Loading...
en

Problem med instrumentpanelcomputer

Kiefer
Kiefer Aug 24 '14

Hej.

Jeg havde en lidt mærkelig oplevelse i dag med bilen, instrumentpanelet tændte ikke sammen med resten af bilen.

Efter et par forsøg med at genstarte via det to rulleknapper uden held måtte der et okald til Tesla til. fik fat i en dansk medarbejder der spurgte om jeg havde genstartet.

Svaret var jo ja, men hans modspørgsmål var så hvilke knapper jeg havde brugt...Hans forslag var derefter at genstarte ved at bruge de to knapper over rulleknapperne. Det havde den ønskede effekt...

Jeg kendte ikke tricket med kun at holde dem inde for, at genstarte instrumentpanelet.

/Martin

The Forum post is edited by Kiefer Aug 24 '14
Bjarni
Bjarni Aug 24 '14

Det gjorde jeg heller ikke. Gad vide hvad dem under rulleknapperne så gør? ;-)

brianmassesson
brianmassesson Aug 24 '14
Ah boys sådan har det da altid været. Man kan genstarte både den store skærm og den lille skærm :-) Det er godt nok sjældent jeg genstartet efterhånden i forhold til tidligere.
Kiefer
Kiefer Aug 24 '14

Jeg synes at efter jeg kom på 1.69.47 har det været nødvendigt oftere og oftere at genstarte. Oftest er det navigationen der får det hele til at hænge under kørsel. Dog første gang at den lille skærm har skullet genstartes.

/Martin

Larsen
Larsen Aug 24 '14
Samme her. Navi går i sort, som i dette tilfælde er hvidt. Ind imellem kommer der et opdateret felt forbi, men ellers ofte hvid skærm, og det er slet ikke altid det hjælper at trykke på rulle knapperne i rattet.
Radioen mister også sin FM P3 kanal næsten hver gang bilen har været i standby. Pisse irriterende............
FrederikC
FrederikC Aug 24 '14
Larsen, jeg har fejlmeldt et problem med min radio ved ik om det er det samme som dit. Parkere fint signal, kommer tilbage nogle timer senere der er der kun krads. Kanel skift frem og tilbage løser det.
Larsen
Larsen Aug 24 '14
@frederik. Præcis samme problem. Det har dog været borte i en måneds tid, men er nu kommet tilbage igen. Tesla har også kørt speciel detaljeret log på den i en uges tid, men fandt ikke ud af hvad der forårsagede problemet.
christer
christer Aug 24 '14
@FrederikC Jeg har samme problem - og løsning - med min radio. Det er lidt underligt og jeg håber en fremtidig sw opdatering løser det.
FrederikC
FrederikC Aug 24 '14
Jeg tror nok jeg har fundet ud af at den kun gør det når media App er åben.
Signal kommer forresten også tilbage hvis man køre lidt, indtil den skifter mast tror jeg.
MicTheCat
MicTheCat Aug 26 '14

Havde for første gang problemerne i går.

Efter en kort parkering var der bare knas fra radioen P4 og jeg skulle skifte til anden station og tilbage igen.

Et par timer senere efter en længere parkering var den store skærm meget sløv og viste ikke alt. F.eks. ved solttag indstilling viste den blot selve soltaget og intet anden, jeg kunne dog godt åbne og lukke. Så skyderfunktionen virkede.

Reset med to midterste knapper og et tryk på bremsen løste problemet