Hej alle,
Er ny i dette forum og er ret klar til at bestille en 85, er nået til tilbehørsafdelingen/beslutningerne.
Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal tilkøbe luft, eller spare disse penge, eller bruge dem på andet udstyr. Selvom S'eren vejer de 2 ton kan jeg stadig mærke, at den er lidt "hoppende" i forhold til min nuværende tyske bil, der er en smule sænket og har en ret stram undervogn. Dette er fantastisk på landevej og motorvej, da den "suger" til asfalten – i byen på hullet veje og brostensbelægning føles den selvfølgelig lidt mere bumpet, da underlaget går direkte op i sædet. Dette undgås med S'erne, tilgengæld ryger stramheden på de lange lige stræk.
Mit spørgsmål går så på, hvor meget mere stram S'eren føles som, hvis man sænker den under kørsel ved hjælp af luftundervognen. Er det værd at kaste den forholdsvis store sum efter en smule stramhed, eller er det ikke noget der kan mærkes alligevel, når man bevæger sig ud på lande- og motorvej. I byen er det selvfølgelig fantastisk, at bilen ikke bumper hårdt (men blidt i stedet), men jeg tænker om jeg vil savne den nuværende stramhed på lige, lange stræk ved højere hastighed? Yderligere fik jeg oplyst under prøvekørsel, at den kan gøres strammere ved en given km-hastighed, så den selv sænker sig under kørsel, når man rammer f.eks. 100 km/t, har nogen erfaring med dette og kan det overhovedet mærkes..?
Jeg er som sådan ikke interesseret i luftundervognens andre egenskaber, der også følger med, så man nemmere kan laste, køre fri af snedriver, køre på markveje etc, dette hænder ikke så tit...
Er der nogen der kan hjælpe med lidt input på denne problemstilling?
mvh René, en glad Tesla-ejer in spe
