Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
mbk
mbk Feb 23 '19

@MOS 

På faktura står der at man skal betale 7 dage før, men det har de færreste af os lyst til, personalet fraråder at man betaler på dagen da det tager for meget tid på dagen og opfordrer til at man har betalt inden man kommer frem. Jeg har dog ikke lyst til at ende i en situation hvor jeg har betalt men ikke kan modtage varen, pga. den er defekt, ikke kommet frem, firmaet går konkurs, eller andet mere eller mindre sandsynlige muligheder. I praksis kan sikkert betale en uge før uden problemer i 99/100 af tilfældene, men beløbet gør lige at man tager nogle ekstra forbehold.

Derfor er det spændende at høre hvad andre har gjort. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 23 '19
Fetaehhgodt
Fetaehhgodt Feb 23 '19

mbk:

I praksis kan sikkert betale en uge før uden problemer i 99/100 af tilfældene,   

Arg de odds nu lige dystre nok :-)    1 procents chance for de går konkurs og pengene væk tror jeg nu ikke der er :-) 

Du glemte at nævne risikoen for USA gik i krig mod Danmark og indefrøs pengene :-)

Men jo det er mange penge, hvis det mest usandsynlige skulle ske.

Det er egentligt underligt den her praksis Tesla udfører.  Men vel bare kopi af som de gør i alle andre lande.   Det virker lidt a la en Iphone der købes, og ikke en bil til næsten 500.000 kr

Og  det her med at forlange pengene 7 dage før, uden man har prøvekørt bilen mv og undskylde sig med der ikke er tid på leverings dagen, lyder efter min mening ikke bare dumt, men en direkte hån mod de kunder der ligger 500.000 kr for en bil.  

Det er som de vil gardere sig ud i det helt usandsynlige.  Tænk nu hvis der var en ud af 1 million købere af en leveret M3  og hvor det så viste sig de ikke kunne betale.   Derfor sådanne regler.

Men ender med de virker urimeligt mistroiske og inddirekte siger til alle at de tror i er en tyv.

Og man begynder at tænke er det sådan hele vejen.  Hvad med hvis der opstår et eller andet teknisk problem på bilen, og som selvfølgelig hører under dansk lovgivning under garantien.

Skal man så også til at slås med en masse burukrati mod dem ?   Hvor de har alle mulige forklaringer og regler for at undsige sig deres forpligtelser.

Sådan forholder det sig sikkert på ingen måde !!   Men man får bare den tanke med sådanne regler for betaling for udlevering.    Og helt håbløst efter min mening virker det også når de har en masse krav om betalingen hvor flere betalingsmåder ikke accepteres.   

De bryster sig af at være højt teknologiske og helt fremme på noderne, men kan kun modtage betalingen på en måde ?

Forummets indlæg er redigeret af Fetaehhgodt Feb 23 '19
mbk
mbk Feb 23 '19

@Fetaehhgodt 

Nu var de 1/100 nu ikke ment somom de gik konkurs, men at der kom en eller anden tvist som at bilen ikke var der når man skulle hente eller havde nogle skader man skulle vente på at få udbedret og så ville ønske man ikke havde overført beløbet. 

vladmury
vladmury Feb 23 '19
Helt enig, ingen bil = ingen penge. Ellers kan de bare beholde bilen. 

Fetaehhgodt
Fetaehhgodt Feb 23 '19

Okay :-)  For ellers ville jeg også mene oddsene var lige lovligt pessimistiske.  

Og enig med dig.  

Kender ikke Tesla og hvad jeg har fået af indtryk hidtil på andre områder så virker de nu meget servicemintede.    Men virkeligt udfordret kan man sige med de mange leveringer.

Men klæder dem ikke når de har alle de her skeptiske krav og gummiparagraffer hvor de inddirekte viser de ikke stoler en døddel på en kunde.   

At være så skeptiske og kritiske mod en kunde der betaler en halv million for en bil, samtidigt med de selv fratager sig alt ansvar med kundespørgsmål mv. virker ikke harmonisk.

Det er muligvis lidt mere økonomisk rentabelt at sikre sig på den her måde, så de ikke tabte måske 10.000 på udlevering af nr 1 mio bil hvor det viste sig kunden ikke kunne betale, og de derfor måtte tage den tilbage efter nogle km på bagen.

Men alt i alt mister de noget andet ved den her metode.

Det er feks ikke for sjov at mange værksteder har gratis kaffe når en bil skal på værksted.   Umiddelbart virke til at være en udgift med den gratis kaffe.   Men de par kroner den koster gør bare så meget :-)

Vi mennesker er jo dumme her :-)   God service betyder at vi glædelig sænker paraderne og glædeligt betaler mange tusinder for et værkstedsbesøg uden at være kritiske.

Tesla gør det modsatte her, og virkeligt dum strategi efter min mening.

Forummets indlæg er redigeret af Fetaehhgodt Feb 23 '19
voersaa
voersaa Feb 23 '19
Tesla er til at tale med. Dem jeg har talt med har ikke noget imod at jeg betaler på dagen så længe de kan se pengene på deres side. Der kan naturligvis opstå et problem med at betalingen ikke vises med det samme eller lignede men jeg har intet problem med at komme tilbage og hente bilen dagen efter hvis det skulle ske. Det vigtigste er at jeg ser min bil inden at jeg overfører en halv million. I værste fald hente vi altså bare vores bil en eller to dage senere.
Nikolaj
Nikolaj Feb 23 '19

Selvfølgelig skal Tesla ikke begynde at udlevere biler uden at have sikret sig betaling først. Men som Voersaa siger, så kan man tage ned og se sin bil, dernæst gå hjem og overføre beløbet, for så at få den udleveret dagen efter. 

Jeg overførte selv pengene til min model S dagen før, og fik den selvfølgelig udleveret uden problemer. Tesla er i øvrigt en virksomhed der nu kører med overskud og genererer masser af cash-flow, så I skal ikke være nervøse for at virksomheden går konkurs natten over. Og skulle det utænkelige ske, så vil der rent juridisk via det unikke VIN-nr. være sket individualisering af bilen. Det betyder at man ved forudbetaling vil få bilen udleveret. Man skal derved IKKE melde sig som kreditor i et evt. bo. 

magnusbb
magnusbb Feb 23 '19
Lige et tip. Nogle mobile bank Apps har et max på 200.000kr i overførsel. Så tag din PC med eller snak med banken inden. Jeg betaler også på dagen - de sagde det var helt ok. De fortalte mig at Elon har forbudt kreditkort da de tager en procent af betalingen (især i USA) og derfor må de kun tage bank transfer. Egentlig forståeligt - 300.000 biler X 500.000kr X 1,5 procent = en del penge:)
Bianco
Bianco Feb 23 '19
Quote from magnusbb ...Elon har forbudt kreditkort da de tager en procent af betalingen ...

Det er korrekt - Kreditkortene tager godt fra https://www.nets.eu/...ale-serviceafgifter/

MEN DanKort er så vidt jeg ved gratis at bruge både for kunder og butik, hvis butikken har betalt abonnement for at have terminalen (baseret på antal transaktioner, uanset om de er på 10,- eller 1.000.000,-)

magnusbb
magnusbb Feb 23 '19
Ja - men nok endnu et eksempel på at man kører en standard politik. Det har nogle ulemper men gør også mange ting simplere. Jeg tænker det samme gælder for problemet med det ladekabel der følger med som kun understøtter en fase. Man har kigget på Norge og gjort det til Europæisk standard :)
vladmury
vladmury Feb 23 '19
Jeg tager computeren med og betale efter jeg ser bilen. Dog på min final invoice står forkert leveringsdato 05.03 istedet for 02.03.
mbk
mbk Feb 23 '19

Final invoice er vist ikke ret meget værd. 

husfeldt
husfeldt Feb 23 '19

Tesla har ikke ret godt styr på deres "processer..

• Aftalt leverings tidspunkt ..
  • Invoice / Final Order
  • Helt almindelig communikation (f.eks, at have folk nok til at de kan tage telefonen).
  • Betaling (dette kan **kun** gøres via bankoverførsel, ikke kort, og ikke Straks-overførsel - du kan dog evt overføre i flere runder, men check med din bank inden du skal ligge pengene ) 
  • Refund's hvordan og hvornår

Men bilen er fantastisk :)

Sclaus1
Sclaus1 Feb 25 '19
Citat fra DN
Citat fra Sclaus1 Har andre bemærket hvordan lakeringen på de M3 i har set har en meget udpræget ujævn overflade?

Min sorte ser fin ud, jeg er ved at lære den godt at kende efter 3 håndvask i dag. 

Der er i øvrigt ikke brug for nogen form for lygte når du skal afhente din bil. Den udleveringsgarage du modtager den i har helt vanvittigt afslørende belysning. Hvis du regner med at gå derfra med en helt perfekt lak så tror jeg det bliver op af bakke at få en bil med hjem.

Jeg har taget levering af ny bil cirka en gang om året de sidste ti år og jeg har endnu aldrig set en perfekt lak. Der skal mere til end en standart klargøring hvis det skal være rigtigt godt.

@DN

Tak for input! Så har biler der holdt i Tilst blot været uheldige.

jramskov
jramskov Feb 25 '19

Kort første kik på Model 3: https://bilmagasinet.dk/...aa-tesla-model-3-her

P85DK
P85DK Feb 25 '19
Citat fra DN

Min sorte ser fin ud, jeg er ved at lære den godt at kende efter 3 håndvask i dag.

Har du kun købt den for at have noget at vaske? ;-)

loeweman
loeweman Feb 25 '19

Blev ringet op i dag, kan hente bilen i morgen. Så forsinkelsen holdt sig under 14 dage:-)

Jeg aftalte i øvrigt på telefonen, at vi betaler med bankoverførsel ved afhentningen. Ingen problemer med det overhovedet.

jramskov
jramskov Feb 25 '19

Fedt! God fornøjelse! Vi får installeret ladeboks på onsdag, så nu må Tesla også godt snart levere vores bil :D

mbk
mbk Feb 25 '19

Så fik jeg hentet min vogn. Den var ikke super klargjort og fandt noget i lakken der skulle poleres. Personalet var venligt, men der er ingen tvivl om at der er travlt og der skal presses mange biler igennem. 

Jeg fik byttet fra et USB kabel til Apple til to stk USB C, så husk lige at få byttet dem inden i kører. 

Type 2 kabel er i rest ordre, UMC er ret lille men desværre enkelt fase.

vladmury
vladmury Feb 25 '19
Skulle de ikke rette fejlen før bilen er leveret?
Forummets indlæg er redigeret af vladmury Feb 25 '19
Sider: «« « ... 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... » »»