Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
PeterE
PeterE Feb 19 '19

Teslas vejhjælp hjælper hvis a) I en indenfor garantien, og b) hvis bilen har et mekanisk problem. Ellers ikke. Jeg blev påkørt for et stykke tid siden, og strandede i et nødspor uden vejhjælp. Tesla var flinke og søde, og kunne ikke hjælpe. Mit forsikringsselskab endte med at acceptere Falck, som modparten så betalte. Jeg har et Falck abonnement i dag.

Hilbert
Hilbert Feb 19 '19

@MikaelH

Uenig - materialefejl er stort set ALDRIG årsag til rustangreb i biler. Hvad er fejl i udførelsen? Konstruktiv udførelse (hulrum, punktsvejsning mm.) eller udførelsen af rustbeskyttelsen eller..eller. Begrebet er så vagt at alt kan diskuteres vedr. udførelsen. Kan du give mig ét konkret eksempel, hvor en forhandler har dækket p.g.a. en fejl i udførelsen.

Din oplysning om, at alle andre producenter har samme garanti (med samme forbehold) er ikke korrekt - f.eks. har VW (som jeg har kørt i mange år) ikke disse forbehold.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Feb 19 '19
MikaelH
MikaelH Feb 19 '19

@Hilbert

Hvilke forbehold har VW ikke?

Når jeg siger samme garanti, så mener jeg at de udelukkende dækker rust der kommer indefra. 

Hvis rusten kommer indefra, så kan det kun være fejl i enten materialet eller fejl i udførsle. Hvad skulle det ellers være?

Hilbert
Hilbert Feb 19 '19

@MikaelH

Tesla: karosserirustgaranti dækker kun gennemtæring indefra, hvis den er forårsaget af materialefejl eller fejl i udførelsen. (se #1637).

Disse altafgørende forbehold/forudsætninger for at dække, har VW ikke.

Mon du har misforstået ordet "indefra", og tror at rusten begynder inde i stålpladen? Indefra betyder fra karosseripladens BAGSIDE, hvor man netop ikke kan se angrebene før det er for sent.

Rust opstår når jern bliver udsat for vand/fugt og ilt som findes i luften. Kun hvis jernet er 100% forseglet (hvad der stort set er umuligt i praksis) vil det ikke ruste.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Feb 19 '19
Ice2EV
Ice2EV Feb 19 '19

@Hilbert

VW dækker ikke en dadel. Om du så har galvanisk opkog hele vejen rundt på din bagklap, så er det et spørgsmål om at du har fået en flok stenslag, på bagklappen, som ikke er udbedret korrekt af ejeren, derfor blablabla bla.........

VAG designer nogle fede vogne, har lige lejet en veludstyret A4 i Spanien, der kørte rigtig godt og føltes lækker. Men det var en BMW jeg havde bestilt. Vil ikke lægge mine penge hos VAG mere.

webercarbmann
webercarbmann Feb 19 '19
Quote from Hilbert

@MikaelH

Tesla: karosserirustgaranti dækker kun gennemtæring indefra, hvis den er forårsaget af materialefejl eller fejl i udførelsen. (se #1637).

Disse altafgørende forbehold/forudsætninger for at dække, har VW ikke.

Mon du har misforstået ordet "indefra", og tror at rusten begynder inde i stålpladen? Indefra betyder fra karosseripladens BAGSIDE, hvor man netop ikke kan se angrebene før det er for sent.

Rust opstår når jern bliver udsat for vand/fugt og ilt som findes i luften. Kun hvis jernet er 100% forseglet (hvad der stort set er umuligt i praksis) vil det ikke ruste.

Jeg er bekymret for at TM3 kommer til at ruste ad h... til!   Hvis der ikke er gjort noget seriøst for at TM3 ikke ruster når den rammer "rust bæltet" så vil bilerne ruste.  Er der nogen der har hørt noget om supplerende rustbeskyttelse til TM3? 

De første TM3 blev leveret midt 2017 i USA.  Jeg kunne godt tænke mig at se hvordan biler der har set to vintre med salt og sjap ser ud. Det burde være muligt om kort tid. Eventuelt en skadet bil der bliver skåret op.  Er der mon tegn på røde hunde? 

Nikolaj
Nikolaj Feb 19 '19

Alle moderne vestlige biler får et anti-korrosions bad inden lakering. Det er derfor bilerne ikke ruster i samme grad som biler fra 80'erne, der nærmest blev ædt op af rust inden de var 10 år gamle. Vores "gamle" BMW fra 2010 har fx ikke haft skyggen af rust, hvorimod min første bil en Ford fra 93 begyndte at ruste efter kun 4 år. 

Hvad jeg har kunnet læse mig til, så får Model 3 selvfølgelig samme tur inden lakering, så jeg ville ikke være bekymret. 

mbk
mbk Feb 19 '19

Jeg ved ingenting om hvor godt moderne biler er beskyttet osv, men fra et pragmatisk synspunkt vil jeg mene at Tesla er bedre end de fleste ICE fordi bunden er helt flad og der kan gemme sig knap så meget snask. Hjul kasserne er selvfølgelig lige så udsat. Jeg har en Ford som næsten er kendt for at ruste, men efter 13 år er der lidt på en dør og selvfølgelig noget under den, den er dog rust beskytter en enkelt gang, men synes sgu egenligt at den holder fint i forhold til hvor dårligt et rygte den har. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 19 '19
Hilbert
Hilbert Feb 19 '19

Hvad vi tror og synes finder jeg ikke særligt brugeligt, men nyere biler ruster åbenbart stadig:

https://ekstrabladet.dk/biler/se-listen-disse-biler-ruster-mest/6574379

Mit eneste ærinde var blot at påpege/advare om at Teslas rustgaranti ikke er meget værd i en evt. garantisag, da den som nævnt kun dækker rustgennemtæring forårsaget af materialefejl eller fejl i udførelsen. Rustgennemtæring skyldes stort set altid ringe rustbeskyttelse og/eller uheldig konstruktion/samling - altså årsager som derfor ikke er dækket.

tvegaard
tvegaard Feb 19 '19

Hej,

Er der nogen af jer, som har fået jeres Model 3, som kan svare på, om man bliver tilbudt en trial på den opgraderede autopilot via skærmen - og hvad prisen er for at købe den der? Det var vist 46.000 i de gamle modeller (hvis man købte under trial-perioden), men ingen hos Tesla ved tilsyneladende, om det bliver en mulighed med M3.

Så nu hvor der er biler på gaden, er der måske nogen, der kan kaste lys over det?

Mvh.
Morten

Kejseren
Kejseren Feb 19 '19

Hilbert, de fleste bilfirmaer giver kun indefrakommende rustbeskyttelse, desværre. I hvert fald såvidt jeg ved.

mbk
mbk Feb 20 '19

@tvegaard

Der skulle komme en trial kort efter køb. Tesla har sagt til nogle at alle får en trial og mulighed for køb til de 46k. Stadig for dyrt i min optik. 

DN
DN Feb 20 '19
Citat fra tvegaard

Er der nogen af jer, som har fået jeres Model 3, som kan svare på, om man bliver tilbudt en trial på den opgraderede autopilot via skærmen

Jeg fik at vide at det var lige på trapperne da jeg hentede min i Torsdags, men den er ikke dukket op endnu. Vil tro at når den dukker op så gælder den for alle modellerne i en periode. Så mon ikke de lige trækker den så perioden dækker alle de nye TM3 der er på vej til DK.

tvegaard
tvegaard Feb 20 '19

Det lyder super - tak for svar!

jramskov
jramskov Feb 20 '19

Norsk test af Model 3 Performance: https://elbil.no/...d-heftig-kjoreglede/

"Snaut 40 mil med den kvikkeste utgaven av Tesla Model 3 var nok til å fastslå at ingen andre elbiler byr på mer kjøremoro."

jramskov
jramskov Feb 20 '19

Elon tweet: 4000 biler på vej til Europa:

https://twitter.com/elonmusk/status/1098009983931707393

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Feb 20 '19
jrjensen
jrjensen Feb 20 '19
Fik den her SMS fra Tesla

TESLA  Update: Your Model 3 is ahead of schedule and we can deliver your vehicle early. If you are available to take delivery this Friday or Saturday, please reply YES and we will contact you to update your schedule.To unsubscribe from SMS, reply STOP.

Med en fornuftig portion skepsis svarede jeg straks yes.
Har så lige fået den forventede opfølgning.

TESLA - Update: You will have received an SMS message a short moment ago notifying you that your car was available to pick up earlier than expected. We are really sorry to confirm that this message was sent out in error. We apologise for any inconvenience caused and are working hard to solve this and importantly get your car ready as quickly as we can. We will reach out as soon as we have the confirmed date for you.

Der gik kun et os timer før de fulgte op, så er ikke rigtigt skuffet, håber bare de får styr på levering i Europa snart...
voersaa
voersaa Feb 20 '19
@jrjensen fik den samme besked og sagde også ja for så at få beskeden om at det var en fejl. Havde ligesom du en stærk mistanke om at der var noget galt.

Tesla skylder efterhånden en kvajebajer eller to.
vladmury
vladmury Feb 20 '19
Er der noget som kan bekræfte hvilken sommerdæk brand bliver bilen leveret med 19 tommer hjul?
Hilbert
Hilbert Feb 20 '19

Hermed sammenligning af rustgarantier:

Sider: «« « ... 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 ... » »»