiefer Feb 6 '19

Den diskussion har vist køre lige siden den første Tesla Model S trillede ud af butikken i 2013...

Da vi købte vores biler, kunne den bank Tesla benyttede ikke finde ud af at modtage straksoverførsler...

/Martin

Flemming
Flemming Feb 6 '19
Begge gange jeg har afhentet min nye Tesla på Amager har jeg betalt med en bankoverførelse
Udført efter gennengangen af bilen i udleveringsafdelingen og umiddelbart herefter fået udlevet nøglen til bilen.
loeweman
loeweman Feb 6 '19

Mht. afgift på vinterhjul:

Jeg oplevede også, at der pludselig ved opdatering af ordrebekræftelsen var genberegnet afgift og lagt afgift på vinterhjulene. Jeg skrev til Tesla, om det virkelig kunne passe. Svar:

"Det er tydeligvis en fejl. Der skal ikke betales afgift af vinterhjul. Jeg skal nok få rettet det.

Jeg beklager fejlen."

mbk
mbk Feb 6 '19

@loeweman 

Har de rettet din afgift tilbage til din originale ordrebekræftelse? Min fra December og den faktura de har lavet efterfølgende har forskellig afgift. 

Og hvordan skriver man til Tesla? Jeg har prøvet at ringe og ligge en besked, men det er vist ikke noget de følger op på. 

magnusbb
magnusbb Feb 6 '19
Jeg ringede til dem I dag. De er helt med på at der er rod i alle fakturaer. Jeg så det samme Aon dug - forkert slut faktura. De lød heller ikke 100% sikre på at vi får bilerne torsdag fredag:) han sagde at han turde ikke tro på det før han så dem udenfor :) men fra dette forum har jeg læst at Tesla mere end en gang har lovet bilerne på en dato og så rykket datoen. Lad os håbe den holder!
DN
DN Feb 6 '19
Jeg fik samme svar efter 78min i telefonen :-) Ny faktura skulle være lige på trapperne. Jeg satser meget stærkt på at de holder leveringsdagen, har bestilt tid til solfilm fredag morgen kl. 8 :-) Kører til Silkeborg med min ned til solfilm.dk, lyder til de har godt styr på det. De skal også montere min stenslagsfolie og Chrome Delete. Stenslagsfolien kommer åbenbart hjem fra 3M hvor den er specielt skåret ud til den enkelte bilmodel.

Fik også lov til at vente med at betale fakturaen til først i næste uge. De skal åbenbart bare kunne se pengene på deres konto inden de indregistrer den.
DN
DN Feb 6 '19
Citat fra MOS

Kan man ikke bare betale i butikken med sit Dankort og f.eks. spørge, om man kan få den på 100,- over beløbet ;-)

Det skulle man da mene, sådan har jeg da købt de sidste par biler jeg har handlet. Men det står direkte på deres hjemmeside at det ikke er en mulighed ved tesla. Jeg er ikke umiddelbart så bange for det da jeg har banklån i min og de opretter pant i bilen. Tænker umiddelbart hvis banken ikke har et problem med at betale den faktura så har jeg heller ikke.

mbk
mbk Feb 6 '19

Jeg var hurtig på aftrækkeren og fik en af de første bestillinger, men det ser ud somom den ikke var meget værd fordi jeg ikke fik trykket nogle valg ind bag login, jeg havde ellers svaret på de samme spørgsmål over tlf. Jeg tror jeg er endt om bag i køen, fra nummer 6 til tæt på 550.. Det generer mig nu ikke så meget at vente 1 mdr mere, men det begynder da at blive tæt på at APv3 skulle komme på markedet.. 

mbk
mbk Feb 6 '19

Også en noget mærkelig faktura, der står "Total beløb (DKK)" og så med tynd streg og grå farve "Registreringsafgift" nedenunder.

Kiggede på en tidligere slutseddel fra en ICE, her står købesum med fed og så med tynd skrift nedenunder "heraf registreringsafgift", synes da ærligt den Tesla faktura forvirrer omkring hvad man skal betale til hvem osv. 

DN
DN Feb 6 '19
Citat fra mbk

Jeg var hurtig på aftrækkeren og fik en af de første bestillinger, men det ser ud somom den ikke var meget værd fordi jeg ikke fik trykket nogle valg ind bag login, jeg havde ellers svaret på de samme spørgsmål over tlf. Jeg tror jeg er endt om bag i køen, fra nummer 6 til tæt på 550.. Det generer mig nu ikke så meget at vente 1 mdr mere, men det begynder da at blive tæt på at APv3 skulle komme på markedet..

De indtastninger burde ikke umiddelbart have noget med produktionen af bilen at gøre? Jeg vurderer da at min bil blev produceret kort efter første opkald. Men det kan da være du har ret, tror jeg var hurtig til at taste oplysningerne ind derinde da jeg helt tilfældigvis legede rund derinde da de åbnede op for den.

Var det en sort uden ekstra valg du havde bestilt?  Gik lidt ud fra at det var alle dem med et fakturanummer under 20 der skal afhente næste uge. Godt du har en positive holdning til det, jeg kunne umuligt holde til en måned mere. Nu kommer de og installerer min Eon boks i morgen så er jeg helt klar.

Forummets indlæg er redigeret af DN Feb 6 '19
Kejseren
Kejseren Feb 7 '19

Forventer klart vi ser et godt prisnedslag her i DK senest når MR kommer. Kunne være fedt med 350-370.000 :)

mbk
mbk Feb 7 '19

@DN

Det var en sort uden ekstra udstyr. Det er vel ikke fordi jeg har så meget alternativ til at vente.

@Kejseren 

Tror måske du er for optimistisk, de har tidligere kørt med reducerede priser i Kina uden det havde noget med priserne her at gøre, tror nok nærmere det bliver 380-400 for MR uden ekstraudstyr.

Agon
Agon Feb 7 '19
Quote from mbk

@DN

Det var en sort uden ekstra udstyr. Det er vel ikke fordi jeg har så meget alternativ til at vente.

@Kejseren 

Tror måske du er for optimistisk, de har tidligere kørt med reducerede priser i Kina uden det havde noget med priserne her at gøre, tror nok nærmere det bliver 380-400 for MR uden ekstraudstyr.

Priserne i USA er jo også sat ned. Så man kunne da håbe at det slår igennem på en eller anden måde.

magnusbb
magnusbb Feb 7 '19

I forhold til at vente på pris-nedsættelse skal man også huske på at regeringen i deres tekst omkring fjernelse af afgift skrev at denne regel kunne ændres ved salg af 10.000 grønne biler. Dvs. Alle former for hybrid og el. Jeg er personligt lidt nervøs for at vi ret hurtigt rammer 10.000  i år, og at de 20% afgift er tilbage inden året er slut - og så koster en MR det samme som en LR nu:-(  Der er i Januar 2019 solgt 1000 Toyota Hybrid allerede og 600 el og opladningshybrid (alle mærker). Hvis de så regner alle dem med mild hybrid med (Audi, Suzuki, etc) - er vi hurtigt på 10.000 Det kan jo så betyde at der igen bliver solgt rigtig mange el-biler lige nu mens afgiften er væk - men så snart den kommer igen tror jeg salget går i stå fordi folk håber der kommer endnu en periode uden afgift. Jeg håber vi ihvertfald får hele 2019 uden afgift - men lad os se. Jeg er meget sikker på at afgiften kommer tilbage så snart regeringen kan se at der er lidt gang i el-salget.  

DR
DR Feb 7 '19
Quote from magnusbb

I forhold til at vente på pris-nedsættelse skal man også huske på at regeringen i deres tekst omkring fjernelse af afgift skrev at denne regel kunne ændres ved salg af 10.000 grønne biler. Dvs. Alle former for hybrid og el. Jeg er personligt lidt nervøs for at vi ret hurtigt rammer 10.000  i år, og at de 20% afgift er tilbage inden året er slut - og så koster en MR det samme som en LR nu:-(  Der er i Januar 2019 solgt 1000 Toyota Hybrid allerede og 600 el og opladningshybrid (alle mærker). Hvis de så regner alle dem med mild hybrid med (Audi, Suzuki, etc) - er vi hurtigt på 10.000 Det kan jo så betyde at der igen bliver solgt rigtig mange el-biler lige nu mens afgiften er væk - men så snart den kommer igen tror jeg salget går i stå fordi folk håber der kommer endnu en periode uden afgift. Jeg håber vi ihvertfald får hele 2019 uden afgift - men lad os se. Jeg er meget sikker på at afgiften kommer tilbage så snart regeringen kan se at der er lidt gang i el-salget.  

Hmm, interessant. Det må jeg indrømme, at jeg slet ikke havde tænkt på. Gik ud fra, de ville holde den de næste to år, men teknisk set har du jo ret. Og hybrider bliver helt sikkert populære i år, bl.a. også når Passat GTE og Skoda Superb PHEV kommer senere på året...

MikaelH
MikaelH Feb 7 '19

Jeg tror ikke på at hverken den nuværende eller kommende regering tør at pålægge elbiler afgifter inden den nedsatte kommision har givet deres bud på fremtidig finansiering. 

Alle ønsker en grøn profil på nuværende tidspunkt, og risikoen for at stoppe salget fuldstændigt er høj hvis du sætter afgifterne op.

MikaelH
MikaelH Feb 7 '19

Hvor ser du i øvrigt de 10.000 stk ?

Sider: «« « ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... » »»