Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
husfeldt
husfeldt Mar 2 '19

Jeg fik min TM3 her d. 21 Feb, med EAP... Er spændt på om hvordan jeg kommer op på FSD - skal der f.eks, ny hardware, og om det bliver billigt / gratis ,. mange spørgsmål..

jramskov
jramskov Mar 2 '19

@husfeldt hvis du købte med EAP får du FSD uden merpris og det skulle så vidt jeg er orienteret, inkludere gratis opgradering til HW3 da det er nødvendig for FSD.

husfeldt
husfeldt Mar 2 '19

Det er 110% i ordern service ! 

Håber at få den official fra Tesla også .. men super tak for info..

jramskov
jramskov Mar 2 '19

Det er hvad en kammerat fik at vide. Han fik hans model 3 med EAP få dage før denne ændring.

loeweman
loeweman Mar 2 '19
Citat fra jramskov
Citat fra tvegaard Det er 55.000 ekstra for os, hvilket stadig betyder, at det ikke kan betale sig at afbestille og bestille igen. Det var den pris jeg fik af Tesla i går. Overser jeg en billigere løsning?

Den Tesla ansatte jeg snakkede med i går nævnte et tal omkring 41.000kr men det er prisen for EAP (der ikke findes mere) og før afgift.

Spørgsmålet er hvad vi skal betale for at tilkøbe FSD efter vi har fået vores bil?

Jeg havde i forvejen købt EAP. Som sagt skulle jeg få FSD uden beregning som kompensation for prisfaldet.

soras
soras Mar 2 '19
Ved i om den nye firmware med det lovede 5 % peak power upgrade er rullet ud? Eller hvornår den kommer?
vladmury
vladmury Mar 2 '19
15 marts er annonceret den nye FW
DN
DN Mar 2 '19
Det bliver vildt spændende for os der har fået leveret. Jeg har også fået bekræftet at jeg får AP gratis. Hvis jeg så også får muligheden for FSD til halv pris, altså 29.500kr så bliver jeg en meget glad mand.

Jeg ved ikke om der har været konklusioner herinde omkring auto High Beam? Men jeg fik at vide igår at den skal ligge ligge som standart da den er en del af premium interiør. Min fungerer stadigvæk ikke så jeg ser meget frem til næste opdatering.
tvegaard
tvegaard Mar 2 '19
Quote from DN Det bliver vildt spændende for os der har fået leveret. Jeg har også fået bekræftet at jeg får AP gratis. Hvis jeg så også får muligheden for FSD til halv pris, altså 29.500kr så bliver jeg en meget glad mand.

Jeg ved ikke om der har været konklusioner herinde omkring auto High Beam? Men jeg fik at vide igår at den skal ligge ligge som standart da den er en del af premium interiør. Min fungerer stadigvæk ikke så jeg ser meget frem til næste opdatering.
DN - jeg har som dig bestilt uden AP, men får nu det gratis. Meldingen fra Tesla er, at det koster 55.000 at opgradere til FSD. Ved ikke om det er anderledes for dig, som allerede har fået leveret.
tvegaard
tvegaard Mar 2 '19
Quote from loeweman
Citat fra jramskov
Citat fra tvegaard Det er 55.000 ekstra for os, hvilket stadig betyder, at det ikke kan betale sig at afbestille og bestille igen. Det var den pris jeg fik af Tesla i går. Overser jeg en billigere løsning?

Den Tesla ansatte jeg snakkede med i går nævnte et tal omkring 41.000kr men det er prisen for EAP (der ikke findes mere) og før afgift.

Spørgsmålet er hvad vi skal betale for at tilkøbe FSD efter vi har fået vores bil?

Jeg havde i forvejen købt EAP. Som sagt skulle jeg få FSD uden beregning som kompensation for prisfaldet.

Sådan har jeg også forstået det. Dvs. du får lidt flere features for samme pris (som ja skal modsvare prisfaldet). Jeg ville egentlig hellere have EAP til reduceret pris (pga. basismodellens prisfald), men det er så ikke en mulighed.
Forummets indlæg er redigeret af tvegaard Mar 2 '19
DN
DN Mar 2 '19
Jeg ved det ikke det er bare sådan jeg læser nyheden på deres hjemmeside. https://www.tesla.com/...f-driving-capability
kimsc
kimsc Mar 2 '19
Jeg forstår godt at du forventer at kunne købe fsd til halv pris. Jeg synes udmeldingen er ret klar.
tvegaard
tvegaard Mar 2 '19
Hvad vil I råde mig til? Altså jeg har en reservation (uden EAP - nu med gratis AP), men har ikke fået leveret bilen endnu. Kan jeg forvente at kunne opgradere til FSD til reduceret pris? Er blevet tilbudt at opgradere til FSD nu for 55.000. Hvis jeg kan opgradere om en måned til 3000 dollars, er det jo langt billigere?
ai
ai Mar 2 '19

For mig at se det ud til, at Tesla har ændret på hvad Autopilot betyder. Jeg kører i en model 3, hvor Autopilot var med som standard. Jeg fravalgte Opgraderet Autopilot (ca 41.900 kr).

I de nye modeller er Autopilot et tilkøb på 25.100 kr, men til gengæld er basisprisen ca 25.000 kr billigere. Den nye Autopilot er konfigureret med adaptive fartkontrol og kan ”styre” (uden nærmere beskrivelse). Dvs Tesla har flyttet nogle af funktionerne fra Opgraderet Autopilot over i Autopilot samtidig med at de har udvidet funktionaliteten i den Opgraderet Autopilot og omdøbt den til ”Fuldt selvkørende funktion”.

Alt-i-alt kan man altså nu købe en mere skrabet version af model 3 uden Autopilot og derved spare 25.100 kr.

Tesla har med andre ord ikke sat prisen ned på model 3 – de har blot udvidet valgmulighederne. Vi kommer nok til at se mere til dette (f.eks. fravælge premium-interiør, el-betjente sæder, sædevarme i bagsæderne, glastag osv.)

Som jramskov skrev ”Jeg snakkede med Tesla sidst i eftermiddag, fik at vide jeg ville få AP med.” Jeg antager, at min Autopilot bliver software opgraderet så den får samme funktioner, som den nye Autopilot pakke.

Det er dog interessant, hvis Tesla i Europa vælger at give samme rabat som i USA på FSD (”Fuldt selvkørende funktion”)… dog skal FSD vel først lige godkendes i EU.

Forummets indlæg er redigeret af ai Mar 2 '19
mbk
mbk Mar 2 '19

@tvegaard

Vi er selvfølgelig forskellige, men FSD er lovning på noget som Tesla potentielt ikke kan levere. Det du får til at starte med er autopark og summon så vidt jeg husker, hvis de features er 55.000 værd for dig, så bestil det. Alt det med lovning på FSD og opgradering af hardware osv. osv. ender i tudekiks og retssager senere, Fordi Elon har tweetet noget betyder det ikke at det er eller bliver virkelighed. To jeg kan huske lige nu er:

- Trækkrog på Model 3 (At jeg har købt en bil uden trækkrog er stadig surrealistisk for mig - identitetskrise) 

- S/X opgradering af MCU til ny hardware

tvegaard
tvegaard Mar 2 '19

Jeg forstår, hvad du siger, og i virkeligheden ville jeg helst have EAP (som jeg ikke kan købe længere), men hvis merprisen er 3000$ for FSD, tror jeg egentlig godt, jeg vil ofre det. Men lige nu er jeg virkelig i tvivl om, jeg bliver tilbudt denne upgrade, eller om det kun gælder de, der allerede har fået udleveret deres bil.

Citat fra mbk

@tvegaard

Vi er selvfølgelig forskellige, men FSD er lovning på noget som Tesla potentielt ikke kan levere. Det du får til at starte med er autopark og summon så vidt jeg husker, hvis de features er 55.000 værd for dig, så bestil det. Alt det med lovning på FSD og opgradering af hardware osv. osv. ender i tudekiks og retssager senere, Fordi Elon har tweetet noget betyder det ikke at det er eller bliver virkelighed. To jeg kan huske lige nu er:

- Trækkrog på Model 3 (At jeg har købt en bil uden trækkrog er stadig surrealistisk for mig - identitetskrise) 

- S/X opgradering af MCU til ny hardware

mbk
mbk Mar 2 '19

@tvegaard

Selvfølgelig vil Tesla prøve på at sælge dig en software opgradering senere. Måske du får den tilbudt til halv pris næste gang de sætter prisen ned på deres biler :P

De kommer sikkert til at tilbyde deres SW funktioner mere granuleret senere, når der er flere biler giver det helt klart mening at dele pakken op og få folk til at tilkøbe lige hvad de vil, det er at trække flere penge hjem på en investering de allerede har lavet.

husfeldt
husfeldt Mar 3 '19
Quote from ai

For mig at se det ud til, at Tesla har ændret på hvad Autopilot betyder. Jeg kører i en model 3, hvor Autopilot var med som standard. Jeg fravalgte Opgraderet Autopilot (ca 41.900 kr).

I de nye modeller er Autopilot et tilkøb på 25.100 kr, men til gengæld er basisprisen ca 25.000 kr billigere. Den nye Autopilot er konfigureret med adaptive fartkontrol og kan ”styre” (uden nærmere beskrivelse). Dvs Tesla har flyttet nogle af funktionerne fra Opgraderet Autopilot over i Autopilot samtidig med at de har udvidet funktionaliteten i den Opgraderet Autopilot og omdøbt den til ”Fuldt selvkørende funktion”.

Alt-i-alt kan man altså nu købe en mere skrabet version af model 3 uden Autopilot og derved spare 25.100 kr.

Tesla har med andre ord ikke sat prisen ned på model 3 – de har blot udvidet valgmulighederne. Vi kommer nok til at se mere til dette (f.eks. fravælge premium-interiør, el-betjente sæder, sædevarme i bagsæderne, glastag osv.)

Som jramskov skrev ”Jeg snakkede med Tesla sidst i eftermiddag, fik at vide jeg ville få AP med.” Jeg antager, at min Autopilot bliver software opgraderet så den får samme funktioner, som den nye Autopilot pakke.

Det er dog interessant, hvis Tesla i Europa vælger at give samme rabat som i USA på FSD (”Fuldt selvkørende funktion”)… dog skal FSD vel først lige godkendes i 

Det tror jeg også en en korrekt vurdering..

For mit vedkomne med EAP, så er prisen for upgrade til FSD naturligvis interessant (gratis upgrade for dem der har købt dette i år.. synes jeg der antydes) , men også at se om det rent faktisk virker som forventet/Lovet.. EAP er ret overbevisende når der er striber på vejen, og det ikke er i tæt by-terrain.   

IrmaNez
IrmaNez Mar 3 '19

Hej alle, i og med det er umuligt at få Tesla i tale via telefon så prøver jeg lykke her  - endnu engang. Jeg har bestilt en sort Model 3 i mandags, og Tesla har taget de første 15.000kr fra kontoen. So far so good. Status på hjemmesiden har siden mandag været : Vi er ved at udarbejde din faktura...Kan I fortælle mig om denne faktura først kommer lige inden man får bilen leveret eller burde den allerede have været her?