Loading...
dk

Opgradering til Dual motor? | Tesla Forum

Larsen
Larsen Sep 8 '17
Til Burns.
Jeg har nu kørt Tesla i 3 1/2 år, og jeg havde lige som dig store problemer med lydbølger i bilen, og præcis som dig, fandt jeg også ud af, at flyttede jeg hovedet 30 cm frem, så blev lyden kraftigt reduceret. Tesla mente ikke at kunne løse problemet, da de ikke kunne måle sig frem til det. Jeg fandt derefter selv ud af, at det var bagklappen der virkede som en gigantisk subwoofer, og eksperimenterede en del med problemet, inden jeg fik det løst. Jeg dokumenterede det forøvrigt herinde i forum, men det er nok svært at finde nu, så længe efter.
Det du skal gøre er, at demontere de to gummi buffere som bagklappen hviler på når den er lukket. Så køber du på dit lokale byggemarked et par dyvler i en diameter så de passer inden i gummiet, og saver dem til i længden, så klappen lige præcis kan lukke. Monter gummi dupperne igen, og dit resonans problem er pist borte. Det bliver en helt anden bil at køre i. Jeg var dengang klar til at sælge bilen hvis ikke jeg fik det løst, men denne simple operation virker helt fantastisk. Hvis man kan finde mit gamle indlæg som sikkert er fra efteråret 2014, så står dimensioner osv. der. Der er vist også billeder.
PEB
PEB Sep 8 '17
Citat fra Larsen Til Burns.
Jeg har nu kørt Tesla i 3 1/2 år, og jeg havde lige som dig store problemer med lydbølger i bilen, og præcis som dig, fandt jeg også ud af, at flyttede jeg hovedet 30 cm frem, så blev lyden kraftigt reduceret. Tesla mente ikke at kunne løse problemet, da de ikke kunne måle sig frem til det. Jeg fandt derefter selv ud af, at det var bagklappen der virkede som en gigantisk subwoofer, og eksperimenterede en del med problemet, inden jeg fik det løst. Jeg dokumenterede det forøvrigt herinde i forum, men det er nok svært at finde nu, så længe efter.
Det du skal gøre er, at demontere de to gummi buffere som bagklappen hviler på når den er lukket. Så køber du på dit lokale byggemarked et par dyvler i en diameter så de passer inden i gummiet, og saver dem til i længden, så klappen lige præcis kan lukke. Monter gummi dupperne igen, og dit resonans problem er pist borte. Det bliver en helt anden bil at køre i. Jeg var dengang klar til at sælge bilen hvis ikke jeg fik det løst, men denne simple operation virker helt fantastisk. Hvis man kan finde mit gamle indlæg som sikkert er fra efteråret 2014, så står dimensioner osv. der. Der er vist også billeder.

Der er ingen billeder, ser det ud til.  Klik her

burns
burns Sep 9 '17
Citat fra Larsen Til Burns.

Tak for forslaget, men jeg ikke problemer med lavfrekvente lyde. Jeg har problemer med drive unit hylen (som ændrer sig med hastigheden). Jeg har spurgt Tesla om hvad en udskiftning af DU vil koste, men de er ikke vendt tilbage endnu.

burns
burns Sep 9 '17
Citat fra P85DK
Prøv at sætte en rigtig ekstern mikrofon på mobiltelefonen eller lån en rigtig optageenhed. Hvis det er så irriterende, så må du lige gøre en indsats for at få den dokumenteret :-)

Har kun lyden fra fronten og primært når den er i Range Mode.

Ja, jeg må nok arbejde lidt mere for sagen... det er bare lidt svært at optage den lyd. På alle optagelser jeg har lavet kan man næsten ikke høre den lyd og det er underligt for den er meget høj i mit øre når jeg hører den i bilen. Overvejer lidt at putte en mikrofon i mit øre og optage på den måde...

canel
canel Sep 9 '17

hej burns

jeg har en p85 som også hyler mere og mere, især når den skal arbejde.

tesla har optaget lyden, men den var ikke slem nok!

ved seneste værkstedsbesøg kørte vi en testtur p.g.a. anden fejl.

der bemærkede de selv at drive unit måske skulle skiftes.

det blev den så, og nu er der stille igen.

det er sansynligvis det ene motorleje der er slidt.

ved store efekter med frekvensomformer opstår der ofte temlig store lejestrømme. det er strøm der går mellem anker og stator, altså gennem lejet, som får ødelagt overfladen. 

på nyere DU er der monteret en afledningsbørste for lejestrømme, for at beskytte lejet.

så måske får du det rettet næste gang.

P85DK
P85DK Sep 9 '17
Nu når vi taler lyde - er der andre som har en 'elektrisk summen' når der kun er et lille stabilt tryk på speederen? Præcis som her https://youtu.be/k9VdDqPyC_8?t=3m2s
Michael72
Michael72 Sep 11 '17

Har samme summen på min 2015 70'er, omkring 40 km/t ved accelleration. Tesla siger de kan høre det, men mener ikke det er højt nok til at blive skiftet. 

BOF Administrator
BOF Feb 11
Topic blev flyttet fraTesla Model S - Puljeudstyr.
mbk
mbk Feb 11

Nu er det et ret gammelt topic, men det ramte lige forsiden. Jeg mener at revision Q af bagmotor på ikke D og P+D modellerne var et skifte til keramisk leje der ikke lider af problemet med strøm i leje.

Sider: « 1 2