Loading...
dk

Serviceskema | Tesla Forum

Reklame
Silden
Silden Aug 9

Min 70D har lige rundet 100.000km, men den er kun 21mdr, så den har ikke været til service endnu. Er der noget med at kølevæsken til batteri skal skiftes ved 80.000km? Jeg tænker at køre den til Tesla inden den bliver to år, da jeg blandt andet har endnu en ridset siderude.

Er der nogen der har serviceskemaet med intervaller? Kunne godt tænke mig at se hvad de evt. vil lave på forhånd....

Venlig hilsen

Silden

KimT
KimT Aug 9
Der står lidt her : https://www.tesla.com/da_DK/support/maintenance-plans Ellers kan jeg evt. i morgen tage en kopi af min. Min 70D fra sep '15 har nemlig lige været til 80.000km service
JeppeB_HinnerupAuto

Ved 80.000 skal kølevæsken skiftes, bremsevæske skiftes, A/C eftersyn laves, ellers skal de samme punkter laves som ved almindeligt 20.000 km

webercarbmann
Quote from Silden

Min 70D har lige rundet 100.000km, men den er kun 21mdr, så den har ikke været til service endnu. Er der noget med at kølevæsken til batteri skal skiftes ved 80.000km? Jeg tænker at køre den til Tesla inden den bliver to år, da jeg blandt andet har endnu en ridset siderude.

Er der nogen der har serviceskemaet med intervaller? Kunne godt tænke mig at se hvad de evt. vil lave på forhånd....

Venlig hilsen

Silden

Hej Silden.  Du skal sørge for at få bremserne adskilt og renset en gang om året. Det er på høje tid hvis du har kørt to vintre uden.  

Vi har valgt et køre bilen til service en gang om året. Første gang lille service til ca 2K og nu snart stort service til små 4K hos autoskadestuen.    Det med skift at væske på batteriet....   Jeg læser det som om det er fint at skifte det efter 4 år.  Der har vores bil kørt godt 200K km.   

Kan Hinnerup Auto skifte væsken efter Teslas anvisninger? Autoskadestuen kan endnu ikke tilbyde dette. Har lige talt med dem. 

Hvad gør I andre i forhold til batterivæsken.  Vh Peter

Forummets indlæg er redigeret af webercarbmann Aug 9
JeppeB_HinnerupAuto

Kølervæske skal skiftes ved 80.000 km eller 4 år, alt efter hvad der kommer FØRST. Det er derfor ikke en god ide at vente til 200.000 km pga. garantien

KimT
KimT Aug 9

Hvis Jeppe ikke svarer : Det kan de godt. Han snakkede noget om at han havde købt adgang til at kunne gøre det. Det er vist en automatiseret proces som kræver adgang, men selv hvis man ikke har det skulle det vist kunne klares manuelt - det tager vist bare en hel del længere tid (det er hvad jeg kan huske han fortalte nov. sidste år).

Eneste grund til at Tesla lavede mit service var at der var nogle garanti ting de skulle have ordnet inden den rundede 80.000km. Det blev klaret fint. Det tog dog bare 1 uge da jeg blev ringet op med besked om at de havde fået besked fra Holland om at batteriet skulle skiftes......

JeppeB_HinnerupAuto

Vi kan godt skifte batterikølevæske

webercarbmann
Quote from JeppeB_HinnerupAuto

Kølervæske skal skiftes ved 80.000 km eller 4 år, alt efter hvad der kommer FØRST. Det er derfor ikke en god ide at vente til 200.000 km pga. garantien

Anderender Tesla jeres skift at batterivæske i forhold til garanti på batteriet? Vh Peter 

Kiefer
Kiefer Aug 9

Hvis de ikke gør, så forbryder Tesla sig med gældende EU regler omkring brugen af uafhængige værksteder.

/Martin

JeppeB_HinnerupAuto
Citat fra webercarbmann
Quote from JeppeB_HinnerupAuto

Anderender Tesla jeres skift at batterivæske i forhold til garanti på batteriet? Vh Peter 

Lovgivningen er klar og vi anvender godkendt væske, de kan derfor ikke frasige sig garantien. 

Silden
Silden Aug 10

Hej alle, og tak for info.

Jeg har fået ordnet bremser, og det er en del af rutinen ved skift til vinterhjul. Jeg kører bilen til Tesla, da jeg alligevel skal have kigget på et par småting på garantien. Endvidere bor jeg, i forhold til Hinnerup, på den forkerte side af Storebælt ;-)

Venlig hilsen

Silden

Reklame