Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
DN
DN Feb 15 '19
Citat fra Magnus Tillykke med den @DN, jeg glæder mig meget til min i næste uge! Hvordan var delivery oplevelsen?

Tak. Fra vi gik ind af døren derude til vi kørte derfra gik der i alt lige under 30 min. Vi installerede nøglen på min telefon og så spurgte han om der var noget vi ville gennemgå. Han startede selv med at sige at han havde været afsted 20min i en TM3 om Onsdagen og det var det han havde af erfaringer med bilen. Jeg har brugt du sidste 2 år på at se og læse hvad jeg kunne om bilen, så en teknisk gennemgang gav ingen mening.

Han svarede på de to spørgsmål jeg havde med hensyn til AP og serviceplan for bilen. Derefter gik konen og jeg den kort igennem udvendigt. Lyset er helt fantastisk i den garage de udleverede den i, jeg har aldrig før opdaget at min telefon har lidt lommeridser. Bilens klargøring ligner meget godt det jeg ellers har modtaget af nye biler. De sidste 5 år har jeg modtaget 6 nye biler så jeg er nogenlunde med på hvordan biler ser ud efter en klargøring. Jeg kommer selv til at ofre en coating så jeg er ikke så sart. Men konen fandt en halv stor mat plet på venstre bagskærm. Der kom straks en fra klargøringsteamet med en poleringsmaskine og fiksede det.

Indvendigt gik jeg ikke så meget op i. Jeg har en god fornemmelse af at hvis jeg finder noget så løser de det. Det skal også siges at selvom jeg kommer til at være sart omkring bilen og at den ligger på et abselut maxbudget for mig, så er det stadigvæk en brugsgenstand i min verden.

Med hensyn til forsikring så skal Tesla bare vide hvilken forsikring du vælger og så kører det helt automatisk.

voersaa
voersaa Feb 15 '19
Citat fra DN

Indvendigt gik jeg ikke så meget op i. Jeg har en god fornemmelse af at hvis jeg finder noget så løser de det. Det skal også siges at selvom jeg kommer til at være sart omkring bilen og at den ligger på et abselut maxbudget for mig, så er det stadigvæk en brugsgenstand i min verden.

Med hensyn til forsikring så skal Tesla bare vide hvilken forsikring du vælger og så kører det helt automatisk.

Jeg er i samme båd angående at bilen er mit max men men jeg forsøger stadig at overbevise  mig selv om at det er en brugsgenstand. Regner med at kunne slappe lidt mere af den dag jeg kommer til erkendelsen :-)  

Og et kæmpe tillykke, fedt at du nu har weekenden til at prøve den af og vise den frem :-D

DN
DN Feb 15 '19
Citat fra mbk

@DN 

Gider du tage nogle billeder af den UMC der følger med, så vi kan få slået fast om den nogensinde bliver andet end enkelt fase. Billeder af adaptor stikket ville være rigtig godt.

DN
DN Feb 15 '19
Citat fra FetaehhgodtUnderligt den hvide skuffede dig.  Men kan altså være det her gråkedelige vejr vi har.   

Det kan sagtens ske. Det er måske også fordi det var min favorit at jeg havde forventet at den var ekstra fed, konen var dog slet ikke til hvid så den stod reelt kun imellem sort og blå.

KimT
KimT Feb 15 '19

32A - men der står vel ikke det store om det er på 3 faser.

Men det blå stik er beregnet til 16A ladning - altså 3,7kWh. Mormorstikket skal man passe på med. En alm. FUGA kontakt er kun 10A, og ikke beregnet til længere tids belastning. De nye FUGA kontakter er godkendt til 13A, men stadig ikke til længere tids belastning

DN
DN Feb 15 '19

Er der i øvrigt nogen herinde der kan hjælpe mig med den her. Jeg har været oppe på tanken og tanke samme tryk luft i alle 4 hjul og den måler det også ens.

MikaelH
MikaelH Feb 15 '19

Efter hvad jeg har læst så er det en "afrundingsfejl". Hvis du lige giver den 1 psi mere, så burde den forsvinde :)

PeterE
PeterE Feb 15 '19
Quote from DN

Er der i øvrigt nogen herinde der kan hjælpe mig med den her. Jeg har været oppe på tanken og tanke samme tryk luft i alle 4 hjul og den måler det også ens.

Hvis 41 psi er det rigtige tal, så giv det lidt tid - der står vist op til 10 minutter i manualen.   

Fra TM3 manualen:  

'The Tire Pressure indicator light does not immediately turn off when you adjust tire pressure. After inflating the tire to the recommended pressure, you must drive over 15 mph (25 km/h) for more than 10 minutes to activate the Tire Pressure Monitoring System (TPMS), which turns off the Tire Pressure indicator light. If the indicator light flashes for one minute whenever you power on Model 3, a fault with the TPMS is detected (see TPMS Malfunction on page 134).'

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 15 '19
mbk
mbk Feb 15 '19

@DN

Måske et billede hvor man kan tælle antal ledere

voersaa
voersaa Feb 15 '19

En lidt træls nyhed for dem af os som stadig venter på levering.

https://electrek.co/2019/02/15/tesla-ends-contract-model-3-delivery-europe/

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Feb 15 '19
magnusbb
magnusbb Feb 15 '19

De skriver dog at Tesla nu selv tager over, og at der er masser af skibe på vej med biler:-) Så måske vi faktisk får dem hurtigere pga. denne ændring (Hilsen den positive)

"There are several more ships with Model 3 vehicles currently on their way to the Zeebrugge port as Tesla ramps up Model 3 deliveries in Europe."

NicklasF
NicklasF Feb 15 '19

En lille forsinkelse tror jeg det har givet. I starten af ugen fik jeg oplyst at min levering var rykket så i stedet for et estimat der hed mellem 25 feb - 1 marts, var det blevet ændre til 1-8 marts.  

MikaelH
MikaelH Feb 15 '19

Artiklen fra Electric er baseret på denne artikel:

https:///...e-staking~a4ad56fa9/

Som jeg lige læser det, så tager ICO stadig imod alle Model 3 i Zeebrugge, men i stedet for at de bliver klartgjort der, så foregår det i stedet hos de enkelte Tesla service centre. 

Baseret på de mange historier om overbelastede SC, så ved jeg ikke helt om det er en god løsning. Men den belgiske artikel formulerer det også som noget midlertidigt.

tcf
tcf Feb 15 '19
Med det stress og den “konflikt” der måske er i Belgien, så er jeg ikke ked af hvis min bil ikke bliver klargjort der. Egentlig vil jeg helst de ikke gør så meget, for så gør de da ikke noget galt, og så kan jeg få den klargjort der hvor den skal ha Ceramic Pro ;)!
magnusbb
magnusbb Feb 15 '19

Jeg skulle have haft min igår - men nu har de ingen dato. Men det tror jeg ikke har noget med dette at gøre da jeg stærkt går ud fra at min bil er meget tæt på DK:-)

CanEl
CanEl Feb 15 '19

UMC
har nu undersøgt umc for M3
den er kun for 1 fase. de sidste 2 ben mangler inde i UMCen.
stikket er også anderledes, så den passer ikke sammen med vores 3 faset model til model S/X.
vores har en stump ledning med stik i enden.
den nye har stik direkte ind i enden af UMC, og er lavet fint. det ser mere færdigt ud.
når ledningen er i, er stikket usynligt.
der står 32A i bunden og den er leveret med 16A blå CEE stik.
jeg tror det er samme model de bruger i usa, hvor næsten alt er 1 faset.

så hvis 3 faset ladning ønskes, skal der en anden lader til.
fx UMC til model s/x eller anden hjemmebygget UMC.

Forummets indlæg er redigeret af CanEl Feb 15 '19
nicom
nicom Feb 15 '19
Er godt alternativ til UMC der kan tåle vand IP67. https://evbiler.dk/...mobil-lader-11-22kw/
PeterE
PeterE Feb 15 '19

Ærgerligt og underligt med den 1-fasede UMC, men spørg da Tesla om de ikke vil sælge en opgradering i form af en TMS/TMX UMC - det er da oplagt at bruge lidt penge på, hvis man ikke vil have en fastmonteret ladeboks og samtidig gerne vil kunne lade med 11kw. 

Når det er sagt, så leverer Tesla jo hvad de lovede og lover: https://www.tesla.com/da_DK/support/charging-connectors

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 15 '19
mbk
mbk Feb 15 '19

Prøver at leve med 1-faset UMC, så må jeg jo løse problemet hvis jeg på et tidspunkt bliver træt af at stå og vente.

mbk
mbk Feb 15 '19

Det bedste Model 3 mod til dato

https://youtu.be/cRJen07qN1I

"Now it doesn't look like a little b*tch car anymore"

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 15 '19
Sider: «« « ... 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 ... » »»