Loading...
dk

Phishing fra "Tesla" | Tesla Forum

VH
VH Sep 12 '17

Hej. Har snakket med Tesla og mailen var fra dem. Der var sket en fejl, da de havde en kunde i Norge med samme navn.

Forummets indlæg er redigeret af VH Sep 13 '17
MOS
MOS Sep 12 '17
Citat fra VH

Any unauthorized use or distribution of the content of this message is prohibited.

Fy, Viggo! Du må ikke distribuere indholdet af denne phishing mail ;-> 

PeterE
PeterE Sep 12 '17

Interessant og bekymrende. Og du har ikke afbestilt din TM3? De kunne jo have skrevet til den forkerte? Hvordan er du sikker på at det faktisk er phishing - og hvor er den faktisk sendt fra? 

Bianco
Bianco Sep 12 '17

En hacker kan ikke bruge IBAN nr til noget. 

Kan ikke se at det skulle være fishing...

VH
VH Sep 12 '17

Jeg har ikke bestilt en 3ér.  

Sendt fra : 

Roy Johansen <rjohansen@tesla.com>via acvaagmxjho06v10.rk2074o.5-6dxxeaq.na3.bnc.salesforce.com

Jeg har kendskab til et andet tilfælde, hvor der er sendt en personlig mail, hvor pengene skulle overføres via IBAN. Her blev pengene overført. De kunne ikke skaffes tilbage.

MOS
MOS Sep 12 '17

@VH

Hvad sker der egentlig, hvis du får pengene tilbage for den Model 3, som du ikke har bestilt? :-S

Bianco
Bianco Sep 12 '17
Quote from VH

Jeg har ikke bestilt en 3ér.  

Sendt fra : 

Roy Johansen <rjohansen@tesla.com>via acvaagmxjho06v10.rk2074o.5-6dxxeaq.na3.bnc.salesforce.com

Jeg har kendskab til et andet tilfælde, hvor der er sendt en personlig mail, hvor pengene skulle overføres via IBAN. Her blev pengene overført. De kunne ikke skaffes tilbage.

Det ser nu korrekt ud, synes jeg. Det er højst sandsynligt at Tesla bruger salesforce.com til at styre CRM/kunderelationer - Og husk at mail'en handler om at de vil sende dig penge, ikke omvendt. 

Dieselosaurus
Dieselosaurus Sep 12 '17

...eller en afstumpet fanatiker med en Model 3 reservation og udtalt mangel på tålmodighed :-)

Kiefer
Kiefer Sep 13 '17

Hvorfor ikke bare svare tilbage til Roy fra Tesla om han nu er helt sikker på han gerne vil sende dig 1000 USD for en Model 3 reservation du ikke har bestilt :-)

/Martin

DavidS90D
DavidS90D Sep 13 '17

Ja, faktisk ligner det bare en fejl med afsendelsen af mailen. Forkert modtager.

Ingen grund til at tro Roy ikke findes, men det er vel bare at sende en mail eller ringe til ham.

Du burde nok slette den,hvis du mener du ikke er den rette modtager jvf. de nederste linier i mailen.

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/30?page=3#post-1098