mbk:
I praksis kan sikkert betale en uge før uden problemer i 99/100 af tilfældene,
Arg de odds nu lige dystre nok :-) 1 procents chance for de går konkurs og pengene væk tror jeg nu ikke der er :-)
Du glemte at nævne risikoen for USA gik i krig mod Danmark og indefrøs pengene :-)
Men jo det er mange penge, hvis det mest usandsynlige skulle ske.
Det er egentligt underligt den her praksis Tesla udfører. Men vel bare kopi af som de gør i alle andre lande. Det virker lidt a la en Iphone der købes, og ikke en bil til næsten 500.000 kr
Og det her med at forlange pengene 7 dage før, uden man har prøvekørt bilen mv og undskylde sig med der ikke er tid på leverings dagen, lyder efter min mening ikke bare dumt, men en direkte hån mod de kunder der ligger 500.000 kr for en bil.
Det er som de vil gardere sig ud i det helt usandsynlige. Tænk nu hvis der var en ud af 1 million købere af en leveret M3 og hvor det så viste sig de ikke kunne betale. Derfor sådanne regler.
Men ender med de virker urimeligt mistroiske og inddirekte siger til alle at de tror i er en tyv.
Og man begynder at tænke er det sådan hele vejen. Hvad med hvis der opstår et eller andet teknisk problem på bilen, og som selvfølgelig hører under dansk lovgivning under garantien.
Skal man så også til at slås med en masse burukrati mod dem ? Hvor de har alle mulige forklaringer og regler for at undsige sig deres forpligtelser.
Sådan forholder det sig sikkert på ingen måde !! Men man får bare den tanke med sådanne regler for betaling for udlevering. Og helt håbløst efter min mening virker det også når de har en masse krav om betalingen hvor flere betalingsmåder ikke accepteres.
De bryster sig af at være højt teknologiske og helt fremme på noderne, men kan kun modtage betalingen på en måde ?