Loading...
dk

Model 3 info | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
husfeldt
husfeldt Mar 5 '19
Citat fra Windwards

@jrjensen: Det er ikke helt i tråd med hvad andre hører Tesla sige men der er jo en del forvirring vedrørende AP, EAP & FSD i øjeblikket. :)

https:///...f-driving-capability

"Any customer who bought a Tesla prior to this week’s price adjustment will be able to upgrade to Autopilot for $2,000 or Full Self-Driving capability for an additional $3,000"

https://twitter.com/TroyTeslike/status/1102113517216370689

EDIT: Billedet indsat i stedet for ekstern url.

Super fin tegning... nu håber jeg at jeg læser den rigtigt .. men når jeg bestilte 22/01 og modtog bilen 21/02 -- så dermed i 2019 med EAP.

Det betyder; som jeg læser det gratis upgrade til FSD... Er der andre tolkninger ?? 

Arpe
Arpe Mar 5 '19

Eftersom du allerede har modtaget bilen, ville jeg have troet du ville være i rubrikken til venstre.
Men jeg ved det virkelig ikke.

soras
soras Mar 5 '19
Fik hentet min vogn i dag. Fantastisk køretøj. Anyway til trods for at jeg fik denne SMS i går:

Så har jeg ikke været i stand til at aktivere andet end alm. Fartpilot. Nogen der har samme problem og/eller ved hvornår Tesla aktivere det?
jrjensen
jrjensen Mar 5 '19
Citat fra soras Fik hentet min vogn i dag. Fantastisk køretøj. Anyway til trods for at jeg fik denne SMS i går:

Så har jeg ikke været i stand til at aktivere andet end alm. Fartpilot. Nogen der har samme problem og/eller ved hvornår Tesla aktivere det?

Tillykke!

Har godt nok ikke fået min endnu, men det er noget med at man skal køre et antal kilometer før AP er kallibreret. Desuden skal man "dobbelt-trykke" ned for at aktivere AP (én gang aktiverer kun fartpilot).

Ellers er du forresten i katagorien for mit tidligere spørgsmål vedrørende om du på nogen måde kan se en "opgraderingspris" til FSD når du logger ind på "Din Tesla" på Teslas hjemmeside?

soras
soras Mar 5 '19
@jrjensen
Tak, du kan glæde dig! 
Jeg har prøvet dobbelt og tripel tap på gearvælgeren uden resultat. Måske der skal lidt flere km til...
Jeg kan ikke se nogen mulighed på min Tesla konto for at opgradere til FSD. 
vladmury
vladmury Mar 5 '19
Quote from Windwards

Intet hørt...

LR AWD, Rød, Sorte sæder, 19" fælge.

Reservering: 23/8 2018

Bestilling: 21/12 2018

Depositum faktura nr. 18

What? Samme konfig. og bestilte den 31/01 uden reservation og få bilen på Fredag.
robserob
robserob Mar 5 '19
Citat fra vladmury
Quote from Windwards

Intet hørt...

LR AWD, Rød, Sorte sæder, 19" fælge.

Reservering: 23/8 2018

Bestilling: 21/12 2018

Depositum faktura nr. 18

What? Samme konfig. og bestilte den 31/01 uden reservation og få bilen på Fredag.

Overrasker mig ikke at se. Der findes 41 af min konfig inde på nrpla.de. Sidder med faktura nummer 35 og hører absolut intet fra Tesla. Antallet af biler oprettet med min konfig er højere end mit faktura nummer nu.
Dør lidt indeni for hver person jeg ser med min konfig få deres, når man ikke engang fik SMS'en en del fik med cirka dato...
Er begyndt at blive lidt en whiner efterhånden heh.

vladmury
vladmury Mar 5 '19
I Jyland men alligevel du skulle ringe dem og se hvad fanden sker
robserob
robserob Mar 5 '19

Tvivler på der sker det store. Har selv haft ringet og spurgt med min ordre og svaret var blot at "Den er læsset på en båd"... hvilket jo er verdens nemmeste løgn at komme med når der ikke er tilknyttet noget VIN til en og de ikke aner hvilken båd eller noget. 
Man skulle nærmest tro at os der er "forsent" bliver nedprioriteret eftersom vi allerede er forsent nu. 

MOS
MOS Mar 5 '19

@soras

Kig i Autopilot menuen. Øverst skulle der gerne være mulighed for at slå Autosteer til. Det ser således ud i min Model S:

For at kunne aktivere AP under kørslen, skal man normalt køre over 30 km/h eller man skal køre eller holde lige bag ved en anden bil. I Model 3 aktiveres den ved at dobbelttrykke helt ned på gearvælgeren. I Model S/X aktiveres den ved dobbelttrække tilbage i AP-pinden.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 5 '19
sorenfriis
sorenfriis Mar 6 '19
Så fik jeg opkald med VIN nummer. For et par dage siden fik jeg en SMS med estimeret levering "mellem 18. og 30. marts. 

De siger nu, at det formodentligt bliver tættere på 18. end 30.  
"Midt marts". 

sorenfriis
sorenfriis Mar 6 '19
Citat fra Windwards

@robserob:

Hvis du på din bestilling på tesla.com klikker på "Overblik" (under billedet af bilen), hvilken status har du der?

Den 22 februar skiftede min til "Betaling". Ved henvendelse svarede Tesla at der intet nyt var mht til levering og de nok skulle kontakte mig når der var tildelt et stelnummer til min ordre.

Min har stået præcis sådan der i over en måned, hvor der kun manglede flueben i "Levering"
jramskov
jramskov Mar 6 '19

Det har min også gjort i lang tid, men forleden fik jeg "Final Invoice" der inkluderer VIN number under "Dokumenter", men har ikke hørt fra Tesla. Det eneste info jeg har fået fra dem er når jeg selv har ringet til dem.

EDIT: Det fik mig lige til at lave et opkald til dem. Jeg kom forholdsvist hurtigt igennem og fik at vide at bilen var i Belgien, så sandsynligvis ville den være klar til levering i næste uge.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Mar 6 '19
sorenfriis
sorenfriis Mar 6 '19
Citat fra jramskov

Det har min også gjort i lang tid, men forleden fik jeg "Final Invoice" der inkluderer VIN number under "Dokumenter", men har ikke hørt fra Tesla. Det eneste info jeg har fået fra dem er når jeg selv har ringet til dem.

EDIT: Det fik mig lige til at lave et opkald til dem. Jeg kom forholdsvist hurtigt igennem og fik at vide at bilen var i Belgien, så sandsynligvis ville den være klar til levering i næste uge.

Fedt med næste uge :-)

robserob
robserob Mar 6 '19
Citat fra Windwards

@robserob:

Hvis du på din bestilling på tesla.com klikker på "Overblik" (under billedet af bilen), hvilken status har du der?

Den 22 februar skiftede min til "Betaling". Ved henvendelse svarede Tesla at der intet nyt var mht til levering og de nok skulle kontakte mig når der var tildelt et stelnummer til min ordre.

Sådan har min også set ud siden cirka samme dato.  
Heller ingen information at hive ud af dem overhovedet. 
I stedet for ny info bliver mine mails ignoreret og deres eneste svar til at bestillinger lagt i Januar med samme konfig uden reservation leveres så meget før min ordre er at "Måske har de reserveret tidligere" og at "Det afhænger af hvad man har bestilt". Hvilket jo bare er bs, eftersom det er præcis de samme biler >_<

jramskov
jramskov Mar 6 '19

Har du prøvet at ringe til dem?

robserob
robserob Mar 6 '19
Citat fra jramskov

Har du prøvet at ringe til dem?

Det gjorde jeg her den 28. Februar og fik intet ud af det opkald :/

jramskov
jramskov Mar 6 '19

Æv, det er da frustrerende. Jeg håber du snart hører nyt.

robserob
robserob Mar 6 '19

Well, har efterhånden lidt mistet modet på det. Tvivler på jeg ser min bil før nærmest alle andre har modtaget deres. 
Når man ikke engang fik den sms med 18. til 30. Marts så føler man sig virkeligt tabt bag vognen. 

Det sørgelige er at det præcis samme skete for reservations holdere i USA der fik deres 2-3 måneder efter dem som bare bestilte ved åben bestilling.

jramskov
jramskov Mar 6 '19

Jeg har heller ikke modtaget den SMS, men ringede som sagt til dem tidligere i dag og fik at vide bilen var i Belgien og skulle være klar til levering i næste uge.

Jeg opdagede at jeg havde fået "Final Invoice" for et par dage siden og den inkluderer et VIN nummer. Det var derfor jeg ringede og hørte om der er var nyt.