Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
jramskov
jramskov Feb 14 '19
@DN Stort tillykke! Hvordan er det at blive Tesla ejer?
loeweman
loeweman Feb 14 '19

@DN

Stort tillykke med den!

DN
DN Feb 14 '19
Citat fra KimT

Tillykke med den.

Er der nogen der har svaret på om UMC bliver leveret med det blå stik som der står, eller om man får et rødt med i DK (eftersom blå ikke er så udbredt). Og om UMC kan levere 11kWh

Blåt stik der følger med, ved ikke lige hvad det blå skal bruges til når det kun kan lade på en fase. Så er Schuko stikket vel lige så godt?

DN
DN Feb 14 '19
Citat fra jramskov @DN Stort tillykke! Hvordan er det at blive Tesla ejer?

Det er meget underligt når jeg rimeligt præcist har ventet på det i 5 år. Det er 5 år og en uge siden jeg var ude at prøvekøre model S.

CanEl
CanEl Feb 14 '19

@DN
tillykke med den.
så fik du den endelig hjem.
kigger nok forbi din indkørsel en af dagene.

DN
DN Feb 14 '19

Mine tanker efter de første 207km i bilen er mange, men her kommer de i korte statements.

Den er hurtig, tæt på at være ubehageligt hurtig. Er allerede blevet glad ved Chill Mode, det gør bilen noget mere behagelig at køre i, specielt inde i byen.

Sæderne er super komfortable, jeg skal dog lige vende mig. Jeg skal lige vende mig til at "læderet" er så blødt, det virker næsten sårbart.

Skærmen i midten vendte jeg mig til med det samme, eller det troede jeg at jeg gjorde. For det er godt nok specielt når det bliver mørt udenfor, går lidt i panik når man kigger ned på speedometeret og det så bare er helt mørkt dernede :-)

Helt galt med opmærksomhed den fik i trafikken idag, den bringer smil frem på læberne alle steder.

AWD virker som et must hvis man skal lege med de kræfter den bil har. Selvom den er uhyggeligt hurtig så er du hele tiden i fuld kontrol.

Lakken virker umiddelbart lige så sart som på alle andre nye biler, særligt sort og blå så sart ud. Den røde ser man umiddelbart ikke så meget i. Den hvide skuffede mig lidt, den havde jeg store forventninger til men det så faktisk lidt kedelig ud.

Blev ikke voldsomt klogere ved udleveringen. Ud over at AP prøveperioden skulle være lige på trapperne. Og at de anbefalede service hvert andet år eller 40.000km, det var også nyt for mig.

Er noget skuffet over glastaget ind til videre, men det er helt sikkert vejrets skyld. Overskyet og tåget , så jeg har slet ikke opdaget at der er glastag i den.

Den lader med 68 km/hr herhjemme på min Eon boks.

Aero hjulene ser meget bedre ud end frygtet på den sorte bil. Jeg troede ikke jeg havde overlevet turen hjem fra Århus uden at flå de kapsler af, men det ser faktisk nogenlunde ud. Overlever nok ind til sommerhjulene kommer, og så kommer de til at fungere fint som vinterhjul.

Jeg syntes den kører virkeligt godt, den er kontant og præcis i alt hvad den laver. Der er lidt BMW over køreegenskaberne, det er førs når den skal ned i indkørslen du opdager hvis stor bilen er.

DN
DN Feb 14 '19
Citat fra canel

@DN
tillykke med den.

Det gør du bare, den stikker nok snuden mod Thy og sommerhuset først på eftermiddagen i morgen. Tænker jo også at Thyboerne skal have mulighed for at se giraffen :-)

Magnus
Magnus Feb 14 '19
Tillykke med den @DN, jeg glæder mig meget til min i næste uge! Hvordan var delivery oplevelsen? Hvor meget tid havde du til gennemgang med personalet og brugte du en  tjekliste (jeg har set dem rundt omkring på nettet) for at sikre at alting var som det skulle være?
Magnus
Magnus Feb 14 '19
Lige et par opfølgende spørgsmål; hvornår fik du nummerpladen oplyst (jeg skal bruge min til forsikringen) og blev du kontaktet telefonisk vedr. betalingen eller havde du selv ordnet den på forhånd?
KimT
KimT Feb 14 '19

Hvis du har fået VIN kan forsikringen brude det i stedet for.

Til Kone's Kona havde vi jo fået VIN før jul, da den bare stod og ventede på at importøren frigav bilerne efter åben hus. Så her fik de bare dette nummer.

magnusbb
magnusbb Feb 14 '19
Har kimet Tesla ned hele dagen - men ingen kan lige finde min bil. Hulk - var SÅ klar:) TILLYKKE til DN:)
mbk
mbk Feb 14 '19

@DN

De 68km/h den kan lade med lyder som om det er 11kW, det tilsvarer at de bruger 162Wh/km.

vladmury
vladmury Feb 14 '19
Quote from DN
Citat fra canel

@DN
tillykke med den.

Det gør du bare, den stikker nok snuden mod Thy og sommerhuset først på eftermiddagen i morgen. Tænker jo også at Thyboerne skal have mulighed for at se giraffen :-)

Tillykke med bilen, de må være en særlig oplevelse at få bilen efter så langt ventetid.

Så kan nu alle prøvekøre Model 3 i Aarhus eller skal man booke tid i forvejen? 
Magnus
Magnus Feb 14 '19

@KimT Jeg skrev til IDA og oplyste dem VIN nummeret. Først sagde de at de ikke kunne finde bilen, men da jeg så selv kunne finde den i motor registeret på VIN nummeret, sagde de at de ikke kunne give mig en forsikring før jeg havde nummerpladen:

Fra IDA: "Vi kan ikke oprette en Bilforsikring før der er tilknyttet en nummerplade til køretøjet. Som nævnt, bliver du nødt til at vente på at bilen får et registreringsnummer."

MOS
MOS Feb 14 '19
Citat fra DN
Citat fra KimT

Tillykke med den.

Er der nogen der har svaret på om UMC bliver leveret med det blå stik som der står, eller om man får et rødt med i DK (eftersom blå ikke er så udbredt). Og om UMC kan levere 11kWh

Blåt stik der følger med, ved ikke lige hvad det blå skal bruges til når det kun kan lade på en fase. Så er Schuko stikket vel lige så godt?

Tillykke med din Tesla, Dennis! Håber du bliver glad for den.

Det blå stik er et industristik, der kan klare 16 A vedvarende belastning. Mormorstikket kan klare op til 13 A, men kun i et par timer. Det anbefales derfor at lade med max. 10 A på mormorladning. 
Magnus
Magnus Feb 14 '19

@MOS Til en uvidende, hvordan sørger man for kun at lade med max. 10 A på et mormorstik? Jeg forestiller mig at jeg sætter en adapter på den UMC man får med bilen, som passer til et mormorstik og så den anden ende af UMC'en til bilen og så trækker den hvad den kan trække så længe den er sat til at lade og sidder i kontakten.

Kan man på en eller anden måde justere hvor mange Ampere den skal trække mens den lader for ikke at overbelaste (=overophede?) mormorstikken hvis man får brug for at lade på sådant et en gang imellem?

Fetaehhgodt
Fetaehhgodt Feb 14 '19

Ja tillykke med bilen :-)

Desværre bor jeg et sted hvor der nok går noget tid før man ser en her.    Skal dog helt sikkert til fastlandet når de også får nogle over på Sjælland hos en af forhandlerne.

Spændt på at se dem i forskellige farver.     Underligt den hvide skuffede dig.  Men kan altså være det her gråkedelige vejr vi har.   

Forummets indlæg er redigeret af Fetaehhgodt Feb 14 '19
MOS
MOS Feb 14 '19
@Magnus Man kan indstille max. Ampere ladestyrken på bilens centerskærm under lademenuen.
Magnus
Magnus Feb 14 '19
Citat fra MOS @Magnus Man kan indstille max. Ampere ladestyrken på bilens centerskærm under lademenuen. 

Ah, godt at vide - tak for svaret!

mbk
mbk Feb 14 '19

@DN 

Gider du tage nogle billeder af den UMC der følger med, så vi kan få slået fast om den nogensinde bliver andet end enkelt fase. Billeder af adaptor stikket ville være rigtig godt. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 14 '19
Sider: «« « ... 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 ... » »»