Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
Fetaehhgodt
Fetaehhgodt Feb 25 '19
Citat fra jramskov

Kort første kik på Model 3: https://bilmagasinet.dk/...is-paa-tesla-model-3

Vi har talt om det før herinde.   Men hold op hvor kan farven være forskellig afhængig af belystningen.      Normalt virker den nærmest lyserød i forhold til Bilmagasinets billeder hvor den nærmere er mørkerød eller måske bordeaux ?   (se billede 3 og det sidste)

Undrer mig desuden over noget af det Bilmagasinets skriver.   De skriver de regner med prisen bliver 500.000 kr.    Det koster den vel ikke fra i long range i skrabet version ? 
Der er det vel nærmere 460.000 kr.    Og de plejer jo netop at opgive hvor priserne begynder fra når de tester en BMW eller Audi hvor testbilen de bruger som regel er en der koster det dobbelte :-) 
Så hvorfor ikke opgiver mindste prisen på modellen.   Derudover så tydeligt de tester en Performance, da de fortæller om 20 tommer hjulene.
Men hvorfor opgiver de så ikke data på den også , og ikke som nu kun data fra Long range RWD ?
Trods de her mærkværdige valg, så da god anmeldelse af M3.  Bedre end den første de lavede i USA.

Forummets indlæg er redigeret af Fetaehhgodt Feb 25 '19
jramskov
jramskov Feb 25 '19
@mbk Tillykke med bilen! Glæder mig til at høre flere indtryk fra dig.
vladmury
vladmury Feb 25 '19

Tesla Wall Charger, ved I hvis Tesla Aarhus har den på lager? Har ringet til dem og snakket med 2 forskelige medarbejder som ved ikke en skidt :( 

mbk
mbk Feb 25 '19

@vladbury 

Jo, oplevelsen var lidt lacklustre, jeg fandt de fejl jeg kunne og fik dem skrevet på bilen som så kan fikses ved service. Det var ikke graverende ting men nogle de selv skulle have opdaget og udbedret. Bilen så ikke ny vasket ud, den fik en hurtig omgang med en klud inden jeg fik den. Jeg tror generelt det bare er fordi de er underdrejet. Synes nok viljen er der, men hvis de skal levere 10 styk om dagen er det nok lidt hård kost. 

mbk
mbk Feb 25 '19

Betaling med netbank og PDF af kvittering gik smertefrit. Det tager nogle minutter af tiden, men jeg ville have gjort det på samme måde igen.

mbk
mbk Feb 25 '19

Så fik jeg strikket et forlængerkabel/konverter mellem tre faset rødt stik og blåt stik, bilen lader med 16A/215V eller 21km/t.

Da jeg fik bilen stod charge på 370km, gætter på det er 75%, den ladede med 68km/t på en Wall Charger hos Tesla. Efter jeg har kørt den hjem og kørt lidt rundt endte vi på 100km charge og den siger 17.5 time til den er opladt, ikke helt men til daily-limit. Jeg pendler ikke og kan sagtens holde den opladet med UMC til at starte med. Jeg skal selvfølgelig have en Wall Charger eller lign, men ikke lige nu, konti er lænset. 

MikaelH
MikaelH Feb 26 '19

@mbk

Tillykke med bilen! :)

Bliver de ting du fandt ved levering først rettet til service?

De officielle anbefalinger er jo service hvert andet år, så hvis alt havde været perfekt skulle du egentligt først se dem igen om 2år/40000km. 

mbk
mbk Feb 26 '19

@MikaelH
Med til historien er at jeg fandt fejlene efter jeg var kørt. Jeg bor 150km væk, så har ikke lyst til at få en tid lige med det sammen. Nok bedre at samle det sammen med noget andet. Fejlene er heller ikke så slemme at jeg ikke kan køre med dem, jeg fandt dem jo ikke da jeg gik over bilen første gang. Vi snakker om et lille hul/snit i en gummiliste, dug i et side-kamera og en plastik plade ved det ene sidespejl der ser ud til ikke at være helt fæstnet, svæver 5mm længere ude, det ser ud til at det er limet og limen er gået fri.

jramskov
jramskov Feb 26 '19

@mbk Men den har 4 hjul, et rat og kan køre? :D

MikaelH
MikaelH Feb 26 '19

@mbk

Det er forståeligt nok. Jeg kommer til at stå i samme situation, med langt til nærmeste SeC. 

Det var bare bekymrende hvis Tesla skubbede på for at udskyde det til næste service. 

mbk
mbk Feb 26 '19

@MikaelH

Jeg har ikke mødt nogen modvilje hos Tesla, bare lidt træls at jeg skal finde fejl der ville være nemme for dem at spotte. Jeg tror bare de har for travlt til at gøre det bedre pt. som P85DK siger "hvad havde du forventet". Jeg tager det som glasset er halvt fuldt, bilen er dejlig og jeg er glad for den. Ja, de kunne have nurset lidt mere om oplevelse, men det var ikke en dårlig oplevelse, men vi fik mere service da vi hentede en ny Kia Picanto. Jeg tilskriver det travlhed, man kan sagtens fornemme at der er travlt på kontoret. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 26 '19
mbk
mbk Feb 26 '19

Er er nogle der skal have det Aero Wheel Cap Kit:

https://shop.tesla.com/ca/en/product/vehicle-accessories/model-3-aero-wheel-cap-kit.html

Jeg burde have bestilt dem da jeg var derovre i januar, men jeg hoppede lidt rundt mellem hoteller så turde ikke bestille.

Tesla DK er helt blanke på ekstraudstyr, er her nogle der har lyst til at bestille dem som en pulje eller lign. for at forsendelses omkostninger ikke dominerer? Eller måske har en bedre ide?

NikolajK
NikolajK Feb 26 '19
Quote from mbk

https://shop.tesla.com/ca/en/product/vehicle-accessories/model-3-aero-wheel-cap-kit.html

Jeg burde have bestilt dem da jeg var derovre i januar, men jeg hoppede lidt rundt mellem hoteller så turde ikke bestille.

Tesla DK er helt blanke på ekstraudstyr, er her nogle der har lyst til at bestille dem som en pulje eller lign. for at forsendelses omkostninger ikke dominerer? Eller måske har en bedre ide?

Jeg er med! 

AndersHoj
AndersHoj Feb 26 '19
Citat fra mbk

Jeg er også med.

Har forspurgt om pris på følgende her i DK

Wheel  Lock Open End 380,- ($50)
Aero Wheel Cap Kit 628,- ($50)
Rear Trunk All Weather Matts 1.000,- ($130)
Front Trunk All Weather Matts 667,- ($70)

Forstår ikke helt hvorfor prisen er så forskellige på de to ting til $50 og det kunne de desværre ikke svare på hos Tesla.

PatrickW
PatrickW Feb 26 '19
Er der andre reservations holdere herinde som endnu ikke har modtaget deres bil eller fået en leverings dato?

Man føler sig snart lidt til grin af Tesla når man har haft lagt en reservation for 2 år siden og bestilte samme dag de åbnede op, alt imens de glædeligt leverer biler til folk som har bestilt langt inde i Januar.

Og de svarer ikke på mails eller modtager opkald
Joe73
Joe73 Feb 26 '19
Jeps, samme her.
Har dog ikke, hverken ringet eller skrevet til dem.
Missede et opkald i januar md. fra dem, så tænker de blev fornærmede og lagde mig nederst i bunken :o)
kapsel
kapsel Feb 26 '19

Quote from PatrickW Er der andre reservations holdere herinde som endnu ikke har modtaget deres bil eller fået en leverings dato?   Man føler sig snart lidt til grin af Tesla når man har haft lagt en reservation for 2 år siden og bestilte samme dag de åbnede op, alt imens de glædeligt leverer biler til folk som har bestilt langt inde i Januar.   Og de svarer ikke på mails eller modtager opkald
Der er forskel på bilerne. De dyre bliver af gode grunde leveret først, så bestil en Performance hvis du gerne vil have den hurtigt :)
PatrickW
PatrickW Feb 26 '19
Citat fra kapsel

Quote from PatrickW Er der andre reservations holdere herinde som endnu ikke har modtaget deres bil eller fået en leverings dato?   Man føler sig snart lidt til grin af Tesla når man har haft lagt en reservation for 2 år siden og bestilte samme dag de åbnede op, alt imens de glædeligt leverer biler til folk som har bestilt langt inde i Januar.   Og de svarer ikke på mails eller modtager opkald
Der er forskel på bilerne. De dyre bliver af gode grunde leveret først, så bestil en Performance hvis du gerne vil have den hurtigt :)

Hvis bare det var sådan, vil jeg være lidt mere forstående.

Joe73
Joe73 Feb 26 '19
Min er en LR, rød, Inc. Autopilot. Så ikke den billigste, men naturligvis heller ikke den dyreste.
Forummets indlæg er redigeret af Joe73 Feb 26 '19
JerMik
JerMik Feb 26 '19
Citat fra kapsel

@PatrickW

Ja, sådan da. Reservation siden oktober -18, bestilt 27/12. Præliminær lev. dato 5/3. Lad os nu se om det holder....

@kapsel

Den hypotese holder ikke helt. Jeg har egentlig kun sparet på farve, men venter altså lidt endnu.  

Sider: «« « ... 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 ... » »»