Jeg bestilte 11. januar. Der er dukket en Final Invoice op i dag med VIN nummer, men har ikke modtaget nogen SMS.
Jeg bestilte 11. januar. Der er dukket en Final Invoice op i dag med VIN nummer, men har ikke modtaget nogen SMS.
Wow... jeg har heller ikke fået den her sms.... hvad sker der lige for min ordre?
Det godt nok gået langt væk fra slut feb/start marts nu.
Man kan da håbe de bare ikke har fået sendt alle sms'erne ud...
Bestillings faktura 35
Bestilte pizza i weekenden måtte vente 20 min mod normal 10, det skulle jeg så spekulere på hvordan jeg fik forklaret familien.Hvis man har et arbejde som kræver man laver noget kan det være et problem når man 12 timer før levering skal ændre i planerne. Jeg tænker ligeledes at værkstedet også gerne vil have mulighed for at planlægge deres arbejde med over 24 timers varsel.
Come on!
Det virker meget ustruktureret. Nogle får VIN med opkald. Andre får SMS men ingen VIN eller faktura. Reserverede slut september og bestilte 21/12 og ved opkaldet i januar sagde de slut februar/start marts. Fair at det bliver sidste halvdel af marts, men ville ønske de bare havde sendt en besked om det tidligere. Jeg kan ikke forstå, at der ikke er tildelt VIN allerede når den forlader samlebåndet.Wow... jeg har heller ikke fået den her sms.... hvad sker der lige for min ordre?
Det godt nok gået langt væk fra slut feb/start marts nu.
Man kan da håbe de bare ikke har fået sendt alle sms'erne ud...
Bestillings faktura 35
Så fik jeg et opkald med at min bil ikke kommer i morgen som planlagt men først på tirsdag. Åbenbart noget rod i Hamborg. Nu skal jeg så forklare Autoskadestuen at den ikke kommer ind til behandling på onsdag.
Præcist samme situation jeg var i .. blot for ca. 2 uger siden.. "Bilen bliver ikke levert i morgen som aftalt, den står desvære fortsat i Hamborg, vi ved ikke hvornår den kommer til Århus..."
Det er super irriterende at de ikke kan få styr på det (eller ligge 2-3 dages buffer ind - så vi som kunder ikke skal stå i den situation)
@husfeldt
Det eneste jeg kan trøste med er at man utroligt hurtig glemmer alt det bøvl med at få bilen når man først begynder at køre i den.
Jeg er ikke uenig i dine betrækninger, men jeg tror ikke de har pladsen (og måske heller ikke økonomien) til at have bilerne stående og vente på kunder. De løber stærkt i disse dage. Det hjælper selvfølgelig ikke at de drastisk ændrer priser og ikke allerede havde nogle velformulerede breve at sende folk, tror virkelig at dem på gulvet er lige så overraskede som alle andre.
En lille mail og/eller SMS når der var opdateringer på ens side ville også være fint.
@husfeldt
Det eneste jeg kan trøste med er at man utroligt hurtig glemmer alt det bøvl med at få bilen når man først begynder at køre i den.
Jeg er ikke uenig i dine betrækninger, men jeg tror ikke de har pladsen (og måske heller ikke økonomien) til at have bilerne stående og vente på kunder. De løber stærkt i disse dage. Det hjælper selvfølgelig ikke at de drastisk ændrer priser og ikke allerede havde nogle velformulerede breve at sende folk, tror virkelig at dem på gulvet er lige så overraskede som alle andre.
Helt enig mht bilen - sikke dog et fantastisk køretøj :)
Men for pokker de skal have arbejdet med Service, Logistik, og Kommunikation - og well almindelig anstændig behandling af kunder i forhold til prispolitik, og leverance aftaler.
Det sejler på alle de parametre... men ja vi må glæde os over bilen..
Så har min far også endelig fået Final invoice og VIN nummer. Dog stadig ingen leveringsdato eller besked om status på AP eller FSD.
Reserveret 31/04/2016
Bestilt 21/12/2018
Så fik jeg et opkald med at min bil ikke kommer i morgen som planlagt men først på tirsdag. Åbenbart noget rod i Hamborg. Nu skal jeg så forklare Autoskadestuen at den ikke kommer ind til behandling på onsdag.Præcist samme situation jeg var i .. blot for ca. 2 uger siden.. "Bilen bliver ikke levert i morgen som aftalt, den står desvære fortsat i Hamborg, vi ved ikke hvornår den kommer til Århus..."
Det er super irriterende at de ikke kan få styr på det (eller ligge 2-3 dages buffer ind - så vi som kunder ikke skal stå i den situation)
Jeg læste godt din historie og heldigvis er jeg ikke så hårdt ramt som du var med alt din planlægning omkring levering. Autoskadestuen var utroligt forstående og søde da jeg ringede og fortalte dem at aftalen var aflyst.
iflg nrpla.de er der reg. 96 model 3 - jeg har stadig til gode at se en på de danske veje.
Du må komme en tur til det midtjyske ud over min sorte så har jeg set en midnight silver i Ikast og en blå en i Herning :-)
iflg nrpla.de er der reg. 96 model 3 - jeg har stadig til gode at se en på de danske veje.
Du må komme en tur til det midtjyske ud over min sorte så har jeg set en midnight silver i Ikast og en blå en i Herning :-)
Bor skam i Silkeborg - pendler til Randers, og konen pendler til Herning. Men har stadig kun set den i udstillingen i Århus
Er vist en af de relativt heldige, har netop kontaktet Tesla igen og de bekræftede at de godt kan levere min bil i Aarhus i morgen.
For en god ordens skyld spurgte jeg om der ville komme nogen form for rabat på opgradering fra AP til FSD for os som havde bestilt inden prisjusteringen, men endnu ikke fået leveret. Det fik jeg nej til, dvs, det vil være en 59000 kr opgradering. Så tager man ikke FSD indirekte med i bestillingen ved at have bestilt/bestille EAP, er det lidt dyrere (~4500kr) at efterbestille.
Det vil nok for de fleste, der har bestilt men endnu ikke fået leveret, være den bedste strategi at vente med FSD, da det ikke er færdigudviklet, og differencen er relativt lille. Desuden er der givet Teslas historie nok mulighed for rabat-perioder i fremtiden.
For mig gav det mest mening at inkludere FSD fra starten, da jeg helt sikkert vil have både de forskellige features (efterhånden som de fleste af dem nok stille og roligt skal komme til DK), opgraderingen til AP HW 3, og gerne vil have lagt udgiften ind i finansieringen med det samme.
@jrjensen
Nu når du har fået bekræftet at de har din bil til dig imorgen, vil jeg høre om det lige vil kigge noget for mig? Når du slår din bils stelnummer op på en side om nummerplade.net. Kommer der så noget andet end dit sletnummer frem ved 'nummerplade'?
Tænkte bare på om det var en måde og holde øje med om bilen var kommet til danmark, og indregistreret :)
@jrjensen
Nu når du har fået bekræftet at de har din bil til dig imorgen, vil jeg høre om det lige vil kigge noget for mig? Når du slår din bils stelnummer op på en side om nummerplade.net. Kommer der så noget andet end dit sletnummer frem ved 'nummerplade'?
Tænkte bare på om det var en måde og holde øje med om bilen var kommet til danmark, og indregistreret :)
Der står stadig ikke nogen nummerplade (registreringsnummer).
@jrjensen: Det er ikke helt i tråd med hvad andre hører Tesla sige men der jo en del forvirring vedrørende AP, EAP & FSD i øjeblikket. :)
https:///...f-driving-capability
https://twitter.com/TroyTeslike/status/1102113517216370689
Wow. Jeg var meget specifik i mit spørgsmål, så det vil overraske mig hvis det virkeligt er tilfældet, men der er jo netop megen intern forvirring i Tesla om netop dette.
Er der nogen, der har modtaget en Model 3 siden prisjusteringen, der har været i stand til at se opgraderingspriser? Det er vist nok noget med at man (i hvert fald i USA) kan gøre det online ved at på ind på hjemmesiden og vælge bilen derinde.
Det er kun første batch på 1600 biler der er problemer med. Det skyldes at et label står på engelsk og ikke kinesisk. Der er allerede fundet en løsning med Tesla.
Storm i et glas vand, som med så mange andre Tesla relaterede nyheder :)
Tak Mikael. Du oplyse ikke kilde, men jeg går ud fra at det er korrekt - og sletter derfor mit indlæg.