Du overfører udbetaling (20% eller 30% fra Total beløb) minus 15.000 kr (depositum) til Tesla konto med en straksoverførsel på dagen og sende PDF med kvittering på mail til delivery advisor.
Jyske finans skal nok overføre resten til Tesla. Du får dokumenter i Eboks du skal underskreve hvor det står beløbet som skal overføres til Tesla. Husk at trække depositum fra.
Hvornår fik du det var Jyske finans?
Jeg har endnu ikke fået noget endnu, og skal hente på tirsdag. Min delivery advisor, siger han har fået godkendelse tilbage fra dem. Han sagde så hvis jeg ikke har fået noget i min e-boks inden, skulle jeg bare selv regne beløbet ud. Altså udbetalingen (som fremgår af det forslag der er fremsendt inden godkendelse) og trække de 15.000 (evt. 10.000) fra.
Jeg har modtaget idag dokumenterne i eboks fra Jyske Finans, og skal hente bilen på Lørdag.Du overfører udbetaling (20% eller 30% fra Total beløb) minus 15.000 kr (depositum) til Tesla konto med en straksoverførsel på dagen og sende PDF med kvittering på mail til delivery advisor.
Jyske finans skal nok overføre resten til Tesla. Du får dokumenter i Eboks du skal underskreve hvor det står beløbet som skal overføres til Tesla. Husk at trække depositum fra.
Hvornår fik du det var Jyske finans?
Jeg har endnu ikke fået noget endnu, og skal hente på tirsdag. Min delivery advisor, siger han har fået godkendelse tilbage fra dem. Han sagde så hvis jeg ikke har fået noget i min e-boks inden, skulle jeg bare selv regne beløbet ud. Altså udbetalingen (som fremgår af det forslag der er fremsendt inden godkendelse) og trække de 15.000 (evt. 10.000) fra.
Hej alle
For det første mange tak for alle de fantastiske informationer her i forummet og især i dette tråd. Det har været en stor hjælp. Jeg har nu fået bestilt en Model 3, sort og venter med spænding på at høre nyt. Mon ikke der går 2-3 måneder før jeg har bilen. Så der er lidt tid at glæde sig over at den "snart" er på vej. Jeg har dog 2 spørgsmål som jeg tror I sagtens kan svare på, sådan at jeg undgår at skulle vente i telefonkøen hos Tesla i mange timer :-) 1. Jeg har tænkt mig at få installeret wall charger fra EON med fast månedlig abonnement. Er det rigtigt forstået at de standard kabler der kommer med bilen ikke passer til EON's charger og jeg dermed skal tilkøbe et andet kabel hos Tesla? Og hvis ja, hvilket? 2. Jeg har flere steder læst noget om mulighed for at få gratis supercharging i xx antal måneder - er der stadig mulighed for det? Og hvis ikke plejer der at komme kampagner eller lignede? 3. Er der andre her der har bestilt charger hos EON og dermed kan fortælle lidt om leverings og installeringstid? For jeg er usikker på hvornår jeg skal bestille hos EON ift. hvornår jeg får at viden at bilen er på vej... På forhånd tak
@IrmaNez
Som jeg forstår er referral perioden ovre og mulighed for gratis supercharging, men du kan da krydse fingre og skrive en mail til buildmy3EMEA@tesla.com ned dit RN nummer, adresse og en referral, kan lige liste min ind: michael52346 Hvis du ikke allerede har en i tankerne.
Så vidt jeg ved har EOn home charger fast monteret kabel så den skal du ikke have ekstra kabel til. Til offentlige standere skal du bruge et Menneskes Type 2 kabel som følger med bilen, kablet er dog i restordre og jeg fik ikke mit med hjem, men skulle få det senere.
Hej alle
For det første mange tak for alle de fantastiske informationer her i forummet og især i dette tråd. Det har været en stor hjælp. Jeg har nu fået bestilt en Model 3, sort og venter med spænding på at høre nyt. Mon ikke der går 2-3 måneder før jeg har bilen. Så der er lidt tid at glæde sig over at den "snart" er på vej. Jeg har dog 2 spørgsmål som jeg tror I sagtens kan svare på, sådan at jeg undgår at skulle vente i telefonkøen hos Tesla i mange timer :-) 1. Jeg har tænkt mig at få installeret wall charger fra EON med fast månedlig abonnement. Er det rigtigt forstået at de standard kabler der kommer med bilen ikke passer til EON's charger og jeg dermed skal tilkøbe et andet kabel hos Tesla? Og hvis ja, hvilket? 2. Jeg har flere steder læst noget om mulighed for at få gratis supercharging i xx antal måneder - er der stadig mulighed for det? Og hvis ikke plejer der at komme kampagner eller lignede? 3. Er der andre her der har bestilt charger hos EON og dermed kan fortælle lidt om leverings og installeringstid? For jeg er usikker på hvornår jeg skal bestille hos EON ift. hvornår jeg får at viden at bilen er på vej... På forhånd tak
1: Nej
2: Tror det løb er kørt
3: Jeg ville bestille nu. Du aftaler jo selv installationen med installatøren når han ringer, jeg skulle rykke en den del gange for at få min installeret inden bilen den kom.
Hej alle
Jeg bestilte her medio februar og der gik 2 dage fra jeg bestilte til der kom en og installerede det. Måske var jeg heldig.
Jeg har dog fået ikke bilen endnu, så jeg har aftalt med EON at jeg giver besked når jeg ved mere om hvornår bilen kommer, så starter vi abn. til den tid. Det krævede bare en mail til deres kundeservice.
Ja, jeg ville også bestille nu. De siger op til 8 ugers leveringstid. Jeg fik som sagt vores installeret i går, det var fordi de havde fået et "afbestilling" og jeg var den næste i køen. Fra jeg bestilte til installation er der gået cirka 5 uger.
Spørgsmål: Spotify er tilgængelig, men inkluderer det et premium abonnement?
Mit nuværende mobilabonnement inkluderer et Tidal abonnement, men jeg skal muligvis til at skifte til et med Spotify nu :)
Jeg tænker hvis vi er 5 der køber wheel cap kit gennem shop USA tror jeg prisen bliver 100USD og varen 250 USD.
Fra skats beregner:
Pris med fragt ($):350 $
Pris med fragt i DKK:2.191 kr.
Told: 3 % af 2.191 kr.66 kr.
Moms: 25 % af (2.191 + 66 kr.)564 kr.
Samlet uden importgebyr* :2.821 kr.
Der er ikke importgebyr ved "shop USA"
Så knap 600kr for et kit.
Er her nogen der er interesseret i det?
Eller har en bedre metode?
Jeg tænker hvis vi er 5 der køber wheel cap kit gennem shop USA tror jeg prisen bliver 100USD og varen 250 USD.
Fra skats beregner:
Mig mig mig mig :)
Altså bare ét sæt. Måske skal du lave en seperat tråd til det
Fra skats beregner:
Det er en god metode, jeg har brugt den nogle gange selv, bare husk en ting: Hvis noget skal returneres pga fejl eller andet, så er det virkelig upraktisk at det amerikanske firma pludselig er på den anden side af jorden, og du skal handle igennem din postboks. Et wheel cap kit ville jeg da bare købe der.
Jeg har lige fået leveret et sæt wheel caps og et komplet sæt vinter måtter fra Us via Shop USA. Det fungerer sådan set godt nok men Shop usa valgte at afvise mit ønske om sampakning hvilket gjorde at jeg fik leveret 4 pakker og måtte naturligvis betale for mere luft. Trunk og frunk måtterne kunne sagtens være i én kasse uden problemer! Wheel caps ok - de kunne nok ikke klemmes ned.
Så et godt råd fra min side - I skal sikre jer at tesla sender x antal wheel caps i én kasse og ikke i X antal...!
Husk at kigge på den amerikanske amazon (amazon.com) når i skal bestille ting fra USA. Godt nok ikke lige wheel cap kit, men mange andre ting som vintermåtter kan man købe der med noget billigere fragt mv.
Hvis det er "Fulfilled by Amazon" betaler man import told til dem og så betaler de det til skat. Så slipper man altså for importgebyr på 100-200 kr. til fragt firmaet. De har samtidig en lav fragt pris.
Jeg renger med at bestille nye noget stærkere lys til bagagerummet, alu pedaler og de klistermærker til døreknapperne (så folk ikke bruger emergency håndtaget). De koster små 10 $ i fragt eller 14 $ for express fragt. Jeg kan se vintermåtter koster 50-60 $ i fragt fra amazon.
Tak, det prøver jeg@IrmaNez
Som jeg forstår er referral perioden ovre og mulighed for gratis supercharging, men du kan da krydse fingre og skrive en mail til buildmy3EMEA@tesla.com ned dit RN nummer, adresse og en referral, kan lige liste min ind: michael52346 Hvis du ikke allerede har en i tankerne.
Så vidt jeg ved har EOn home charger fast monteret kabel så den skal du ikke have ekstra kabel til. Til offentlige standere skal du bruge et Menneskes Type 2 kabel som følger med bilen, kablet er dog i restordre og jeg fik ikke mit med hjem, men skulle få det senere.
Det ser sådan ud: https://electrek.co/2019/02/28/tesla-model-3-standard-battery-interior/